Gå til innhold

Fått i meg melk - laktoseintolerant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig fått påvist laktoseintoleranse, så har selvfølgelig vært i selskap og stappet i meg chips og dip (rømme) og nå har jeg så vondt i magen. Noen tips eller kjerringråd til å få fortgang på å bli kvitt magesmertene?

Anonymkode: 87496...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Fått i deg laktose"? Du har med vitende og vilje spist noe du ikke tåler, men du får ta det som en lærepenge til neste gang. God bedring :ler:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn går det. Kjøp laktasepiller som du tar når du er er et sted hvor det serveres vanlige melkeprodukter. Magesmertene må bare gå sin gang, kjenner følelsen så alt for godt 💩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du nylig har fått påvist intoleransen, husker du kanskje fremdeles hva du pleide å gjøre da du spiste melkeprodukter tidligere? (Eller er du kanskje en av dem som blir iiiiinnmaaarrrriiiiiii mye sykere når intoleransen er påvist?)

Vent til det går over, eller ta laktase.

Anonymkode: 57f99...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med magesmerter i nærmere 1 år, men fikk beskjed av tidligere lege at det bare var den dårlige psyken som ga meg magesmerter, men min nye lege ba meg unngå det totalt i 4 uker for å se, noe som fjernet alle magesmerter - derav laktoseintoleranse. Jeg kjøper kun inn laktosefrie varer, og er dermed så vant til disse at jeg glemmer at venninner ikke bruker den laktosefrie varianten når de serverer mat og snacks! Men ja, lot det bare gå sin gang .. og laktasepiller skal handles inn imorgen!

Anonymkode: 87496...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe du kan gjøre for at det skal gå fortere over. Men når du kjenner det kommer så gå på do. Ihvertfall er jeg sånn at det må ut og det tar meg 2-3 runder på do før det er over. Etterpå føler jeg meg dårlig. Normalt så tar det meg 2-5 timer før det er over.

Laktasepiller er veldig lurt å ha i hus. Jo fortere du tar dem (skal helst tas sammen med maten), jo lettere går det. 

Anonymkode: a1dd9...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laktasepiller skal tas sammen med måltidet, så det er ingen hjelp i å ta det nå.

Når jeg får vondt i magen av laktose, men ikke får diaré, spiser jeg mer laktose slik at jeg får diaré og får tømt meg. Da blir jeg ferdig med smertene og plagene. Må bare understreke at i hvert fall for meg, får jeg kortvarig diaré av laktose. Når jeg har vært på do er det over. Det er ikke som med omgangssyke hvor man er ustabil i magen lenge.

Anonymkode: 3cb5a...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...