Gå til innhold

Hjelp jeg er forlover! 😅 - Trenger tips til utrdrikningslag m.m!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk tidenes koseligste spm. fra min barndomsvenninne for en stund tilbake siden, om jeg ville være hennes forlover og det takket jeg selvfølgelig ja til.

Vil gjerne hjelpe til med planleggingen før den store dagen i august 20, men jeg bor flere timer unna og lever midt i småbarnskaoset.. 🙈 Sliter nok med planlegging fra før av da jeg har Adhd, så kjenner dette er ganske krevende og utfordrende!

Har lite erfaring med bryllup.. Men vil jo selvfølgelig arrangere utdrikningslag etterhvert! Så.. Har noen erfaringer som tidligere forlover??

1. NÅR arrangerer man utdrikningslag? 1-2 mnd før bryllupet ca.?

2. Tips til aktiviteter til utdrikningslag som ikke koster skjorta? 😃

3. Hvem inviterer man?

4. Andre tips fra tidligere forlovere til ei fersk forlover??

Alle tips mottas med stooor takk!🎉

 

Anonymkode: 88aa4...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare vært i ett utdrikningslag så har ikke så mye å komme med. Men ifht hvem man inviterer, inviter bare folk som også er invitert i bryllupet. En venninne ble invitert i et utdrikningslag til utlandet og brukte flere tusen (de betalte fly og hotell for seg selv, delte på utgiftene til bruden og mat, drikke og aktiviteter) men var ikke invitert i bryllupet! Hun var kjempeskuffet da hun fant ut at invitasjonene var sendt ut for lenge siden og at hun ikke var invitert. Jeg tror jeg ville ha spurt bruden nå om å få en liste over hvem hun ønsker å ha med. Med mindre du har full oversikt over dette selv da 🙂

Lykke til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vært i ett utdrikkingslag - mitt eget. 

Be bruden om en liste med de hun vil ha med (dobbeltsjekk at alle er invitert i bryllupet), opprett en hemmelig gruppe på Facebook med alle inviterte, da er det veldig lett å holde styr på det meste, finne en dato som passer alle pluss at alle kan komme med forslag til morsomme aktiviteter. 

Husk mat mellom slagene, hos meg så gikk det alt for lang tid mellom måltidene så flere begynte å bli dårlige. 

Planlegg nok aktiviteter ut over kvelden. 

Husk å book bruden den dagen!!!!!! Jeg klarte å finne ut datoen pga de ringte jobben min, og jeg er nysgjerrig 😂 Så jeg visste at jeg måtte holde meg ledig, hadde det ikke vært for det så hadde jeg en hel haug med andre ting jeg hadde forpliktet meg til. 

Anonymkode: 935f0...89b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å opprette en gruppe der alle kan komme med innspill fritt høres kanskje ut som en god ide, men det ville jeg vært veldig forsiktig med. Folk har ofte helt ulike meninger om hvordan ting skal være, når det skal være og hva det skal koste.

På sånne ting syntes jeg det er bedre om en styrer showet. Du kan jo skrive en beskjed på en gruppe om at "Utdrikningslag blir 05.06.20, save the date of inner si noe til brud. Håper alle kan komme, mer info om opplegg for dagen kommer. Har du noen innspill send meg en pm!",evnt om du spør om konkrete tips til steder om du ikke er kjent. Men å åpne helt for at alle skal kunne være med å bestemme blir det fort kaos av 

Jeg ville planlagt noe som du tror din venninne som er brud ville likt - om det er ut å gå i byen og ha rebusløp og brudeslør på, et opplegg som paintball, escaperoom eller gokart, strippeklubb, eller bare en rolig spa og venninnekveld hjemme i kjellerstuen. 

Pass på at det ikke blir for dyrt, er ellers mitt beste tips. 

 

Anonymkode: bb533...1e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random spsm, skal utredes for adhd så jeg griper sjansen;

Hvordan var det å gå gravid med adhd? Hvordan var det å ta seg av et lite barn med adhd-symptomer? Kunne du bruke medisiner som gravid? 

Ellers masse lykke til, du høres ut som en god venninne som tar dette seriøst!

Anonymkode: 0b743...996

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt vet hvem du skal arrangere dette for. 

Jeg hadde absolutt hatet å fått den typiske «vi skal drite deg ut» greia. Det hadde vært mitt værste marreritt! 😰

Vet noen bare har en hyggelig dag; ut å spise, henge litt. 

Vet om noen som var på glassblåsing. 

