Gå til innhold

Ny dokumentarvideo om Hertuginne Meghan -bestillingsprosjekt?


Gjest Mrs. Random Nick

Anbefalte innlegg

5 timer siden, SupaWoman skrev:

Har de ikke sin fulle rett til å trekke seg?  Det har vel alle kongelige.  Prins H er vel uansett bare nr 4 i arverekken, skjønner ikke helt problemet. 

Harry er nr 6 i arverekken. Og klart de har full rett til å trekke seg. Spørsmålet er hvor genuin Meghan er, og jeg syns hun er en dyktig skuespiller, men feilet på skuespiller rollen som duchess av sussex. Akkurat DET tror jeg ikke hun hadde gjort regning med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, SupaWoman skrev:

Har de ikke sin fulle rett til å trekke seg?  Det har vel alle kongelige.  Prins H er vel uansett bare nr 4 i arverekken, skjønner ikke helt problemet. 

Han er nummer 6. Etter prins George og hans to søsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Tror selv det var riktig både for Harry og kongefamilien at Harry sluttet å leve på skattebetalerne. Tror om man skal ha en kongefamilie så er det mer spiselig om denne holdes til det minimum som trengs og det er jo kun regenten og tronarvingene. 

Når det er sagt så kunne jo Harry og Meghan meldt seg ut av kongefamilien før bryllupet og dermed spart skattebetalerne for 32 millioner pund. Hadde vel vært bedre om de pengene gikk til helse/utdanning enn for å gi Meghan og Harry et prinsessebryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Beholder Harry prins tittelen? 

Fortsatt Prins, men ikke HRH

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Beholder Harry prins tittelen? 

Blir vel som med Martha,  han beholder prinsetittelen men mister å bli titulert han kongelige høyhet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Sjokka skrev:

Meghan stikker til Canada ( som er en selvstendig stat i Amerika, eller ??? )

Vel, Canada er jo et eget selvstendig land - og med i The Commonwealth, som har Dronning Elisabeth som statsovehode, og dermed står oppført som konstitusjonelt monarki. Canada slik vi kjenner det i dag ble dannet i  1876. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Måneskinn skrev:

Vel, Canada er jo et eget selvstendig land - og med i The Commonwealth, som har Dronning Elisabeth som statsovehode, og dermed står oppført som konstitusjonelt monarki. Canada slik vi kjenner det i dag ble dannet i  1876. 

Kan dette gi noe gevinst til Meghan?? At det akkurat ble Canada som ble bostedet? Jeg mener å ha lest hun bodde i Canada før hun traff Harry også. Vi må ikke glemme at den første daten mellom Harry og Meghan var en blind date, arrangert av en venn av Meghan.

Meghan har ihvertfall kjent til prince Harry leeenge før deres første date, hvorfor ellers en blind date. Meghan sa i forlovelsesintervjuet at hun IKKE visste hvem prince Harry var før hun traff ham. Den svelger ikke jeg. Daten var planlagt fra Meghans side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Wilhelmine skrev:

kjenner henne ikke, så jeg kan så klart ikke si hva slags person hun er. Men jeg forstår godt at hun har hatt det tøft i hvert fall, sånn som alle er ute etter å ta henne. 

Dette. Uten tvil har hun hatt det tøft. Og ingen av oss her inne kjenner henne, så vi har ikke svaret på hvordan Meghan er som person. Men kroppspråket hennes forteller meg noe, og det er at hun ikke er ekte. Dessverre for Harry må jeg si, da jeg tror han er en bra mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2019 den 12.42, Flettfrid skrev:

Nei hun er ingen Kate, hun er så mye mer en Kate. 

 

Hun tør gå sine egne veier og er faktisk en viktig brikke i å fornye det engelske kongehuset, noe som virkelig trengs. 

Å akkurat det et nok tungt å svelge for Kate, noe som skaper uenigheter blandt de. Kate virker sjalu på Maghan og beina hun har i nesen. 

For noe sprøyt! Kate er en dame med stil og integritet, i motsetning til den andre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke som har slått meg flere ganger er: Forstod Meghan hva hun gikk til da hun ble sammen med Harry? Hun trodde kanskje at hun skulle takle rollen som kongelig siden hun tross alt var kjendis med en solid følgerskare i sosiale medier og var vant til å være i rampelyset. Media var hun også vant til å forholde seg til, men skjønte hun hvor intens britisk presse kan være? Spesielt de mer tabloide mediene er jo ille der.

Og forstod hun hvor bundet kongehuset er av tradisjoner? Hvor konservative de er? Hvor mange regler og normer de de kongelige må forholde seg til? Som amerikaner har hun ikke samme "erfaring" med kongelige som vi som har vokst opp i et monarki har. Mitt inntrykk er at mange amerikanere har et litt "romantisert" syn på kongelige og ikke helt forstår de kongeliges rolle i samfunnet - bare se på hvordan Hollywood fremstiller kongelige i diverse filmer.  

Jeg er ikke i tvil om at Meghan har hatt det tøft og vi kjenner jo Harrys forhold til pressen, så når kona hans begynte å slite med det tror jeg nok han er villig til å gjøre det meste for å unngå at hun får samme skjebne som hans mor fikk.

Som @Wilhelmine synes jeg det er greit at de som er langt ute i arverekkefølgen går egne veier. Vi ser jo allerede tendenser i de flere av de europeiske kongehusene og prins Charles har vel uttrykt at han ønsker å "slanke" det britiske kongehuset mener jeg å ha lest.

9 minutter siden, Wilhelmine skrev:

Det er det nok helt sikkert. Jeg bare vet med meg selv at hvis jeg hadde hatt alles øyne på meg hele tiden, og folk dømte meg for absolutt alt jeg gjorde og ikke gjorde - så kunne nok jeg blitt rett ut falsk jeg og. For å prøve å oppføre meg «perfekt» liksom. 

Den typen oppmerksomhet, press, dømming og kritikk gjør det jo nærmest umulig å være «ekte». 

Enig. Jeg vil tro hun tar på seg en "maske" når hun er ute blant folk. At hun på en måte spiller en rolle som Hertruginne Meghan i offentligheten. Hjemme på privaten faller nok "maska" og den ekte Meghan kommer frem. (Jeg klarer ikke helt å formulere det på en fornuftig måte, men håper dere skjønner hva jeg mener.)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har tenkt over er hvorfor i all verden Meghan ikke saksøker sin søster Samantha. Hun har jo vært den verste av dem alle med å sladre til pressen og vil skrive bok om Meghan. Hvorfor saksøker Meghan sin svake far, og ikke søsteren?? Det må det bare være en grunn til tenker jeg. Søstera er sterkere og hadde ikke gitt seg i en rettsak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer dersom prins Harry en gang i fremtiden skulle bli skilt eller enkemann, kan han gå tilbake til å være HRH eller har han frasagt seg den tittelen for alltid? Kan han gå tilbake til å representere kongehuset og motta apanasje?

 

 

P.S. 

Jeg har visst misforstått. Har nå skjønt at de ikke mister titlene sine, men at de bare ikke skal bruke dem mer. Synes det virker som en god løsning, da har de muligheten til å angre seg. 

Endret av Topplue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitronmelisse

Kate er naturligvis nydelig, men det er jo ikke noe TAK i henne. Hun smiler pent og det er alt hun har å tilby. Den klassiske prinsessen som holder seg i bakgrunnen.

Meghan ligner mer på Diana. Visste dere at Meghan har en simianlinje i sin høyre hånd? En simianlinje betyr at hode- og hjerte-linjen har gått sammen til èn linje og er karakteristisk for en veldig intens person. Hun er i stand til å gjennomføre det hun virkelig brenner for. Dette er nok ikke noe hoffet er helt vant med. Meghan er ikke opptatt av penger, men hun er opptatt av å få gjort det hun ønsker å gjennomføre. En meningsfull og stimulerende jobb er viktig for henne; hun er opptatt av rettferdighet. Den veldedige stiftelsen hun og Harry starter vil være bra for henne.

Så må vi stole på Harry; når han sier vi må stole på at han har valgt en livsledsager som er helt riktig for ham og som ligner ham selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Interessant det du skriver om simianlinjen. Ingen tvil om at meghan markle er en uvanlig person. Hun har fått til mye, og hun virker definitivt som en person som vil få ting gjennomført og ikke kaster bort tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 13.56, Infinity skrev:

Jeg forstår godt hvorfor hun ikke vil være med på det sirkuset. Britisk presse er nådeløs, og jeg tror at Harry har fått nok også.

 

Ja, riktig. Bare se på hva som skjedde med mora hans, det sitter nok i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange tenker så negativt om henne. Jeg tror hun har det veldig tøft og at denne heksejakten i mediene har vært så tung at hun virkelig ikke har hatt det bra. Selvsagt var hun ikke forberedt på dette. Jeg må også si at jeg har fått enorm stor respekt for Harry etter at han har opptrådt så beskyttende mot henne. Det har for meg ingenting med å ikke ha ryggrad å gjøre. De innrømmer selv å ha gjort noen feil. Men hvem har ikke det? Alle disse ryktene, shamingen fra familien etc. rettferdiggjør ikke dette. Jeg er faktisk veldig glad på deres vegne for at de nå kan tre ut av kongefamilien. 

Jeg vil faktisk ta opp en ting. Det er medias rolle i dette. Jeg ser ukentlige oppslag i vg, dagbladet, se og hør etc. med overskrifter som "pappaen til meghan er skuffet over henne" og ny drittprat fra piers morgan. Altså hvor er etikken her? Tenker de over hva dette gjør med henne og samfunnets syn på hennes karakter? Når er det ellers greit å si masse stygge ting om andre i sosiale medier? De vet at de påvirker. Dette skjedde også med Aris karakter i stor grad. 

