Gå til innhold

Ser her på en annen trå at det er en hel del som ikke bruker sokker, strømper eller strømpebukser. Hvorfor det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser her på en annen trå at det er en hel del som ikke bruker sokker, strømper eller strømpebukser. Hvorfor det?

Spesielt når det blir kaldt ute så må det bli ille. 
Eller det at det er ikke er "fint nok", skal en vise mest mulig hud og være mest mulig syk og ikke minst frys mest mulig som er "inn". Eller er det noen koder som jeg ikke har forstått....

Og en ting til....dersom dere ikke bruker strømpebukse, hvordan går det med dere da når dere skal bruke skjørt og kjole på vinteren....det må bli bikkjekaldt.....

Så nå dere fortelle hva dere mener...

Anonymkode: b0823...6fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen takler rett å slett ikke å ha på seg slike plagg. Har selv en gutt som nektet sokker en lang periode da det ble for stramt mot huden. Strikkelester ble godtatt, så noe hadde han på den kaldeste tiden. Idag kan han bruke både sokker og strømpebukse. 

Selv sliter jeg med strømpebukser.. Skal jeg ha på må det være tykke som ikke ruller ned, så blir mest kun på vinteren. 

Anonymkode: 1ee88...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som ikke bruker sokker eller strømpebukse. Jeg hater følelsen av sokker på føttene! Syntes heller ikke det er noe fint med det i pumps, og dette går jeg med nesten hver dag året rundt. Er det veldig kaldt bruker jeg støvletter eller ankelboots. Går i kjole ekstremt sjeldent. Og buksene jeg bruker er så trange at jeg ikke får noe under dem. 

Hender at jeg fryser når det er på det kaldeste, velger da å føle meg komfortabel og utseendet fremfor varme. Prøver da å holde meg mest mulig inne.

Det kaldeste jeg har opplevd må være den gangen jeg ble med  uten at det var planlagt, å stå på slalåm, og sto i jeans og barbeint i slalåm støvlene en hel dag'😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke ute i hverdagen. Utgang til garasje fra hus. Garasje i kjelleren på jobb. Handler på senter. Forhandsoppvarmet bil. 

Skal jeg gå litt i byen er pumps og bukse mer en varmt nok de få meterne man er ute. 

Er det julebord og middager tar jeg taxi fra dør til dør. 

Er jeg på lengre fotturer, skiturer og så videre bruker jeg selvfølgelig tynne ullsokker, og superundertøy. 

Anonymkode: 161ee...da7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går dere barbeint hele året da? 

Hva med når dere skal på besøk?

Jeg syns det er en uting at folk tasser inn i huset mitt med nakne føtter:(

Anonymkode: 8fc4f...07d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Går dere barbeint hele året da? 

Hva med når dere skal på besøk?

Jeg syns det er en uting at folk tasser inn i huset mitt med nakne føtter:(

Anonymkode: 8fc4f...07d

Jeg har med innesko når jeg er på besøk hos andre. Alt fra fine ballerinas og pumps i selskap, til ulike varianter av mer behagelige innesko hos nære venner/familie, tilsvarende det jeg bruker hjemme om det er kjølig der. 

Har generelt alltid et par steps i veska i tilfelle jeg må ta av meg skoa i en sammenheng, da jeg føler det er uhygienisk å gå barbent andre steder enn hjemme hos meg selv. 

Anonymkode: 161ee...da7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Går dere barbeint hele året da? 

Hva med når dere skal på besøk?

Jeg syns det er en uting at folk tasser inn i huset mitt med nakne føtter:(

Anonymkode: 8fc4f...07d

Ja går barbeint hele året, bortsett fra på trening (stort sett)

Går barbeint hjemme hos andre også ja, hvis jeg ikke kan beholde skoene på. Aldri fått noen kommentarer på det, men er stort sett hjemme hos folk jeg kjenner godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enten "hat ellet elsk". 

Jeg er ikke komfortabel med å gå uten sokker. Føler at jeg blir så tørr på føttene. Hele vinteren bruker jeg strømpebukse. Vi bor jo tross alt i Norge. Får vondt av å se på de som går med bare ankler og ellers kledt som de skulle vært i syden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2019 den 8.32, AnonymBruker skrev:

Ser her på en annen trå at det er en hel del som ikke bruker sokker, strømper eller strømpebukser. Hvorfor det?

Spesielt når det blir kaldt ute så må det bli ille. 
Eller det at det er ikke er "fint nok", skal en vise mest mulig hud og være mest mulig syk og ikke minst frys mest mulig som er "inn". Eller er det noen koder som jeg ikke har forstått....

Og en ting til....dersom dere ikke bruker strømpebukse, hvordan går det med dere da når dere skal bruke skjørt og kjole på vinteren....det må bli bikkjekaldt.....

Så nå dere fortelle hva dere mener...

Anonymkode: b0823...6fd

:klo:

Det er jo nå engang sånn, ts, at folk flest ikke går i verken skjørt eller kjole på vinterstid. Jeg er også svært usikker på hva du mener med at det blir kaldere uten enn med strømbebukse - det er som om hele det sentrale østland glemmer at mesteparten av Norge er kystlinje. Og stol på meg, altså: når du står der i stiv kuling og 5 pluss så kunne du like godt vært naken som i stilongs. Det blir ikke 20 minus her langs kysten. Det er mest 5 pluss og vind og regn. Vekt på vind. Og regn. Ikke vær for kjole.

Derfor fant man for ganske lenge siden opp et helt genialt plagg. Spesialdesignet for vinter. Det har vært så godt dekket og så mye reklamert for at du sikkert har fått det med deg: vinterbuksen! 

Den bruker folk flest når det er kaldt. Den er nemlig vindtett. ;)

Anonymkode: fb9bb...43d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å fryse med en gang uten sokker. Bruker gjerne to par hele høsten, hele vinteren og hele våren. Vanlige, myke bomulls sportssokker. Skjønner at folk synes pensokker er klamt, det synes jeg også. Derfor bruker jeg ikke slike. Om sommeren ett par eller barbent men klarer ikke ha sko på uansett hvor varmt det er uten sokker. Det er klamt det. De fleste jeg kjenner bruker omtrent det samme som meg, noen tyr til ullsokker over før jeg gjør, da er det ganske kaldt. Tror ikke jeg har sett noen gå barbent hjemme hos andre. 

Anonymkode: c9497...8f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Det er jo nå engang sånn, ts, at folk flest ikke går i verken skjørt eller kjole på vinterstid. Jeg er også svært usikker på hva du mener med at det blir kaldere uten enn med strømbebukse - det er som om hele det sentrale østland glemmer at mesteparten av Norge er kystlinje. Og stol på meg, altså: når du står der i stiv kuling og 5 pluss så kunne du like godt vært naken som i stilongs. Det blir ikke 20 minus her langs kysten. Det er mest 5 pluss og vind og regn. Vekt på vind. Og regn. Ikke vær for kjole.

Derfor fant man for ganske lenge siden opp et helt genialt plagg. Spesialdesignet for vinter. Det har vært så godt dekket og så mye reklamert for at du sikkert har fått det med deg: vinterbuksen! 

Den bruker folk flest når det er kaldt. Den er nemlig vindtett. ;)

Anonymkode: fb9bb...43d

Det er jo da man har god og varm strømpebukse under vinterbuksen eller en vindtett bukse. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2019 den 8.38, AnonymBruker skrev:

Noen takler rett å slett ikke å ha på seg slike plagg. Har selv en gutt som nektet sokker en lang periode da det ble for stramt mot huden. Strikkelester ble godtatt, så noe hadde han på den kaldeste tiden. Idag kan han bruke både sokker og strømpebukse. 

Selv sliter jeg med strømpebukser.. Skal jeg ha på må det være tykke som ikke ruller ned, så blir mest kun på vinteren. 

Anonymkode: 1ee88...05d

Hva er strikkelester? Må være en dialekt jeg ikke skjønner! ;) 

 

Anonymkode: 7b9a8...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Morpheus skrev:

Det er jo da man har god og varm strømpebukse under vinterbuksen eller en vindtett bukse. 

Men der har man jo bukse - skulle tatt seg ut at jeg som godt voksen rev av meg vinterbuksen på jobb, skole, kjøpesenter eller hjemme hos venner og satt der i strømpebuksen. :ler:

Jeg sier til og med til barna mine at det må planlegges. Skal man på besøk så må man ha på bukse under dressen eller vinterbuksa. :opplyser: 

Anonymkode: fb9bb...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å gå barbeint, men gjør selvfølgelig ikke det året rundt, ikke om vinteren. 

Det er bomullsokker jeg ikke liker, de er trange og føler at tærne mine får klaustrofobi. Men jeg bruker hjemmestrikka ullsokker, gjerne tynne. Har også hjemmestrikka ankelsokker, funker supert i lave sko. 

Bruker strømpebukse når jeg går i skjørt eller kjole på senhøsten/vinteren, men bruker ullstrømpebukser. Nylonstrømpebukse takler jeg ikke. Kan vurdere det til finkjole hvis jeg skal pynte meg. 

Ang det å gå barbeint hjem til andre om våren/sommeren så har jeg alltid med et par ullsokker i veska, men som oftest er de jeg besøker barbeinte også, så det gjør ingenting. Jeg har tydeligvis en barbeint familie/vennegjeng 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2019 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Hva er strikkelester? Må være en dialekt jeg ikke skjønner! ;) 

 

Anonymkode: 7b9a8...206

Det er nok hjemmestrikkede ullsokker😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Syntes det er finere uten sokker og strømper i sko, og mye mer behagelig uten. Så da får det heller bare være kaldt

Anonymkode: c4fc9...31a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2019 den 9.57, Morpheus skrev:

Det er enten "hat ellet elsk". 

Jeg er ikke komfortabel med å gå uten sokker. Føler at jeg blir så tørr på føttene. Hele vinteren bruker jeg strømpebukse. Vi bor jo tross alt i Norge. Får vondt av å se på de som går med bare ankler og ellers kledt som de skulle vært i syden

🤷🏼‍♀️🤨

Anonymkode: 509ef...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker kveler føttene mine. Men jeg bruker det i støvletter, i joggesko på tur etc. Men de ryker av så snart jeg er innomhus. Og ja, jeg går barbeint inne hos folk. Og det er faktisk helt greit for alle utenom KG-brukere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det heller ikke, TS.

Jeg blir både kald og klam uten sokker i skoene + fare for gnagsår. I pumps bruker jeg tynn strømpebukse og ellers sokker i bomull eller tynn ull.

Anonymkode: a4776...211

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...