Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullførte VK1 Hjelpepleier i 2005, men tok allmennfag påbygg som VK2 (mangler Norsk hovedmål skriftlig P og Norsk muntlig, så ikke bestått).

Vurderer nå etter 14 år i arbeidslivet(ikke innen helse) å fullføre dette, det heter helsefagarbeider nå.. men hvordan og hva..? Har kontaktet skolen jeg gikk på men de mente jeg må ta voksenopplæring, men har jeg nok kompetanse/praksis innen dette siden jeg kun jobber som ekstravakt, ferievikar ett par år?

Anonymkode: cfbd2...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*jobbet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fullførte VK1 Hjelpepleier i 2005, men tok allmennfag påbygg som VK2 (mangler Norsk hovedmål skriftlig P og Norsk muntlig, så ikke bestått).

Vurderer nå etter 14 år i arbeidslivet(ikke innen helse) å fullføre dette, det heter helsefagarbeider nå.. men hvordan og hva..? Har kontaktet skolen jeg gikk på men de mente jeg må ta voksenopplæring, men har jeg nok kompetanse/praksis innen dette siden jeg kun jobber som ekstravakt, ferievikar ett par år?

*jobbet

Skrevet

Du har jo muligheten til å ta fagbrev gjennom erfaring. Altså at du jobber som ufaglært til du har nådd et visst antall timer, melder deg opp til og består teoretisk eksamen og så melder deg opp til fagprøve. Kjenner til flere som har gjort det på denne måten. :) 

Anonymkode: d6bbf...ec1

Skrevet

Sjekk ut praksiskandidatordningen i ditt fylke ☺️

Anonymkode: e603b...210

Skrevet

Takk for svar så langt, men jeg har jobb og unger å forsørge. Ikke råd til å gå som lærling da jeg har jobb i annet yrke or dags dato..😬 

Praksiakandidat har jeg ikke nok relevant arbeidserfaring til🤔

Føler meg litt låst, da jeg har jobb på dagtid og barn alene.

Men ønsker virkelig å fullføre yrkesfag-utdanningen slik at jeg har autorisasjon, da kan jeg jobbe natt i tillegg til nåværende jobb når ungene er på samvær/helgeovernatting.

Må tjene mer da jeg er lei av å ikke kunne unne oss mer en såvidt basic men jobben jeg har trives jeg veldig i! Men har ikke overtid eller tillegg😭

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...