Jeg vil bare gi kudos til KK for dette innlegget: https://www.kk.no/meninger/skjerp-deg-thomas-markle/72047535  og for at VG (til forskjell fra nesten alle medier) endret sin artikkel fra at meghan og harry mister sine titler til at de ikke skal bruke dem lengre. Fremstilling er også viktig. Jeg syntes mediene bør passe på at uttalelsene har hold i seg og at de fremstilles korrekt og i kontekst.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 17.08, loveli skrev:

Jeg synes hun fremstår som falsk. Veldig falsk faktisk.

Jeg vet det er rykter, men når barndomsvenninner, venninner i skuespillermiljøet, ekskjærester, familie... alle hun har møtt på sin vei beskriver henne som maktsyk og veldig opptatt av fasade og status, så... må det vel være noe der?

Jeg vet ikke, bare... følte det var noe galt med henne før jeg leste alle ryktene. Ble ikke akkurat mindre oppmerksom på signalene jeg plukket opp tidligere. Falsk falsk falsk. 

Hun fikk publisiteten og oppmerksomheten hun ønsket seg, nå er hun lei og ønsker å trekke seg tilbake. Før hun utnytter at hun er en person alle vet hvem er til egen vinning om ikke lenge. Hva hun finner på vet jeg ikke, men hun kommer til å utnytte dette til noe mer enn veldedighet.

Jeg liker Kate. Hun virker i det minste ekte og oppriktig.

Jeg tror dessverre at Harry har blitt utnyttet for sin status.

Enig med deg. Synes også hun virker falsk og selvopptatt. Kate derimot, hun liker jeg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Enig med deg. Synes også hun virker falsk og selvopptatt. Kate derimot, hun liker jeg :)

Kate og Meghan har jo helt forskjellig bakgrunn. Kate britisk og har dermed hatt et "forhold" til den britiske kongefamilien hele livet. Hun ble kjent med William mens de var studenter på samme universitiet. Meghan er amerikaner som var kjent skuespiller i en populær TV-serie da hun ble kjent med Harry. Kate har sannsynligvis hatt en mye mer ydmyk tilnærming til rollen sin enn det Meghan har hatt. Som jeg har skrevet tidligere tror jeg at Meghan tenkte at hun var medievant og vant til å være i rampelyset og undervurderte presset mot en kongelig veldig.@

Det gikk 10 år fra Kate og William ble kjent til de giftet seg. Med Meghan og Harry tok det vel kun et par år. De to har veldig forskjellig utgangspunkt, så derfor synes jeg det blir feil å sammenligne de to.

Endret av Christiane_W
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nova sofie skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange tenker så negativt om henne. Jeg tror hun har det veldig tøft og at denne heksejakten i mediene har vært så tung at hun virkelig ikke har hatt det bra. Selvsagt var hun ikke forberedt på dette. Jeg må også si at jeg har fått enorm stor respekt for Harry etter at han har opptrådt så beskyttende mot henne. Det har for meg ingenting med å ikke ha ryggrad å gjøre. De innrømmer selv å ha gjort noen feil. Men hvem har ikke det? Alle disse ryktene, shamingen fra familien etc. rettferdiggjør ikke dette. Jeg er faktisk veldig glad på deres vegne for at de nå kan tre ut av kongefamilien. 

Jeg vil faktisk ta opp en ting. Det er medias rolle i dette. Jeg ser ukentlige oppslag i vg, dagbladet, se og hør etc. med overskrifter som "pappaen til meghan er skuffet over henne" og ny drittprat fra piers morgan. Altså hvor er etikken her? Tenker de over hva dette gjør med henne og samfunnets syn på hennes karakter? Når er det ellers greit å si masse stygge ting om andre i sosiale medier? De vet at de påvirker. Dette skjedde også med Aris karakter i stor grad. 

Jeg vil bare gi kudos til KK for dette innlegget: https://www.kk.no/meninger/skjerp-deg-thomas-markle/72047535  og for at VG (til forskjell fra nesten alle medier) endret sin artikkel fra at meghan og harry mister sine titler til at de ikke skal bruke dem lengre. Fremstilling er også viktig. Jeg syntes mediene bør passe på at uttalelsene har hold i seg og at de fremstilles korrekt og i kontekst.  

Helt enig med deg.

Jeg kan virkelig ikke forstå voksne menneskers (kvinners) behov for å rakke ned på andre voksne mennesker (kvinner) som de overhodet ikke kjenner utover rykter som har blitt spredt av briter som ikke takler at deres elskede Harry giftet seg med en amerikaner med farget hud og ambisjoner i livet.

Harry og Meghan gjør nå akkurat det befolkningen ønsket at de (Meghan) skulle - ryke og reise - og nå er også det feil, selvfølgelig.

Jeg synes de er drittøffe, og ønsker dem alt godt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...