Gå til innhold

Du som jobber, når må du stå opp om morgenen før du skal på jobb? (Se spørsmål i HI)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva består morgenrutinen din av? Hvilket transportmiddel bruker du til jobb, og hvor lang tid bruker du på å komme deg dit?

Anonymkode: 9e44b...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står opp 8.00, starter på jobb 9.00 :). Tar t-bane.

Anonymkode: 2e46a...f66

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruker 30 min. 

Skrevet

Står opp 06:20. Starter 07:00. Eneste jeg gjør om morgenen er å dusje og kle på meg. Ikke tid til annet. Tar taxi til jobber hver dag.

Anonymkode: 9b214...1d0

Skrevet

Spiser, dusjer og lufter hunden. Og det tar mange timer. Men jeg har en funksjonsnedsettelse så alt går veldig sakte her.

Anonymkode: ae973...e71

Gjest Witch24
Skrevet

Våkner kl 06, slumrer til 0630, står opp og fikser meg og lager matpakke til sønnen. Drikker te. Vekker han ca. 07, kommer oss avgårde til sfo(han spiser frokost der)0730.

Jeg bruker fem min til skolen hans, deretter 10min til jobben min.

Kjører Nissan Leaf fra 2016.

Begynner 0800 på jobb.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spiser, dusjer og lufter hunden. Og det tar mange timer. Men jeg har en funksjonsnedsettelse så alt går veldig sakte her.

Glemte transportmiddel - jeg kjører selv.

Skrevet

Står opp 0700, vasker ansiktet, sminker meg, vekker ungene og sier fra at jeg går. Kjører hjemmefra i egen bil kl. 0745, er på jobb 0755. 

Anonymkode: 80c1b...b16

Skrevet

Står opp 0600, tar en rask dusj og får hunden ut for litt luft. Vekker barna ca 0645, de skal da i bhg og spiser frokost der. Kjører hjemmefra ca 0730, da er jeg på jobb 0745-0800 avhengig av tid brukt i bhg :)

Skrevet

Står opp 04.30, slumrer til 04.50, kjører til jobb i bil selv 05.00. Bruker 40 min til jobb. Steller meg når jeg kommer på jobb og starter 06.00

Anonymkode: 1e6eb...6bd

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker 30 min. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står opp 06:20. Starter 07:00. Eneste jeg gjør om morgenen er å dusje og kle på meg. Ikke tid til annet. Tar taxi til jobber hver dag.

Anonymkode: 9b214...1d0

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte transportmiddel - jeg kjører selv.

Dere svarer ikke på alle spørsmålene.

Skrevet
5 minutter siden, Witch24 skrev:

Våkner kl 06, slumrer til 0630, står opp og fikser meg og lager matpakke til sønnen. Drikker te. Vekker han ca. 07, kommer oss avgårde til sfo(han spiser frokost der)0730.

Jeg bruker fem min til skolen hans, deretter 10min til jobben min.

Kjører Nissan Leaf fra 2016.

Begynner 0800 på jobb.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står opp 0700, vasker ansiktet, sminker meg, vekker ungene og sier fra at jeg går. Kjører hjemmefra i egen bil kl. 0745, er på jobb 0755. 

Anonymkode: 80c1b...b16

1 minutt siden, FrkSvår skrev:

Står opp 0600, tar en rask dusj og får hunden ut for litt luft. Vekker barna ca 0645, de skal da i bhg og spiser frokost der. Kjører hjemmefra ca 0730, da er jeg på jobb 0745-0800 avhengig av tid brukt i bhg :)

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Står opp 04.30, slumrer til 04.50, kjører til jobb i bil selv 05.00. Bruker 40 min til jobb. Steller meg når jeg kommer på jobb og starter 06.00

Anonymkode: 1e6eb...6bd

Takk for svar :)

Skrevet

Hvis mannen jobber senvakt/har fri. 
Står opp ca. 06.30, går på do, dusjer, kler meg, ordner meg, rasker sammen lunsj og drar. Har 10 minutter med bil til jobb, alternativt 15 minutter på sykkel. Prøver å være på jobb 07.30 på disse dagene, men har fleksitid og noen ganger tar jeg med god tid. 

Hvis mannen jobber dagvakt. 
Står opp 06.00, går på do, dusjer, kler meg, ordner meg. Prøver å få gjort dette før ungene våkner. Når de våkner må jeg hjelpe med morgenstell. Står de opp tidlig nok så må de også få noe å spise. Går for å levere i barnehagen ca 07.30. Er sjelden på jobb før 08.15. 

Anonymkode: ed6be...7bd

Skrevet

Jeg jobber turnus, men dagskiftene starter kl. 07, så jeg står opp 06.30. Da har jeg et kvarter på å kle på meg, ta medisin, børste hår og tenner, og 5 min på å gå til bilen, låse osv. Tar 10 min å kjøre med bil, 40 minutter med buss, så bil it is:P

Anonymkode: f594d...5cb

Skrevet

7:30 - Står opp, dusjer, kler meg, generellt morgenstell.
8:00 - Går til jobb, ca 20 min

Begynner på jobb kl 8:30. Spiser frokost der.

Skrevet

Står opp 06.15
Morgenrutinen består i å ta medisiner, dusje, evt tørke håret de dagene jeg vasker hår (tykt hår - mye jobb), spise to knekkebrød, trakte en kopp kaffe og smøre niste. 
Kjører bil selv. Det tar 35 min. Det går an å ta kollektivt, men da bruker jeg omtrent dobbel tid, fordi jeg må gå et stykke både hjemmefra og siste bit mot jobb, pluss at jeg må bytte transportmiddel undervegs. 
Begynner på jobb 07.45. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere svarer ikke på alle spørsmålene.

Jeg reagerer på måten du lager tråden på. Siden du ikke virker å ha mye personlig interesse i temaet, (du vil ha svar fra andre men forteller ikke om deg selv, du maser når andre ikke har skrevet "gode nok svar"). Bitt usikker her om tråden ikke er helt privat

Fra KG-regler:

* Datainnsamling, verving av intervjuobjekter eller lignende. Bruk av forumet til jobb- eller studiesammenheng er ikke tillatt. Å bruke forumet til hjelp for å finne informasjon eller diskutere et tema er ok.

Anonymkode: a502e...621

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer på måten du lager tråden på. Siden du ikke virker å ha mye personlig interesse i temaet, (du vil ha svar fra andre men forteller ikke om deg selv, du maser når andre ikke har skrevet "gode nok svar"). Bitt usikker her om tråden ikke er helt privat

Fra KG-regler:

* Datainnsamling, verving av intervjuobjekter eller lignende. Bruk av forumet til jobb- eller studiesammenheng er ikke tillatt. Å bruke forumet til hjelp for å finne informasjon eller diskutere et tema er ok.

Anonymkode: a502e...621

Jeg kan forsikre deg om at det ikke er snakk om brudd på regelen du nevner. 

Jeg skal begynne i ny jobb selv og står oppe i spørsmålet om hvilket transportmiddel jeg skal bruke, og vil gjerne vite hvilket tidspunkt som er normalt å stå opp, hvor lang tid man bruker osv. 

Grunnen til at jeg reagerer på at folk ikke svarer på alle spørsmålene, er derfor at det gir meg svært lite at dere nettopp ikke svarer på alt. 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mannen jobber senvakt/har fri. 
Står opp ca. 06.30, går på do, dusjer, kler meg, ordner meg, rasker sammen lunsj og drar. Har 10 minutter med bil til jobb, alternativt 15 minutter på sykkel. Prøver å være på jobb 07.30 på disse dagene, men har fleksitid og noen ganger tar jeg med god tid. 

Hvis mannen jobber dagvakt. 
Står opp 06.00, går på do, dusjer, kler meg, ordner meg. Prøver å få gjort dette før ungene våkner. Når de våkner må jeg hjelpe med morgenstell. Står de opp tidlig nok så må de også få noe å spise. Går for å levere i barnehagen ca 07.30. Er sjelden på jobb før 08.15. 

Anonymkode: ed6be...7bd

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber turnus, men dagskiftene starter kl. 07, så jeg står opp 06.30. Da har jeg et kvarter på å kle på meg, ta medisin, børste hår og tenner, og 5 min på å gå til bilen, låse osv. Tar 10 min å kjøre med bil, 40 minutter med buss, så bil it is:P

Anonymkode: f594d...5cb

10 minutter siden, feebee skrev:

7:30 - Står opp, dusjer, kler meg, generellt morgenstell.
8:00 - Går til jobb, ca 20 min

Begynner på jobb kl 8:30. Spiser frokost der.

5 minutter siden, Ullvott skrev:

Står opp 06.15
Morgenrutinen består i å ta medisiner, dusje, evt tørke håret de dagene jeg vasker hår (tykt hår - mye jobb), spise to knekkebrød, trakte en kopp kaffe og smøre niste. 
Kjører bil selv. Det tar 35 min. Det går an å ta kollektivt, men da bruker jeg omtrent dobbel tid, fordi jeg må gå et stykke både hjemmefra og siste bit mot jobb, pluss at jeg må bytte transportmiddel undervegs. 
Begynner på jobb 07.45. 

Takk for svar :)

Skrevet

Opp 5 20 . Lager frokost  og nistepakke til datter som har stått opp og til meg selv. Tar en kopp te mens jeg kler på meg og steller meg  datter og jeg går ut av døra samtidig  kl 600 . Hun går til buss og jeg går til jobb som starter 645 . 

Anonymkode: d10be...690

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...