Har ikke så mange ideer, skal i 2 i løpet av 2020, vet den ene ikke blir noe sprell, har allerede avklart med bruden, at det blir kanskje 3 venninner, rolig middag, ut å ta en drink, slappe av ikke stresse med noe som helst av noe utdriting. Jeg gleder meg 😄

Anonymkode: e1722...c9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La bruden bestemme hvem hun vil ha med. 

Avklar hva den enkelte gjest er villige til å betale. Lurt å gjøre så tidlig som mulig. Planlegg utdrikningslaget på bakgrunn av det. 

Spør bruden om det er noen aktiviteter hun ikke har lyst til å gjennomføre. 

Husk mat i løpet av dagen. Både til brud og gjester :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Random spsm, skal utredes for adhd så jeg griper sjansen;

Hvordan var det å gå gravid med adhd? Hvordan var det å ta seg av et lite barn med adhd-symptomer? Kunne du bruke medisiner som gravid? 

Ellers masse lykke til, du høres ut som en god venninne som tar dette seriøst!

Anonymkode: 0b743...996

Hei! Litt random å nevne det av meg å, så bare spørre 😊

Jeg har ikke startet på medisiner enda da det ikke er lenge siden jeg ble utredet for adhd og fikk diagnosen.. Som jeg har forstått kan man ikke bruke medisiner - hvertfall ikke Ritalin når man er gravid eller ammer. Er veldig spent på medisinering når jeg kan starte på det etter ammetiden!

Tenker du å ha adhd og ta seg av et barn, eller ta seg av et lite barn med adhd? 😜

Takk, og lykke til med utredning😊

Anonymkode: 88aa4...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! 

Da har jeg forstått det rett at jeg bør spørre bruden om HVEM hun vil ha med, men selve datoen for utdrikningslaget og dagen bør komme som en overraskelse for bruden? 😊

Ser for meg en hyggelig dag med morsomme aktiviteter, uten å "drite" ut bruden ja 😜 

Blir en forlover til, men det er ikke helt avklart hvem enda, så da er vi heldigvis to som kan planlegge sammen👍🏼

TS

Anonymkode: 88aa4...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Litt random å nevne det av meg å, så bare spørre 😊

Jeg har ikke startet på medisiner enda da det ikke er lenge siden jeg ble utredet for adhd og fikk diagnosen.. Som jeg har forstått kan man ikke bruke medisiner - hvertfall ikke Ritalin når man er gravid eller ammer. Er veldig spent på medisinering når jeg kan starte på det etter ammetiden!

Tenker du å ha adhd og ta seg av et barn, eller ta seg av et lite barn med adhd? 😜

Takk, og lykke til med utredning😊

Anonymkode: 88aa4...708

Tenkte at du har adhd og tar deg av et barn🙂

Anonymkode: 0b743...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært forlover en god del ganger nå faktisk (føler meg av og til som hun blonde skuespilleren i filmen 27 dresses😅), og mine tips er:

- be om en liste fra bruden om hvem hun ønsker å ha med, inviter alle til en hemmelig Facebook-gruppe (sørg for all del å dobbeltsjekke at den faktisk er hemmelig😅), og finn en dato så fort som mulig. Det er ikke sikkert du klarer å finne en dato som passer for alle, men jo lenger tid i forveien, jo enklere er det☺️
- kom opp med en pris og hold deg til den! Mitt inntrykk er at de fleste klarer en tusenlapp hver, men da bør det inkludere minst én felles aktivitet, mat for dagen, gjerne noe felles drikke OG spleising på utgifter for bruden. Og så må man bare forholde seg til den prisen når man legger planer etterhvert

- lag et program for dagen med litt god margin ift tid. Det verste er å stresse fra det ene til det andre, og folk er jo generelt glad i å skravle litt og kose seg sammen på en sånn dag! 
- legg opp aktiviteter ift hva du tror bruden vil like. Jeg er tilhenger av en aktivitet på formiddagen (kan være gratis i form av for eksempel rebusløp UTEN kleine innslag på hjemstedet - min favoritt her er at dagen starter med dette og for hvert sted bruden kommer frem til venter en ny gjest! Altså et rebusløp som leder henne rundt til steder der gjestene «gjemmer» seg frem til de blir funnet. Særlig stas hvis bruden ikke vet på forhånd akkurat hvilke venninner som kan komme), deretter en lunsj - gjerne ute i en park med enkle baguetter med enkelt pålegg for eksempel, og gjerne litt bobler. God tid på lunsj i sola med litt drikke og kanskje en quiz eller noe er undervurdert altså☺️ Så for eksempel en litt annen type aktivitet som escape room, ta bilder hos fotograf, poledancing, spille inn musikkvideo, aktmaling, aktivitetssenter , drinkmiksingskurs, vinsmaking eller hva som helst som kan falle i smak hos bruden, og så legger man opp kvelden etter ønske. Middag hjemme hos noen og hjemmefest, eller vors og tur ut på byen, eventuelt middag på restaurant (da blir nok budsjettet noe høyere enn 1000kr da), og så videre på byen. Alt ettersom hva som passer dere og bruden! ☺️
- og for all del, planlegg alene og sammen med den andre forloveren, for hvis alle skal si sin mening inne på en Facebook-gruppe blir det veldig kaotisk! Som kjent; mange kokker mye søl! 
 

