Gå til innhold

Noen anmeldte en venn av meg til barnevernet i MITT navn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan går jeg fram ved å finne ut om dette stemmer? Vennen min sier barnevernet har sagt det var jeg?!?! 

Anonymkode: be9b6...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med barnevernet. Vennen din vil vel være interessert i at du gir beskjed om at du ikke har varslet barnevernet? 

Er varslet gitt med falskt navn reduserer det troverdigheten til varslet. Dessuten er det ulovlig å bruke andres navn slik, det er noe du bør anmelde. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet har taushetsplikt når det gjelder hvem som tipser. Hvis tipseren ønsker at barnevernet skal fortelle den som er meldt hvem som har sendt meldingen så må de på ett eller annet vis ha blitt fritatt for denne taushetsplikten. 

Og da må de ha ha forsikret seg om at tipseren er den tipseren utgir seg for å være. Med legitimasjon selvsagt. 
Så dette høres veldig rart ut. 

Anonymkode: f7869...699

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tror at det er deg, og prøver å få deg til å innrømme det.

Anonymkode: 4a862...fde

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet har taushetsplikt når det gjelder hvem som tipser. Hvis tipseren ønsker at barnevernet skal fortelle den som er meldt hvem som har sendt meldingen så må de på ett eller annet vis ha blitt fritatt for denne taushetsplikten. 

Og da må de ha ha forsikret seg om at tipseren er den tipseren utgir seg for å være. Med legitimasjon selvsagt. 
Så dette høres veldig rart ut. 

Anonymkode: f7869...699

Man kan melde på 3 måter som privat melder. 1: man kan melde bekymring under fullt navn. Barnevernet deler navn med familien. 2: man melder med navn og gir uttrykk for ønske om anonymitet. Da har bv navn og kontaktinformasjon og kan bruke denne hvis det mot formodning ender i fylkesnemnda. 3: Man melder anonymt, og nekter å fortelle hvem man er. Eks signert "en bekymret nabo" elns. 

 

Du TS har anledning til å be mor om å få være med på et møte med bv der dette er tema. Da vil du kunne fortelle at du ikke har meldt og at du f.eks. opplever meldingen som fantasti e.l. 

Vil ikke din venninne dette,  så tyder det bare på at det er bullshit (pardon my french) og hun sier det er deg fordi hun tror det er deg. Hvis du HAR meldt, så bare fortsetter du å fortelle at det ikke er sant til din venninne. 

Anonymkode: a9ce2...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...