Gå til innhold

Ryddig klesskap ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer dere å holde klesskapet rydding og pent til enhver tid? Jeg bretter alltid klærene og legger dem pent i skapet, men så skal jeg finne et plagg som ligger i nederst i klesbunken tidlig en morgen. Eller må lete etter noe. Og vipps så var det rot i skapet igjen. Har nettopp hatt en økt igjen og ryddet hele skapet. Har dere det slik også? Eller har dere kanskje gode rutiner og godt system i skapet slik at det holder seg bra? 

• Liker 2
Skrevet

Nei ikke i det hele tatt, og det bryr meg heller ikke :) Er ikke så ryddig så om jeg skal rydde så er det synlige steder som blir prioritert.

Anonymkode: 9b582...1ac

• Liker 1
Skrevet

Dessverre ender kleskapet midt ofte opp på gulvet....

Når jeg bodde hos foreldrene mine hadde jeg et fantastisk klesskap med smale hyller- slik at det ikke var plass til mer enn en rad med klær. Jeg sorterte de etter farger, og hadde alltid orden i klesskapet og brukt kort til på å finne det jeg trengte.

NÅ HAR JEG DET STØRSTE DRITTSKAPET DET ER UMULIG Å HA KONTROLL I!! ALT FOR DYPE HYLLER......

Anonymkode: 27a3c...f12

• Liker 1
Skrevet

Har en hylle til hver kategori klær + Kurver til sokker, truser og bh. Har sånn høvelig orden føler jeg. Ene gutten brettet klærne å legger inn, andre stapper alt der det er best plass. Gjerne også sammenrullet alt i ett.. Så får jeg spørsmål om hvor det og det plagget er 😂 gubber er litt på samme viset, må være en guttegreie for de over 16 😋

Anonymkode: 31fc4...c44

Skrevet (endret)

Har kurver og system i kurvene, noe som gjør at det alltid er ryddig.

F.eks. to kurver til sokker, ankelsokker og vanlige sokker hver for seg. Sokkene er også sotert etter farge.

Endret av loveli
Skrevet

Jeg har system i klesskapet til både mitt og mannen min, men mens sistnevnte får pent brettede klær og klarer å holde det sånn, så er mine klær brettet fint kun til jeg skal finne noe - slik som deg, ts. Så er det rot.

Men alle plagg har sin plass, altså bukser én plass, treningstøy én plass osv. Får ta stolthet i det 😅

Anonymkode: be517...38b

• Liker 1
Skrevet

Klesskapet mitt er innredet med skuffer, trådkurver og stenger, så det er lettere å holde orden enn om det var hyller. Det er heller ikke plass til mange klær i hver stabel i skuffene, så om jeg skal ha det nederste er det ikke så mange andre som rotes til.

Alle klær brettes slik at de passer i skuffene, slik at det er lett å ha fine stabler. Hver skuff er til en eller flere kategorier klær, og hver stabel er en egen underkategori. F.eks i kurven for overdeler har jeg 6 stabler: Singlet, t-skjorte, tynn genser, cardigan og 2x tykk genser.

Ved å gjøre det slik får jeg også utnyttet plassen bedre, slik at det ikke blir så fullt. Jeg lærte meg å gjøre slik da jeg bodde i hybel med kun 4 trådkurver til alle klærne mine.

Den gangen jeg som barn hadde bare hyller var klærne mine bare rot. Rotet var likevel noe sortert, ved at en hylle var genser-rot, en hylle bukse-rot og en hylle hadde en kurv truse- og sokke-rot ved siden av litt strømpebukse-rot. Jeg er egentlig ganske glad jeg har blitt tvunget til å forandre meg, og for at jeg har trådkurvene som har gjort orden mulig. Med hyller hadde det vært lett for tilbakefall.

Anonymkode: d5c2d...af8

Skrevet

Så da er det helt normalt å ikke ha et ryddig skap. Godt jeg ikke er alene. 😊👍 Hver gang jeg rydder klesskapet så bestemmer jeg meg for å holde det slik. Men noen dager senere...rot. Vi har trådkurver og skuffer og stenger. Så alt er lagt til rette for at vi skulle kunne klare det. 😂

• Liker 1
Skrevet

Marie kondo sin brettemåte har gitt en ny oversikt her, Google IT 😊

• Liker 2
Skrevet
På 17.10.2019 den 22.17, Jolen77 skrev:

Klarer dere å holde klesskapet rydding og pent til enhver tid? Jeg bretter alltid klærene og legger dem pent i skapet, men så skal jeg finne et plagg som ligger i nederst i klesbunken tidlig en morgen. Eller må lete etter noe. Og vipps så var det rot i skapet igjen. Har nettopp hatt en økt igjen og ryddet hele skapet. Har dere det slik også? Eller har dere kanskje gode rutiner og godt system i skapet slik at det holder seg bra? 

