AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #1 Del Skrevet 15. oktober 2019 Eller vente til over nyttår når det kommer flere nye modeller? Vil tro at prisene vil synke en del da. Vurderer spesifikt å kjøpe en e-Golf 2019. Anonymkode: 73cdb...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #2 Del Skrevet 15. oktober 2019 E-Golfen har et litt vondt marked nå, den vil bli utfaset neste år av ID3 og forhandlerene dumper prisene for å selge unna det de har. Tror nybilprisen har sunket med 75 000kr i løpet av 2019 og har sett at brukte E-golf er dyrere enn tilsvarende nye i noen tilfeller. Bruktprisen vil alltid gå nedover, spørs hvor lenge du er villig til å vente. Om 10 år er de sikkert kjempebillige. Det er veldig gunstig å kjøpe e-golf nå, store muligheter for å prute på tungsolgte brukte biler. Men du vil bli sittende med en bil som vil tape seg enormt i verdi om et år når arvtageren ID3 kommer til samme pris. Anonymkode: c9ac2...546 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 15. oktober 2019 #3 Del Skrevet 15. oktober 2019 Nå er det jo flere nye elbiler som er satt ned/settes ned, så.... ?https://www.dinside.no/motor/105000--billigere-over-natta/71698668 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seileren Skrevet 15. oktober 2019 #4 Del Skrevet 15. oktober 2019 Hvorfor har du lyst til å kjøre rundt i en brannfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #5 Del Skrevet 16. oktober 2019 12 hours ago, Seileren said: Hvorfor har du lyst til å kjøre rundt i en brannfelle? Fordi det er to fluer i ett smekk å vrake bilen samtidig som jeg kremeres. Men seriøst, tar elbiler oftere fyr enn andre? Og hvor stor er sjansen for at det skjer? Anonymkode: 73cdb...6ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seileren Skrevet 16. oktober 2019 #6 Del Skrevet 16. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men seriøst, tar elbiler oftere fyr enn andre? Og hvor stor er sjansen for at det skjer? Anonymkode: 73cdb...6ad Hvis du med andre mener fossildrevne biler er svaret så absolutt ja. Batterier er ekstremt sensitive for feil under produksjonen, noe som lite som et støvkorn kan resultere i en feil i batteriet som igjen kan resultere i en kortslutning og brann. I tillegg er det overraskende farlig under lading, dersom det er noe feil med den eksterne eller interne laderen. Da kan man tenke seg resultatet når man lader på natten i garasje under blokka eller huset sitt. Synes faktisk det er utrolig at elbiler har blitt rullet ut mtp hvor lite som skal til for at et batteri er livsfarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 16. oktober 2019 #7 Del Skrevet 16. oktober 2019 8 minutter siden, Seileren skrev: Hvis du med andre mener fossildrevne biler er svaret så absolutt ja. Batterier er ekstremt sensitive for feil under produksjonen, noe som lite som et støvkorn kan resultere i en feil i batteriet som igjen kan resultere i en kortslutning og brann. I tillegg er det overraskende farlig under lading, dersom det er noe feil med den eksterne eller interne laderen. Da kan man tenke seg resultatet når man lader på natten i garasje under blokka eller huset sitt. Synes faktisk det er utrolig at elbiler har blitt rullet ut mtp hvor lite som skal til for at et batteri er livsfarlig. Hvor ofte brenner egentlig en EL-bil? Syntes ikke jeg har hørt noe om det? Jeg opplevde faktisk at dieselbilen min tok fyr en gang. Jeg hadde vært for ivrig i tjenesten med å fjerne snø med vindusviskerne og vindusviskermotoren ble overbelastet og tok fyr 🤨 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #8 Del Skrevet 16. oktober 2019 Quote Are electric cars more likely to catch fire? The simple answer is probably not. Chances are they might even be safer, though it's tough to say that definitively. "The propensity and severity of fires and explosions from ... lithium ion battery systems are anticipated to be somewhat comparable to or perhaps slightly less than those for gasoline or diesel vehicular fuels," according to the results of an in-depth investigation into the relative fire risks of the two types of vehicles conducted by Battelle for the National Highway Traffic Safety Administration last fall. About 174,000 vehicle fires were reported in the United States in 2015, the most recent year for which statistics are available from the National Fire Protection Association. Virtually all of those fires involved gasoline powered cars. That works out to about one every three minutes. https://money.cnn.com/2018/05/17/news/companies/electric-car-fire-risk/index.html Anonymkode: bfd03...916 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #9 Del Skrevet 16. oktober 2019 fra forsikringsbransjen selv: https://www.storebrand.no/smartere-valg/reportasje/fritid/6-myter-om-elbil I perioden 2013 – 2015 var det totalt syv elbilbranner, det viser brannstatistikk fra Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB). I samme perioden brant det 1648 fossilbiler. Anonymkode: c9ac2...546 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #10 Del Skrevet 16. oktober 2019 1 hour ago, Sirah said: Hvor ofte brenner egentlig en EL-bil? Syntes ikke jeg har hørt noe om det? Jeg opplevde faktisk at dieselbilen min tok fyr en gang. Jeg hadde vært for ivrig i tjenesten med å fjerne snø med vindusviskerne og vindusviskermotoren ble overbelastet og tok fyr 🤨 Faren min er brannmann og sier at de til nå ikke har opplevd brann i elbil. Han bor på sentraløstlandet. Anonymkode: fa839...a1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #11 Del Skrevet 16. oktober 2019 14 timer siden, Seileren skrev: Hvorfor har du lyst til å kjøre rundt i en brannfelle? All statistikk tilsier at fossibiler brenner oftere enn elbiler. Så da tillater jeg meg å spørre deg det samme, hvorfor har du lyst å kjøre rundt i en brannfelle? Anonymkode: 163ef...d28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seileren Skrevet 16. oktober 2019 #12 Del Skrevet 16. oktober 2019 Man kan ikke snakke om antall når man vurderer elektrisk opp mot fossildrevet, man må snakke prosent. I tillegg må man filtrere statistikken ut i fra hvor gamle kjøretøyene er. Statistikk kan leses som fanden leser bibelen. Dersom batteriet i en elbil tar fyr kan den ikke slukkes. Det er ikke tilfelle med en fossildrevet bil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå