Gå til innhold

Ser her på en annen trå at det er en hel del som ikke bruker sokker, strømper eller strømpebukser. Hvorfor det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.10.2019 den 10.06, AnonymBruker skrev:

:klo:

Det er jo nå engang sånn, ts, at folk flest ikke går i verken skjørt eller kjole på vinterstid. 

Ikke vær for kjole.

Derfor fant man for ganske lenge siden opp et helt genialt plagg. Spesialdesignet for vinter. Det har vært så godt dekket og så mye reklamert for at du sikkert har fått det med deg: vinterbuksen! 

Den bruker folk flest når det er kaldt. Den er nemlig vindtett. ;)

Anonymkode: fb9bb...43d

Snakk for deg selv!

Jeg bruker vinterbukser kun når jeg er på fjellet! 

Ellers, sommer som vinter,  bruker jeg skjørt eller kjole.  Bruker strømpebukse på vinteren da!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Sokker kveler føttene mine. Men jeg bruker det i støvletter, i joggesko på tur etc. Men de ryker av så snart jeg er innomhus. Og ja, jeg går barbeint inne hos folk. Og det er faktisk helt greit for alle utenom KG-brukere. 

Du vet at KG brukere også er folk eller? Misliker at folk går barbeint hos meg, men det er selvsagt ikke noe jeg sier rett til ansiktet deres. 

Anonymkode: 9ec72...d90

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmt med folk som stapper nakne føtter i skoa sine...æsj

Anonymkode: 9d11a...115

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en trend som har kommet de siste årene. Jeg elsker ikke å bruke sokker, men må jeg velge mellom varm eller trendy, er valget enkelt. Da velger jeg ikke å fryse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2019 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Jeg har med innesko når jeg er på besøk hos andre. Alt fra fine ballerinas og pumps i selskap, til ulike varianter av mer behagelige innesko hos nære venner/familie, tilsvarende det jeg bruker hjemme om det er kjølig der. 

Har generelt alltid et par steps i veska i tilfelle jeg må ta av meg skoa i en sammenheng, da jeg føler det er uhygienisk å gå barbent andre steder enn hjemme hos meg selv. 

Anonymkode: 161ee...da7

høres stress ut å gå med innesko i veska. Hvis bare det fantes et praktisk alternativ i tøy for tilfeller der det ikke passer seg å gå barbeint.😕

Anonymkode: ff00f...cc2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg egentlig ikke om andre går med sokker eller ikke, det eneste jeg ikke skjønner er hvordan man ikke får gnagsår? Sist gang jeg gikk uten sokker i et par sko blødde jeg de helt ihjel og måtte bare kaste dem etterpå. Hele hælen, både innsida og utsida, var seriøst dekka av blod.

Anonymkode: ae5d2...0af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.10.2019 den 21.31, stilts skrev:

Jeg er en av dem som ikke bruker sokker eller strømpebukse. Jeg hater følelsen av sokker på føttene! Syntes heller ikke det er noe fint med det i pumps, og dette går jeg med nesten hver dag året rundt. Er det veldig kaldt bruker jeg støvletter eller ankelboots. Går i kjole ekstremt sjeldent. Og buksene jeg bruker er så trange at jeg ikke får noe under dem. 

Hender at jeg fryser når det er på det kaldeste, velger da å føle meg komfortabel og utseendet fremfor varme. Prøver da å holde meg mest mulig inne.

Det kaldeste jeg har opplevd må være den gangen jeg ble med  uten at det var planlagt, å stå på slalåm, og sto i jeans og barbeint i slalåm støvlene en hel dag'😀

Dette😁akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv😁
Går til og med barbeint i slalom støvler, men bruker skibukse.

Jeg får helt fnatt av sokker eller strømper, syns også det ser finere ut å være barbent

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare uten sokker om sommeren og da i åpne sandaler. Men, selv på sommeren vil jeg helst ha sokker på. Ikke fordi jeg blir kaldt på føttene, jeg liker bare ikke følelsen av nakent fotblad mot skosåle uansett material.  Jeg føler at jeg svetter mer (bare fordi jeg ikke har sokker som trekker til seg fukt), og det føles uhygineisk og guffent. Jeg er og veldig sensitiv mot alt av kanter og sømmer i sko, så sokker er et must for meg. Jeg bruker tynne ullsokker året rundt. 

Om vinteren verker det i anklene mine når jeg ser ungdom i småsko uten sokker vandre mellom snøskavler og isklumper. >.>

Jeg har hatt et par kolleger som sliter med alt for varme føtter (typen får ikke sove om natta osv) og som går barbent i sandaler året rundt. 

Anonymkode: f095b...587

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig folk som aldri bruker sokker??? Lurer på hvordan skoene deres lukter. Eller, jeg vil helst ikke vite... 🤢

Ser jo tenåringer med bare ankler om vinteren, men har alltid tenkt at de bruker ankelsokker. Har aldri tenkt over at det faktisk finnes en masse voksne mennesker som sjelden/aldri bruker sokker. Mind. Blown. 😂 Trodde alle brukte det, jeg.

Selv bruker jeg sokker eller strømper/strømpebukser året rundt. Hater å gå barbeint, både ute og inne. Går barbeint i sandaler og lignende sko om sommeren, men that's it. Om vinteren bruker jeg tynne ullsokker og hjemmestrikkede sokker utenpå. Når jeg går i skjørt/kjoler bruker jeg tjukke strømpebukser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 9.47, AnonymBruker skrev:

høres stress ut å gå med innesko i veska. Hvis bare det fantes et praktisk alternativ i tøy for tilfeller der det ikke passer seg å gå barbeint.😕

Anonymkode: ff00f...cc2

Da tror jeg vi har ulik for mening om hva som ligger i ordet "stress". 

Sokker er ikke pent, og føles helt forferdelig på beina. 

Jeg bruker kun sokker i treningssko, da disse vil lukte ellers. Men da ankelsokker. 

Anonymkode: 161ee...da7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor ulike vi kan være. Selv synes jeg det er fryktelig ubehagelig å være barbeint og unngår det så mye jeg kan. Jeg klarer ikke en gang å sove barbeint, og har egne sovesokker som jeg bruker om natta. 

Om sommeren går jeg med sokker i sandaler. Kanskje det ikke ser så pent ut, men jeg ofrer ikke komfort og velvære for utseendet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash
På 15.10.2019 den 22.14, stilts skrev:

Ja går barbeint hele året, bortsett fra på trening (stort sett)

Går barbeint hjemme hos andre også ja, hvis jeg ikke kan beholde skoene på. Aldri fått noen kommentarer på det, men er stort sett hjemme hos folk jeg kjenner godt.

Shit, det hadde jeg aldri taklet! Tanken på at folk skal valse rundt barbent inne i huset mitt gjør meg kvalm. Går mye barbent selv, men har alltid med innesko eller tøfler hvis jeg skal hjemme hos noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2019 den 21.52, Måbarefåsiat... skrev:

Sokker kveler føttene mine. Men jeg bruker det i støvletter, i joggesko på tur etc. Men de ryker av så snart jeg er innomhus. Og ja, jeg går barbeint inne hos folk. Og det er faktisk helt greit for alle utenom KG-brukere. 

Du må jo bli iskald på føttene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Honey Dew said:

Du må jo bli iskald på føttene.

Ikke egentlig. I går hadde jeg sokker på meg i gode vinterstøvler da jeg gikk på tur. Herre så kald jeg var. Var skikkelig deilig å komme innomhus og få av seg sokkene 😋

Bruker ikke votter eller lue heller. 

Endret av Måbarefåsiat...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå uten sokker i sko smører skoene skikkelig med fotsvette, gjør dem glatte og øker risikoen for gnagsår. Jeg hater å gå i sko uten strømper eller sokker. Føler at det blir kliss med en gang. Jeg må ha en sokke-barriere der som kan suge opp fotsvetten og skjerme skotøyet fra dette. Noe annet synes jeg er skikkelig uhygienisk. Det må lukte død og fordervelse av sko og føtter til alle de som går konsekvent uten sokker!? (de kjenner det vel ikke selv siden de er så vant til å gå sånn)

Jeg foretrekker sokker!

Bruker også nylonstrømpebukse til kjole, sånn at jeg kan ha "strømpeføtter" i skoene. Ellers blir det gnagsår med en gang.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Å gå uten sokker i sko smører skoene skikkelig med fotsvette, gjør dem glatte og øker risikoen for gnagsår. Jeg hater å gå i sko uten strømper eller sokker. Føler at det blir kliss med en gang. Jeg må ha en sokke-barriere der som kan suge opp fotsvetten og skjerme skotøyet fra dette. Noe annet synes jeg er skikkelig uhygienisk. Det må lukte død og fordervelse av sko og føtter til alle de som går konsekvent uten sokker!?

 

Jeg har aldri opplevd at det lukter fotsvette av føtter/sko. Heller aldri at det blir vått. 

Jeg bruker som nevnt sokker i treningssko. Men de blir jo aldri våte av svette. Da ville jo skoa luktet død, sokker eller ikke? 

Hadde jeg slitt med fotsvette ville jeg mulig hatt et annet forhold til sokker. 

 

Anonymkode: 161ee...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri opplevd at det lukter fotsvette av føtter/sko. Heller aldri at det blir vått. 

Jeg bruker som nevnt sokker i treningssko. Men de blir jo aldri våte av svette. Da ville jo skoa luktet død, sokker eller ikke? 

Hadde jeg slitt med fotsvette ville jeg mulig hatt et annet forhold til sokker. 

 

Anonymkode: 161ee...da7

Skinn mot hud direkte blir klamt og svett, uansett hvordan du vrir og vender på det. Sett deg i truse på en skinnsofa og kjenn etter hvor klamt det blir etter kort tid. Samme med føtter i skinnsko. Mulig det går noe bedre i f.eks. joggesko, som jo er laget for å ventilere svette. Uansett suger materialet opp fotsvette, som alle har i større eller mindre grad, og skoene blir dynget ned med det over tid når man ikke har sokker til å suge opp og holde på svetten som dunster av.

Jaja, folk er forskjellige, er alt jeg kan si :- ) Jeg hadde aldri gått i sko uten sokker, men skjønner jo av denne tråden at opptil flere synes det er helt ok.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå når det er kommet snø, går dere uten strømer da....i joggesko????

Anonymkode: b0823...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe både trist, komisk og rørende over folk som er så forfengelige at de heller fryser seg halvt i hjel enn ifører seg sokker. Jeg ser ofte tenåringer som går sånn, men gjør virkelig voksne det også? 

Anonymkode: 963ac...2d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er noe både trist, komisk og rørende over folk som er så forfengelige at de heller fryser seg halvt i hjel enn ifører seg sokker. Jeg ser ofte tenåringer som går sånn, men gjør virkelig voksne det også? 

Anonymkode: 963ac...2d2

Og her legger du premisset at alle fryser. Jeg fryser ikke, det handler om komfort, for meg. Ikke forfengelighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...