Gå til innhold

Har så lyst på baby nr 4. Galskap??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå vil Ts ha mange barn, ikke alle er så nazi-opphengt i klimaet, la folk få leve i fred!

Ts, hvis du har råd til det så kjører du på!😄

Anonymkode: b7752...b14

Har ingen mening om ts skal satse på barn no 4 og det må jo være eget valg. Men det er liksom den totale selvmotsigelse å være opptatt av å få mange barn og ikke bry seg noe om miljøet som jo er fremtiden for disse barna. 

Anonymkode: 00ad7...710

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man spør klimaet så vil nok det være ønskelig med små familier. 

Anonymkode: 09fb3...46e

Det vi trenger er flere norske barn. Det vi ikke trenger er flere barn i Afrika. Det vi trenger er flere barn som kan bidra i denne verden. Ikke flere barn som er avhengige av bidrag.

Kjør på TS! Jeg ønsker meg også mange barn!

Anonymkode: bd148...0ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 barn, og synes det holder. Men jeg har selv 4 søsken, og må si at det er utrolig fint å ha en stor familie! Har bare positive minner fra oppveksten. Som voksne har vi fortsatt god kontakt. Alle har fått barn, så de har mange fettere og kusiner rundt seg. Hvis dere er tålmodige, omsorgsfulle og har kapasitet og økonomi til det, så ser jeg ikke noe i veien med å flere 😊 

Anonymkode: 25869...113

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen mening om ts skal satse på barn no 4 og det må jo være eget valg. Men det er liksom den totale selvmotsigelse å være opptatt av å få mange barn og ikke bry seg noe om miljøet som jo er fremtiden for disse barna. 

Anonymkode: 00ad7...710

Folk får barn frivillig i krig, fattigdom og sult også, hvorfor det tror du? Jeg tror det er fordi barna er håpet og meningen.

Hvorfor ta vare på jorden hvis vi ikke skal få barn lenger? Hvem har større motivasjon for å ta grep enn de som er foreldre og andre som har barn å være glad i? Hvem skal styre verden i en ny retning?

Anonymkode: bc611...4d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter nr 4, og føler det er litt galskap til tider. Graviditeten var ikke planlagt, men tanken på abort var så vond. Hverdagen er ganske hektisk, men tenker det ikke vil vare så mange år til. De to eldste vil være nesten 13 og 10 før minste kommer. Så bare 5 år frem i tid vil eldste være myndig. Nr 3 er snart 3år, så det blir liksom litt som to kull. Så når nr 3 og 4 er skolebarn, og krever en del oppfølging, så er det værste over med de 2 eldste (håper jeg)😂 Den største utfordringen med å skulle ha nr 4, er å finne stor nok bil. Som allikevel har god bagasjeplass. Vi var allerede i gang med oppussing før jeg ble gravid, så straks har alle hvert sitt rom. Men hadde ikke tenkt at det var noe krise om de to minste måtte dele rom et par år. Så får vi se om det dukker opp noen andre utfordringer med 4 barn når den siste er på plass.

Det som er så rart er at de jeg kjenner som har 1-2 barn, synes det høres så stress ut med nr 4. Men de jeg kjenner som har 4 synes ikke at det utgjør noe forskjell fra 3 -4. Så håper det stemmer.

Anonymkode: 285d8...38a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen mening om ts skal satse på barn no 4 og det må jo være eget valg. Men det er liksom den totale selvmotsigelse å være opptatt av å få mange barn og ikke bry seg noe om miljøet som jo er fremtiden for disse barna. 

Anonymkode: 00ad7...710

Jeg er møkkalei av at man skal bruke miljø for å gi folk dårlig samvittighet for sine valg. Enkelte av oss driter i det, ok? (Ja du leste riktig) så la hun få lov til å få de barna hun vil ha!

Anonymkode: b7752...b14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter også nr4. De andre barna er 3, 5 og 9 år. 
største endringen her var å måtte ha 2 biler. Så har kjøpt en 7-seter nå med takboks til:) 

gutta på 3 og 5 år må nok dele soverom noen år, fordi vi håper å måtte unngå flytting

Anonymkode: bd8af...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt misunnelig på dere som har mange barn og elsker familielivet. Selv har vi to barn, og jeg er så sliten at jeg ofte drømmer om å flytte fra hele gjengen...

Anonymkode: 21d36...cc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvordan du tenker, ts, jeg syns ikke det er galskap å ønske seg et fjerde barn. Før syns jeg fire barn hørtes helt drøyt ut og skjønte ikke hvordan de kunne gi barna det de trengte osv, men etter at vi fikk nr tre ser jeg at et barn til antakelig ikke utgjør all verdens i familielivet som helhet. Man blir mer erfaren som forelder også, og merker jeg er mye mer effektiv nå enn som forelder til ett barn. Det er en viss logikk også i å ha et partall, tenker jeg... Hos oss er det to år mellom de to eldste og deretter fire år mellom nr to og tre. Så det kunne gitt mening å få et barn til sånn at man har to store og to små.

Det avgjørende tenker jeg er bl.a. om man har råd, plass, om man har helse til det og om begge har lyst. Vi har luftet tanken om en nr fire hos oss, og kan svare ja på de punktene jeg nevnte. Vi har også en syv-seter allerede, så ville ikke trengt ny bil nødvendigvis. For vår del er det egentlig tre ting som gjør at vi ikke kommer til å gå for nr fire, mest sannsynlig: a. at vår nr tre er 18 mnd og fortsatt sover svært urolig om natta og har hatt mye problemer med refluks hele veien og frykten er at vi skal få et barn til med dette, b. at jeg har fått komplikasjoner under de to siste fødslene som skremte meg litt, og c. at har vært veldig kvalm i to av tre svangerskap og frykter det skal skje igjen og da med tre barn å ta meg av samtidig. Men vi elsker begge livet med tre barn og syns det er herlig å se barna sammen og følelsen av å ha en flokk. Jeg er "bare" 37 og kan sånn sett tenke på saken et par år til, men for vår del tror jeg vi lander på at kosen og gleden ikke trumfer det som kan bli veldig slitsomt. Men hadde vi fått en rolig baby nr tre som sov sånn tålelig godt, hadde vi kanskje tålt de andre tingene, men summen blir litt for mye til at vi tør å gå for en fjerde runde. Det var bare litt om mine tanker. Men har man overskudd til det og det ikke har vært noe spesielt stress med de andre tre barna, skjønner jeg absolutt at folk får nr fire. Jeg kjenner faktisk ingen med fire barn, så det hele er litt eksotisk for meg, men så lenge man håndterer oppgaven, tror jeg det er mye morsomt for barna med å være såpass "mange".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mange sultne ungdommer du har råd til å ha i hus på likt. Sånn det ser ut på kg så kan en sulten tenåring velte økonomien helt. 

Anonymkode: b4e2d...ad1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/15/2019 at 9:41 PM, AnonymBruker said:

De aller aller færreste kvinner er incel. Kan hende du finner noen på kg, men her inne på barn og familie ferdes de nok heller sjeldent. 

Anonymkode: 024bc...1e0

stemmer det. men insol's er det mange av her inne!

Anonymkode: 4e890...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville iaf tenkt over motivasjonen her. Å elske å gå gravid og babytid er fint, men barna blir store... er du ferdig etter nr 4? Nr 5? Nr 6? Eller vil du alltid lengte etter neste graviditet? Er det barnet du vil ha, møte og forsette opp eller er det magen og mammaperm? Hvis sistnevte er det galskap ja. Man kan nok bli hekta på å lage barn... er jo spennende med to streker og digg med permisjon! Ser den. Men så var det resten av livet da... 

Anonymkode: b2ccf...9e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2019 den 18.22, Pås skrev:

Ville ikke fått nr 4 utelukkende fordi du elsker å være gravid og babytiden i hvert fall, til det går den alt for fort! Du må også elske småbarnstiden, barnetiden og tenåringstiden!

Dette. Min mor var sånn som ts, elsket babytiden. Når vi var selvgående, fra 11-12 års alder ga hun fullstendig faen. Fulgte ikke opp med verken lekser, hadde aldri tid til oss eller var involvert på noen som helst måte. Sinnsykt egoistisk å få barn kun pga spedbarnstiden, dette er liv du skal følge opp i 18 år. 

Anonymkode: 0aacd...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...