Gå til innhold

Har ei venninne som er forelsket i en behandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg søkt mye om dette temaet, hun sier selv at det er kvasse kritikk å få her på KG. Dette er ei av mine næreste venninne som lenge har holdt på mee sin tidligere behandler/vikarlege. Han var vikarlege for henne ca i ett år. Hun ble forelsket etterhvert som hun gikk til han, fortalte mye om han. Han var småbarns far som var utdannet som fastlege og fysioterapeut. Hun måtte etterhvert slutte hos han, jeg ante det var grunnet presset rundt som gjorde det. De har ikke gått ut med at de er offensiellt  sammen, men de tekster hverandre. Ifølge hun er det lov og innenfor sikre grenser. Det er flere år siden han var vikarlegen for henne. Han jobber nå som fysioterapaut på østlandet.

Hvor vanlig er dette? Gjør de noe som er forbudt med tanke på all hets og lite toleranse rundt dette? 

Anonymkode: fa699...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"de har ikke gått ut med at de er offisielt sammen"... Altså de er kjærester men har ikke fortalt dette til noen? 

"men de tekstet hverandre"... Altså de er ikke kjærester men de har fortsatt kontakt via tekstmeldinger etter at pasient-lege forholdet ble avsluttet? 

Og denne fyren har tatt to utdannelser og jobber nå på østlandet =ekstremt lett å identifisere hvis dette er sant... 

Anonymkode: 6bbcb...ff6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor. Han jobber jo ikke engang som lege lenger, var aldri hennes faste lege og det er mange år siden hun var pasient.

Anonymkode: 48bf7...5ce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lukter min eks lang vei om du har endret litt på historien? Om så bør hun holde seg langt langt unna han, han er ikke en snill mann dessverre.
Begynner navnet hans på B i jobbsammenheng og på L privat?

Anonymkode: 6e91b...b61

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber ikke lenger som lege? 🤔 Har aldri hørt om noen som velger bort legeyrket for å jobbe som fysioterapeut. Han må være lett å identifisere her ja 😅

Anonymkode: e1512...626

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette lukter min eks lang vei om du har endret litt på historien? Om så bør hun holde seg langt langt unna han, han er ikke en snill mann dessverre.
Begynner navnet hans på B i jobbsammenheng og på L privat?

Anonymkode: 6e91b...b61

Øøøøh, har han et jobbnavn og et annet privatnavn? Veldig rart..? 

Anonymkode: e1512...626

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han jobber ikke lenger som lege? 🤔 Har aldri hørt om noen som velger bort legeyrket for å jobbe som fysioterapeut. Han må være lett å identifisere her ja 😅

Anonymkode: e1512...626

Ja, ganske lett å identifisere🤣😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg søkt mye om dette temaet, hun sier selv at det er kvasse kritikk å få her på KG. Dette er ei av mine næreste venninne som lenge har holdt på mee sin tidligere behandler/vikarlege. Han var vikarlege for henne ca i ett år. Hun ble forelsket etterhvert som hun gikk til han, fortalte mye om han. Han var småbarns far som var utdannet som fastlege og fysioterapeut. Hun måtte etterhvert slutte hos han, jeg ante det var grunnet presset rundt som gjorde det. De har ikke gått ut med at de er offensiellt  sammen, men de tekster hverandre. Ifølge hun er det lov og innenfor sikre grenser. Det er flere år siden han var vikarlegen for henne. Han jobber nå som fysioterapaut på østlandet.

Hvor vanlig er dette? Gjør de noe som er forbudt med tanke på all hets og lite toleranse rundt dette? 

Anonymkode: fa699...22d

Jeg syntes ingen har noe med å blande seg. Lovverket trer vel inn om behandlingen har en svært personlig, da særlig psykisk karakter. 

Anonymkode: b89b7...696

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette lukter min eks lang vei om du har endret litt på historien? Om så bør hun holde seg langt langt unna han, han er ikke en snill mann dessverre.
Begynner navnet hans på B i jobbsammenheng og på L privat?

Anonymkode: 6e91b...b61

Eh, nei. Absolutt ikke. Han er lege fortsatt, men jobber ikke i det offentlige lengre. Så han har et yrke å gå tilbake til. Han eier sitt eget firma, ordner seg vel greit der. Nei denne mannen er ikke lett å identifisere. Hvordan skal det kunne gå - basert på dette lille infoet her?

Anonymkode: fa699...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Popp skrev:

Er han gift? 

Nei. Han er alenepappa. 

Anonymkode: fa699...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

"de har ikke gått ut med at de er offisielt sammen"... Altså de er kjærester men har ikke fortalt dette til noen? 

"men de tekstet hverandre"... Altså de er ikke kjærester men de har fortsatt kontakt via tekstmeldinger etter at pasient-lege forholdet ble avsluttet? 

Og denne fyren har tatt to utdannelser og jobber nå på østlandet =ekstremt lett å identifisere hvis dette er sant... 

Anonymkode: 6bbcb...ff6

Østlandet har et hav med fysioterapeuter og selvstendig næringsdrivende. Så akkurat det er ikke lett å finne ut av. ;)

Anonymkode: fa699...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriker at det er lett å identifisere noen - prøver dere? 

Anonymkode: f8857...7ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som skriker at det er lett å identifisere noen - prøver dere? 

Anonymkode: f8857...7ac

Jeg ville aldri gått ut i detalj om noen personer, spesielt ikke leger, politi, advokater etc. Som sagt så er det et hav med mennesker på østlandet. Uansett gjør han ikke noe galt ved å tekste med henne. Han er ikke fastlege lengre, han har gått over til fysioterapi. 

Anonymkode: fa699...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ingen har noe med å blande seg. Lovverket trer vel inn om behandlingen har en svært personlig, da særlig psykisk karakter. 

Anonymkode: b89b7...696

Helt enig. Til og med en fastlege har lov å innlede et forhold til en av sine tidligere pasienter , uten at det har vært psykisk medvirkende faktorer i bildet. 

Anonymkode: fa699...22d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å identifisere ham utifra denne informasjonen hvis du ikke kjenner ham. Men om du allerede kjenner denne mannen, er det ganske enkelt å skjønne hvem det dreier seg om.

Anonymkode: 06dde...bdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mulig å identifisere ham utifra denne informasjonen hvis du ikke kjenner ham. Men om du allerede kjenner denne mannen, er det ganske enkelt å skjønne hvem det dreier seg om.

Anonymkode: 06dde...bdc

Skal nok godt gjøres. 

Anonymkode: fa699...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det står fritt frem til hva en lege vil gjøre med sine tidligere pasienter. Jeg har hørt flere steder at det har oppstått kjærlighet mellom dem, det er heller ikke så rart -, mtp hvor dype samtalene kan være. Ikke minst at man møtes ofte igjen og igjen. 

Anonymkode: fa699...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere pasient burde virkelig ikke være noe problem. I alle fall hvis det er ganske lenge siden han var lege for henne.

Jeg tipper at dette bare er tråd-starter her som liker å diskutere hva slags forhold andre mennesker har...

Anonymkode: 856bb...550

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tidligere pasient burde virkelig ikke være noe problem. I alle fall hvis det er ganske lenge siden han var lege for henne.

Jeg tipper at dette bare er tråd-starter her som liker å diskutere hva slags forhold andre mennesker har...

Anonymkode: 856bb...550

Enig.. hvor lenge tenker du grensen går for at det er greit at romansen mellom dem oppstår etter opphørt lege/pasient? 

Jeg mener med rent grunnlag, uten psykisk innvirkning ca 3år. 

Anonymkode: fa699...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...