Gå til innhold

Får man resultater av hjemmetrening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trener på treningsstudio 3-6 ganger i uken der jeg deltar i gruppetimer og fokuserer mest på kondisjon. Sjelden gang bruker styrekapperatene der. Buldring 1-2 gang i måneden.

Jeg har treningsmatte og noen vekter, og har tenkt å følge styrkeprogram hjemme som varer ca 20 min - hver dag til desember. Er svært disiplinert av meg så dette blir jeg å få til hver dag. 

Lurer på om man merker resultater, om man blir sterkere og strammere i kroppen av kun 20 minutter styrke-hjemmetrening på litt over 2 måneder? (ung kvinne på 160 cm hvis det har noe å si)

Anonymkode: ae3fa...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du utfordrer deg og presser deg litt hver dag. 

Ja du kan få fremgang. Som et eksempel hvis du tar sit ups hver dag vil du kunne ta fler og fler etterhvert som dagene går. 

Når det gjelder å stramme opp går det hovedsaklig på kosthold og lavere fettprosent. 

Hvis du mener å bygge muskler så tar dette tid, helt avhengig av styrkeprogrammet vil du kunne bygge muskler. Men er mulig du har litt kort tid for å se de store resultatene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt mulig, kan få gjort mye på 20 min :) Nøkkelen er uansett om du trener hjemme eller på studio; progresjon. Utfordre litt mer for hver gang. På studio har man mer mulighet til progresjon i form av tyngre vekter. Hjemme må man bruke andre metoder som; flere repetisjoner, flere sett, kortere pauser, mer utfordrene øvelser o.l.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller viktigste med trening er faktisk å gjøre noe hver uke. En type sirkeltrening med vekter fungerer utmerket for kondisjon og styrke. Du legger nok ikke på deg flere kg muskler, men det er vel heller ikke målet? du vil produsere muskelmasse og styrke samtidig som du forbrenner mer siden du i praksis vil veie mer, men få et strammere utseende. Bare husk at sunn mat og antall kalorier er det viktigste å kontrollere mtp antall kilo generelt.

Det viktigste generelt er uansett moderasjon og ikke ekstremer, så på den måten synes jeg du angriper det på en smart måte. 

Endret av megda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene, setter pris på det! Tror dette er perfekt for meg. Hjemmetrening om morgenen allerede unnagjort omkring 20 min, og får gjøre 30-60 min kondisjonstrening i kveld! Har ikke hastverk å gå ned i vekt, mer opptatt av å føle meg bra, strammes litt opp og få overskudd :)  ;)  Er normalvektig, men etter mange reiser/ferier og festing savner jeg tidligere smalere & strammere kroppen litt. Denne gangen ønsker jeg å se sterkere ut enn bare slank og liten. Igjen, takk for svar! Utrolig motivert og glad.

 

Ts

Anonymkode: ae3fa...8c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt klart få resultater av 20 minutters hjemmetrening hvis du holder høy nok intensitet

Anonymkode: 40f5a...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann har fulgt et opplegg via appen fitbit coach, hvor de sørger for progresjon og annen tilpasning. Han har gått veldig ned i fettprosent og opp i muskler, og strammet skikkelig opp! Jeg er veldig imponert. 3 ganger i uken har han trent.

jeg prøvde også, men hadde ikke selvdisiplin nok 😬

Anonymkode: ad5a4...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har fulgt et opplegg via appen fitbit coach, hvor de sørger for progresjon og annen tilpasning. Han har gått veldig ned i fettprosent og opp i muskler, og strammet skikkelig opp! Jeg er veldig imponert. 3 ganger i uken har han trent.

jeg prøvde også, men hadde ikke selvdisiplin nok 😬

Anonymkode: ad5a4...425

Bare å kjøre på og bli med han når du vil, blir en vane til slutt! :) 

Liten oppdatering; Siden mandag har jeg trent hver dag, både hjemmetrening, korte morgen-skogsturer og treningssenter :hoppe: ! Føles utrolig godt, mye mer opplagt, humøret har endret seg til det bedre, og spiser godt & mer grønt. Denne fredag kjører jeg hjemmetrening og ikke treningssenter - og går rolig skogstur med mine nære og kjære før det blir mørkt. Kjenner at dette kan jeg bli vandt til. God helg! 

Ts

Anonymkode: ae3fa...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...