Du kan jo legge klærne slik at de ikke ligger oppå hverandre, men heller er rullet/brettet stående ved siden av hverandre. Akkurat som en bokhylle. Tar ut det du trenger.

Anonymkode: 50f16...a1a

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg VAR slik som TS.

Så fikk jeg IKEA Pax skap med SKUFFER. Det finnes ikke en hylle i mine skap utover to uttrekkbare skohyller. Og voila. Orden. Skjorter/bluser, gensere/jakker, kjoler/skjørt og bukser henger på bøyler, alt annet i skuffer.

I gangen der jeg har skap med hyller: kaos.

Skrevet

Fullstendig kaos. Men nå er jeg igang. Kvitter meg med mye klær. Har alt for mye av alt. 10 svarte T-skjorter! Treningstøy i mengder..... gjør yoga! Trenger ikke det. Og klær i div str sån i tilfelle.... nei, nå skal det ryddes, gis bort og kastes. Kaos i hode blir ikke bedre av rot.

Anonymkode: 07e09...689

• Liker 2
Skrevet

Jeg rydder jevnlig i klesskapet, allikevel så blir det fort rot. Alt for dype hyller, glemmer de plagga som ligger nederst. Ønsker meg en ny og mer praktisk garderobeløsning. 

Skrevet
På 19.10.2019 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Du kan jo legge klærne slik at de ikke ligger oppå hverandre, men heller er rullet/brettet stående ved siden av hverandre. Akkurat som en bokhylle. Tar ut det du trenger.

Anonymkode: 50f16...a1a

Den varianten har jeg ikke hørt om før annet enn å ha klær på hengere og det er kanskje en grunn til det. Hvordan får du klærene til å stå slik og bli stående slik? Og hvordan vet du hvilket plagg det er når det er rullet sammen... 🤔 

• Liker 1
Skrevet
På 17.10.2019 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Har en hylle til hver kategori klær + Kurver til sokker, truser og bh. Har sånn høvelig orden føler jeg. Ene gutten brettet klærne å legger inn, andre stapper alt der det er best plass. Gjerne også sammenrullet alt i ett.. Så får jeg spørsmål om hvor det og det plagget er 😂 gubber er litt på samme viset, må være en guttegreie for de over 16 😋

Anonymkode: 31fc4...c44

Er det en guttegreie for de over 16 år når mannen min på 40 klarer å brette og legge på plass helt nydelig? Jeg er kvinne og klarer ikke det. 😅

Anonymkode: b8789...44c

Skrevet

Ja. Har funnet et godt system.

Dress-code på jobb. Jeg har et hengesystem i garderoben, der jeg hver søndag henger frem fem antrekk, alt inkludert. Er det en middag eller annet sosialt som krever ekstra skift henger jeg frem klær for dette også. 

Jeg har en tom hylle, der jeg legger frem 3 hjemmeantrekk, og 4 treningsantrekk, også dette fullstendig med undertøy og alt. Det er det jeg trenger i løpet av en uka. 

En skittentøykurv i garderoben, og en på hvert bad, så er det lett å alltid hive fra seg skittentøy. 

En tom skuff på badet hver, så klær som kan brukes en gang til legges her, ikke på gulvet. Her har jeg også en liten kurv med ekstra undertøy, da det byttes oftere enn andre plagg. 

Og alle klærne mine henger, eller er brettet etter marie kondo, så vet akkurat hva jeg tar ut av skapet når jeg forbereder uka, og slipper å grave rundt. 

Anonymkode: 06a83...eb7

• Liker 2
Skrevet

Alle klærne i skuffene mine står på høykant. Vet på den måten hva som er hvor og trenger ikke å dra ut annet enn det jeg skal ha. Selv trusene mine står på høykant 😄

Bukser og noen overdeler henger i skapet.

Anonymkode: c2f22...597

Skrevet

Det gjelder også ungen sitt klesskap.

Anonymkode: c2f22...597

Skrevet

Jeg hadde kaos i klesskapet helt til jeg fikk inn skuffer så jeg fikk sortert klærne ordentlig etter kategori. Har også noen hyller øverst, der den ene egentlig uten at jeg hadde planlagt det nå fungerer som en slags «sorteringsstasjon». Der legger jeg bretta klær som jeg ikke orker å legge i rett skuff der og da, bruker også den hylla hvis jeg leter etter klær nederst i en skuff som du nevner. Da slipper jeg at klær blir slengt og rota rundt i skuffene, de blir heller bare lagt pent på den hylla til jeg finner det jeg leter etter. 

Anonymkode: c1e1c...39e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har hver type plagg i hver sin hylle, men er det ryddig? Nei, men jeg vet da at det ligger strømper eller gensere i den hylla jeg leter i.

Endret av tussi680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...