AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #1 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg fullførte VK1 Hjelpepleier i 2005, men tok allmennfag påbygg som VK2 (mangler Norsk hovedmål skriftlig P og Norsk muntlig, så ikke bestått). Vurderer nå etter 14 år i arbeidslivet(ikke innen helse) å fullføre dette, det heter helsefagarbeider nå.. men hvordan og hva..? Har kontaktet skolen jeg gikk på men de mente jeg må ta voksenopplæring, men har jeg nok kompetanse/praksis innen dette siden jeg kun jobber som ekstravakt, ferievikar ett par år? Anonymkode: cfbd2...abf
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #2 Skrevet 15. oktober 2019 *jobbet 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fullførte VK1 Hjelpepleier i 2005, men tok allmennfag påbygg som VK2 (mangler Norsk hovedmål skriftlig P og Norsk muntlig, så ikke bestått). Vurderer nå etter 14 år i arbeidslivet(ikke innen helse) å fullføre dette, det heter helsefagarbeider nå.. men hvordan og hva..? Har kontaktet skolen jeg gikk på men de mente jeg må ta voksenopplæring, men har jeg nok kompetanse/praksis innen dette siden jeg kun jobber som ekstravakt, ferievikar ett par år? Anonymkode: cfbd2...abf *jobbet Anonymkode: cfbd2...abf
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #3 Skrevet 16. oktober 2019 Du har jo muligheten til å ta fagbrev gjennom erfaring. Altså at du jobber som ufaglært til du har nådd et visst antall timer, melder deg opp til og består teoretisk eksamen og så melder deg opp til fagprøve. Kjenner til flere som har gjort det på denne måten. Anonymkode: d6bbf...ec1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #4 Skrevet 16. oktober 2019 Sjekk ut praksiskandidatordningen i ditt fylke ☺️ Anonymkode: e603b...210
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Skrevet 16. oktober 2019 https://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning/praksiskandidat Anonymkode: e603b...210
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #6 Skrevet 16. oktober 2019 Takk for svar så langt, men jeg har jobb og unger å forsørge. Ikke råd til å gå som lærling da jeg har jobb i annet yrke or dags dato..😬 Praksiakandidat har jeg ikke nok relevant arbeidserfaring til🤔 Føler meg litt låst, da jeg har jobb på dagtid og barn alene. Men ønsker virkelig å fullføre yrkesfag-utdanningen slik at jeg har autorisasjon, da kan jeg jobbe natt i tillegg til nåværende jobb når ungene er på samvær/helgeovernatting. Må tjene mer da jeg er lei av å ikke kunne unne oss mer en såvidt basic men jobben jeg har trives jeg veldig i! Men har ikke overtid eller tillegg😭 Anonymkode: cfbd2...abf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå