Gå til innhold

Ser her på en annen trå at det er en hel del som ikke bruker sokker, strømper eller strømpebukser. Hvorfor det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 17.10.2019 den 10.06, AnonymBruker skrev:

:klo:

Det er jo nå engang sånn, ts, at folk flest ikke går i verken skjørt eller kjole på vinterstid. Jeg er også svært usikker på hva du mener med at det blir kaldere uten enn med strømbebukse - det er som om hele det sentrale østland glemmer at mesteparten av Norge er kystlinje. Og stol på meg, altså: når du står der i stiv kuling og 5 pluss så kunne du like godt vært naken som i stilongs. Det blir ikke 20 minus her langs kysten. Det er mest 5 pluss og vind og regn. Vekt på vind. Og regn. Ikke vær for kjole.

Derfor fant man for ganske lenge siden opp et helt genialt plagg. Spesialdesignet for vinter. Det har vært så godt dekket og så mye reklamert for at du sikkert har fått det med deg: vinterbuksen! 

Den bruker folk flest når det er kaldt. Den er nemlig vindtett. ;)

Anonymkode: fb9bb...43d

Vinterbukse!? Hva mener du med det? Sånn man baser i snøen med? Boblebukse? Her snakker du for deg selv og ikke folk flest. 

Her i Oslo-området bruker mange skjørt og kjole på vinteren, meg selv inkludert. Bruker da strømpebukse, evnt ullstrømpebukse, under. 

Jeg går ikke med sokker hjemme hos meg selv, men på vinteren går jeg ofte med strømpebukse både inne og ute. 
 

På sommeren bruker jeg sånne lave sokker i skoene, men synes ikke det er noe fint med vanlige sokker. Bruker jeg jeans på vinteren, velger jeg sånne tynne, svarte, gjennomsiktige sokker (strømpebuksestoff), synes det er finere enn tykke sokker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 9.47, AnonymBruker skrev:

høres stress ut å gå med innesko i veska. Hvis bare det fantes et praktisk alternativ i tøy for tilfeller der det ikke passer seg å gå barbeint.😕

Anonymkode: ff00f...cc2

Det gjør det. Et kjempepraktisk plagg i tøy, heter sokker på fagspråket, men vi kan kalle det formsydde mokkasiner om det gjør det lettere? 

Anonymkode: c9497...8f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 9.54, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg egentlig ikke om andre går med sokker eller ikke, det eneste jeg ikke skjønner er hvordan man ikke får gnagsår? Sist gang jeg gikk uten sokker i et par sko blødde jeg de helt ihjel og måtte bare kaste dem etterpå. Hele hælen, både innsida og utsida, var seriøst dekka av blod.

Anonymkode: ae5d2...0af

Dette ser jeg daglig... Må være kostbart uten sokker...

Anonymkode: c9497...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 11.17, barbent skrev:

Dette😁akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv😁
Går til og med barbeint i slalom støvler, men bruker skibukse.

Jeg får helt fnatt av sokker eller strømper, syns også det ser finere ut å være barbent

Dette nærmer seg helt weird... 

Anonymkode: c9497...8f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2019 den 0.52, AnonymBruker skrev:

Dette nærmer seg helt weird... 

Anonymkode: c9497...8f3

Hva er det som er så weird ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/11/2019 at 3:21 PM, AnonymBruker said:

Det er noe både trist, komisk og rørende over folk som er så forfengelige at de heller fryser seg halvt i hjel enn ifører seg sokker. Jeg ser ofte tenåringer som går sånn, men gjør virkelig voksne det også? 

Anonymkode: 963ac...2d2

Men går folk så mye uten sokker? Trodde de fleste gikk med sånne korte sokker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 18.39, barbent skrev:

Hva er det som er så weird ?

Å gå barbent i slalomstøvler

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 23.41, The Kitten skrev:

Å gå barbent i slalomstøvler

Tenker ikke over det som weird jeg, for meg er det naturlig å være barbent, syns det er mer weird med sokker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som er barbeint. Naturlig er å bo i hule uten sokker men drømme om det fordi man konstant fryser på føttene 

Anonymkode: c9497...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2019 den 8.32, AnonymBruker skrev:

Ser her på en annen trå at det er en hel del som ikke bruker sokker, strømper eller strømpebukser. Hvorfor det?

Spesielt når det blir kaldt ute så må det bli ille. 
Eller det at det er ikke er "fint nok", skal en vise mest mulig hud og være mest mulig syk og ikke minst frys mest mulig som er "inn". Eller er det noen koder som jeg ikke har forstått....

Og en ting til....dersom dere ikke bruker strømpebukse, hvordan går det med dere da når dere skal bruke skjørt og kjole på vinteren....det må bli bikkjekaldt.....

Så nå dere fortelle hva dere mener...

Anonymkode: b0823...6fd

Hcorfor i all verden bruke skjørt eller kjole på vinteren?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Hcorfor i all verden bruke skjørt eller kjole på vinteren?? 

Ikke meg du spør, men jeg svarer likevel. Jeg bruker mye skjørt og kjole om vinteren fordi jeg syns det er varmere med kjole/kjørt med strømpebukse under enn bukser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Thyra skrev:

Hcorfor i all verden bruke skjørt eller kjole på vinteren?? 

Fordi det er behagelig? Fordi det er pent? Og fordi jeg føler meg mer vel i kjole og skjørt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Det er noe både trist, komisk og rørende over folk som er så forfengelige at de heller fryser seg halvt i hjel enn ifører seg sokker. Jeg ser ofte tenåringer som går sånn, men gjør virkelig voksne det også? 

Anonymkode: 963ac...2d2

Fryser da aldri. Det gidder jeg ikke.

Kjører stort sett fra garasjen hjemme til garasjen på jobb som begge holder ca 15 grader, så er ikke ute i løpet av dagen, mulig om jeg må gå 5-10 minutter om jeg velger en matbutikk som ikke er inne på et senter. Så hender jeg hopper rett i ballerinasene, også om vinteren. 

Skal jeg være ute over lengre tid velger jeg uggs, Timberland, eller andre vintersko. Om jeg må gå i snø og slaps kunne det ikke falt meg inn å bruke sko som stopper ved ankelen, sokker eller ikke. 

Anonymkode: 161ee...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2019 den 0.28, AnonymBruker skrev:

Ja selvsagt! for DET ga jo mening! Hahahaa!!

Forøvrig bruker jeg alltid steps i sko i stedet for vanlige bomulls sokker jeg. Funker gull og gir et lite tynt lag mellom sko og hud, samt at jeg har noe på hvis jeg skal inn til folk. 

Anonymkode: d9a5e...205

De mener ragger, om det er mer forståelig

Anonymkode: 73a64...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/11/2019 at 9:53 AM, BangersBeans&Mash said:

Shit, det hadde jeg aldri taklet! Tanken på at folk skal valse rundt barbent inne i huset mitt gjør meg kvalm. Går mye barbent selv, men har alltid med innesko eller tøfler hvis jeg skal hjemme hos noen. 

Har som sagt aldri fått noen kommentarer på det😊 Flere av de jeg kjenner går selv barbeint inne så muligens derfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 22.01, stilts skrev:

Har som sagt aldri fått noen kommentarer på det😊 Flere av de jeg kjenner går selv barbeint inne så muligens derfor

Samme her :) veldig mange av mine venner går barbent selv, ingen nevner noe om man går uten strømper eller sokker.

Får ofte barbent besøk selv, tenker ikke over at det skulle være noe galt i det, helt vanlig og normalt i min krets 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...