Masse lykke til!! 

Anonymkode: 3fec9...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte at du har adhd og tar deg av et barn🙂

Anonymkode: 0b743...996

Synes det kan være veldig utfordrende til tider! Føler jeg blant annet ikke strekker til ordentlig som mamma når det gjelder planlegging og organisering med tanke på bhg og andre aktiviteter. Glemmer fort ting og det kan bli ekstra kaotisk i hverdagen, som igjen fører til mye rot hjemme 🤯 Har svart belte i prokastinering også... Og ting som bør blitt gjort hjemme/fikset/småoppussing blir startet på, men ikke alltid fullført 🙈 Men jeg prøver mitt beste og det går jo rundt! Ungene har det jo bra og er blide tross mitt kaos 😅 Men gleder meg til å få litt mer hjelp på det jeg sliter mest med videre😊

Anonymkode: 88aa4...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært forlover en god del ganger nå faktisk (føler meg av og til som hun blonde skuespilleren i filmen 27 dresses😅), og mine tips er:

- be om en liste fra bruden om hvem hun ønsker å ha med, inviter alle til en hemmelig Facebook-gruppe (sørg for all del å dobbeltsjekke at den faktisk er hemmelig😅), og finn en dato så fort som mulig. Det er ikke sikkert du klarer å finne en dato som passer for alle, men jo lenger tid i forveien, jo enklere er det☺️
- kom opp med en pris og hold deg til den! Mitt inntrykk er at de fleste klarer en tusenlapp hver, men da bør det inkludere minst én felles aktivitet, mat for dagen, gjerne noe felles drikke OG spleising på utgifter for bruden. Og så må man bare forholde seg til den prisen når man legger planer etterhvert

- lag et program for dagen med litt god margin ift tid. Det verste er å stresse fra det ene til det andre, og folk er jo generelt glad i å skravle litt og kose seg sammen på en sånn dag! 
- legg opp aktiviteter ift hva du tror bruden vil like. Jeg er tilhenger av en aktivitet på formiddagen (kan være gratis i form av for eksempel rebusløp UTEN kleine innslag på hjemstedet - min favoritt her er at dagen starter med dette og for hvert sted bruden kommer frem til venter en ny gjest! Altså et rebusløp som leder henne rundt til steder der gjestene «gjemmer» seg frem til de blir funnet. Særlig stas hvis bruden ikke vet på forhånd akkurat hvilke venninner som kan komme), deretter en lunsj - gjerne ute i en park med enkle baguetter med enkelt pålegg for eksempel, og gjerne litt bobler. God tid på lunsj i sola med litt drikke og kanskje en quiz eller noe er undervurdert altså☺️ Så for eksempel en litt annen type aktivitet som escape room, ta bilder hos fotograf, poledancing, spille inn musikkvideo, aktmaling, aktivitetssenter , drinkmiksingskurs, vinsmaking eller hva som helst som kan falle i smak hos bruden, og så legger man opp kvelden etter ønske. Middag hjemme hos noen og hjemmefest, eller vors og tur ut på byen, eventuelt middag på restaurant (da blir nok budsjettet noe høyere enn 1000kr da), og så videre på byen. Alt ettersom hva som passer dere og bruden! ☺️
- og for all del, planlegg alene og sammen med den andre forloveren, for hvis alle skal si sin mening inne på en Facebook-gruppe blir det veldig kaotisk! Som kjent; mange kokker mye søl! 
 

Masse lykke til!! 

Anonymkode: 3fec9...9ac

Tusen tusen takk for utfyllende og bra svar! Fikk mange gode tips nå! 🤩😊

Et siste spm; Når er det vanlig at utdrikninslaget er? Sånn 1-2 mnd tid før bryllupet eller gjerne litt før? 😊

Anonymkode: 88aa4...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig synes jeg minimum 1 måned før ville jeg sagt, men spørs litt på hva som passer og hvor mye bruden har å gjøre for bryllupet. Viktigste er at fleste mulig av de bruden ønsker kan være med. Jeg har vært i utdrikningslag alt fra ca. 3 måneder før til 10 dager før bryllupet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...