AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #21 Skrevet 16. oktober 2019 12 hours ago, Traktor said: Jævelig tungvint å være tvunget til å rygge inn dersom man har varer i bagasjerommet. Noe man gjerne har når man kommer hjem. ja takk. Hva er poenga å kjøre bil om ikke å hente noe stort i en butikk? Pluss at barn i bakover barneseter. Virtuelt umulig å få de ut av bilen hvis man etter reglene rygger bilen inn. Anonymkode: f0c45...101
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #22 Skrevet 16. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må vel bare gjøre som de sier da. Jeg kan ikke rygge inn mellom to biler, så jeg måtte ha øvd på dette på et sted med pappesker som biler🙈 Anonymkode: 19134...70a Det er helt utrolig at du har førerkort, uten å kunne dette? Og det er ikke lettere å rygge ut, dere har bare vent dere til denne måten, fordi dere har utsatt problemet, og dermed lurt dere selv til å tro at det er lettere. Når du rygger inn har du full oversikt, og alt du risikerer å treffe står stille, de to andre bilene, veggen bak deg, og de eventuelle bilene på rekka midt i mot. De to andre bilene har du full oversikt over i speilet, og du vet hvor lang bilen din er. Skal du ta ut varer sparer du litt plass til å åpne bakluka, har du kjøpt byggevarer eller ikeamøbler tar du ut disse utafor døra, før du parkerer. Når du rygger ut derimot sitter du med fjeset mot veggen og har null kontroll på om det kommer et barn eller en hund løpende, om en annen bil kommer kjørende, eller om en på rekka mot skal ut. I tillegg bruker du også litt mer drivstoff på å rygge på kald motor, spesielt om vinteren, så det er litt mindre miljøvennlig og du bruker litt mer penger. Kan høres ut som en bagatell, men når man starter og stopper mange ganger i løpet av en dag blir det faktisk penger av det. Mvh kvinne, 40 år, yrkessjåfør. Anonymkode: e48ab...c6e 15
The Kitten Skrevet 16. oktober 2019 #23 Skrevet 16. oktober 2019 Den lappen ville jeg gitt en lang marsj i... 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #24 Skrevet 16. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt utrolig at du har førerkort, uten å kunne dette? Og det er ikke lettere å rygge ut, dere har bare vent dere til denne måten, fordi dere har utsatt problemet, og dermed lurt dere selv til å tro at det er lettere. Når du rygger inn har du full oversikt, og alt du risikerer å treffe står stille, de to andre bilene, veggen bak deg, og de eventuelle bilene på rekka midt i mot. De to andre bilene har du full oversikt over i speilet, og du vet hvor lang bilen din er. Skal du ta ut varer sparer du litt plass til å åpne bakluka, har du kjøpt byggevarer eller ikeamøbler tar du ut disse utafor døra, før du parkerer. Når du rygger ut derimot sitter du med fjeset mot veggen og har null kontroll på om det kommer et barn eller en hund løpende, om en annen bil kommer kjørende, eller om en på rekka mot skal ut. I tillegg bruker du også litt mer drivstoff på å rygge på kald motor, spesielt om vinteren, så det er litt mindre miljøvennlig og du bruker litt mer penger. Kan høres ut som en bagatell, men når man starter og stopper mange ganger i løpet av en dag blir det faktisk penger av det. Mvh kvinne, 40 år, yrkessjåfør. Anonymkode: e48ab...c6e Jeg er fullt klar over at dette er noe jeg burde kunne. Men jeg er ikke god på rygging, og har ikke lært å bruke speilene. Skulle ønske jeg kunne det! Har en kompis som skal lære meg det heldigvis. Anonymkode: 19134...70a
Seileren Skrevet 16. oktober 2019 #25 Skrevet 16. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fullt klar over at dette er noe jeg burde kunne. Men jeg er ikke god på rygging, og har ikke lært å bruke speilene. Skulle ønske jeg kunne det! Har en kompis som skal lære meg det heldigvis. Anonymkode: 19134...70a Var det ikke en del av oppkjøringen din å rygge inn på en parkeringsplass? 1
feebee Skrevet 16. oktober 2019 #26 Skrevet 16. oktober 2019 2 minutter siden, Seileren said: Var det ikke en del av oppkjøringen din å rygge inn på en parkeringsplass? Det er mange som ikke liker å rygge. Mange har skrapt gjennom ryggingen under oppkjøringen og unngått det siden, tror du ikke? 2
