Gå til innhold

Kan noen hjelpe med denne oppskriften?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å hekle disse tøflene, men er veldig fersk med hekling. Jeg er usikker på en del i oppskriften og lurer på om noen kan hjelpe?😄 jeg skal hekle den største størrelsen. Det står jeg skal hekle 5 fm om første ringen, og under hekleinfo at første fm skal erstattes med en lm, og omg avsluttes med 1 kjm i første lm. Da er altså første lm inkludert i de 5, men ikke den siste kjm? Så jeg skal hekle 1 lm + 4 fm + 1 kjm og så 1 lm på neste runde igjen? Så det egentlig blir 6 masker? Eller?

Veldig kjekt hvis noen vil hjelpe!😄 jeg har så lyst å lære å hekle, men jeg har aldri heklet etter oppskrift før og har jo ikke peiling på hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: b2219...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først lager du en luftmaske (regnes som 1 av de 5 fm) 

når du har heklet alle 5 fm så skal du lage en kjedemaske i den første fm (altså i luftmasken du laget først, men denne telles ikke med). Så du får bare 5 fm, men omgangen avsluttes med kjedemaske for at du skal få en rett avslutning 

på neste omgang starter du også med 1 luftmaske (nå starter du å telle på nytt) og omgangene avsluttes med en kjedemaske i første masken på omgangen. P

Anonymkode: 7e258...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det der ble forståelig, uff det er så mye enklere å vise 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først lager du en luftmaske (regnes som 1 av de 5 fm) 

når du har heklet alle 5 fm så skal du lage en kjedemaske i den første fm (altså i luftmasken du laget først, men denne telles ikke med). Så du får bare 5 fm, men omgangen avsluttes med kjedemaske for at du skal få en rett avslutning 

på neste omgang starter du også med 1 luftmaske (nå starter du å telle på nytt) og omgangene avsluttes med en kjedemaske i første masken på omgangen. P

Jeg synes ikke jeg ble så mye klokere😂 så altså 1lm+4fm (=5fm)+1kjm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke jeg ble så mye klokere😂 så altså 1lm+4fm (=5fm)+1kjm?

Yes 💪🏼 Å den kjedemasken regnes ikke som noe, så du vil ha 5 masker der 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Yes 💪🏼 Å den kjedemasken regnes ikke som noe, så du vil ha 5 masker der 😛 

Åå tusen takk!😁 men på den første omgangen, skal jeg stikke nålen inn i midten av sirkelen for hver av maskene? Jeg stakk den først inn i luftmaskene men jeg ser på en video på YouTube at en annen bare stikker de i midten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åå tusen takk!😁 men på den første omgangen, skal jeg stikke nålen inn i midten av sirkelen for hver av maskene? Jeg stakk den først inn i luftmaskene men jeg ser på en video på YouTube at en annen bare stikker de i midten

Om jeg skal ha masker rundt en ring så stikker jeg nålen inn i ringen, ikke i maskene, på første omgang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...