Seileren Skrevet 16. oktober 2019 #27 Skrevet 16. oktober 2019 5 minutter siden, feebee skrev: Det er mange som ikke liker å rygge. Mange har skrapt gjennom ryggingen under oppkjøringen og unngått det siden, tror du ikke? For det første, hvorfor svarer du på spørsmålet jeg stiller direkte til en annen? For det andre, hvorfor besvarer du spørsmålet mitt med et spørsmål? 2
feebee Skrevet 16. oktober 2019 #28 Skrevet 16. oktober 2019 1 minutt siden, Seileren said: For det første, hvorfor svarer du på spørsmålet jeg stiller direkte til en annen? For det andre, hvorfor besvarer du spørsmålet mitt med et spørsmål? For det første, dette er et forum hvor jeg kan svare hvem jeg vil. For det andre, dette er et forum hvor jeg kan svare hva jeg vil. 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #29 Skrevet 16. oktober 2019 11 minutter siden, Seileren said: Var det ikke en del av oppkjøringen din å rygge inn på en parkeringsplass? Men hva får DU ut av å være så passiv aggressiv? Fikk du bedre selvfølelse av å skrive det spørsmålet? 😕 Anonymkode: f0c45...101 3
Seileren Skrevet 16. oktober 2019 #30 Skrevet 16. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva får DU ut av å være så passiv aggressiv? Fikk du bedre selvfølelse av å skrive det spørsmålet? 😕 Anonymkode: f0c45...101 På hvilken måte er jeg passiv aggressiv? Det er et helt nøytralt skrevet spørsmål, jeg er på ingen måte passiv aggressiv. At du leser det passivt aggressivt sier langt mer om deg, så du må gjerne forklare hvordan du leser det passiv aggressivt. Spørsmålet er legitimt, nemlig. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #31 Skrevet 16. oktober 2019 Ved evt evakuering er det lavere risiko om alle står ryggeparkert, derfor. Anonymkode: 68d3f...890
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #32 Skrevet 16. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved evt evakuering er det lavere risiko om alle står ryggeparkert, derfor. Anonymkode: 68d3f...890 Evakuering av garasjene? Anonymkode: 8ef58...a2a 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #33 Skrevet 16. oktober 2019 Det er ordentlig festlig på elektrobutikker og jula og sånt. Alle menn rygger inn. Går inn og kjøper flatskjerm eller snøfres. Så må de mikke tralla mellom sin bil og naboen (og trolig bulke minst en) og så manøvrere snøfres mellom vegg og bagasjeluke og så kan de enkelt kjøre rett ut. At det er tryggere å rygge inn enn ut er bare tull - det er raskere å komme seg ut om en rygger inn (som i: raskere å evakuere) Og i den situasjonen tryggere. Feks ville jeg alltid parkert med fronten ut om jeg var hjemme hos noen jeg ikke kjente. Raskt ut. Uansett om en rygger inn i eller ut av en luke ender en nemlig med å rygge i felles parkeringsareal. Og over like lang strekning. Om det kan stå småunger der når du rygger ut så kan det selvsagt også stå småunger der når du rygger inn - i tillegg har du akkurat ankommet anlegget og kan ikke vite om en 4-åring popper ut bak nabobilen eller hopper ut fra baksetet. Fordi du ikke har noen anelse i om det er småfolk i området uten å ha tatt et overblikk og diverse sideblikk og kanskje sett godt på ungenes yndlingsgjemmested sånn man alltid gjør før man setter seg i bilen for å kjøre. Folk som rygger inn er også til stor hinder for trafikkavvikling - skal du rygge ut er det bare å sitte pent og vente til plassen er klar. Og da hindrer du en person - deg selv - heller enn hele resten av bilkøa. Og om din handling må gå utover noen personer så skal den alltid gå utover deg selv. Og så deg selv. Anonymkode: fcbe0...a0f 2
Seileren Skrevet 16. oktober 2019 #34 Skrevet 16. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ordentlig festlig på elektrobutikker og jula og sånt. Alle menn rygger inn. Går inn og kjøper flatskjerm eller snøfres. Så må de mikke tralla mellom sin bil og naboen (og trolig bulke minst en) og så manøvrere snøfres mellom vegg og bagasjeluke og så kan de enkelt kjøre rett ut. At det er tryggere å rygge inn enn ut er bare tull - det er raskere å komme seg ut om en rygger inn (som i: raskere å evakuere) Og i den situasjonen tryggere. Feks ville jeg alltid parkert med fronten ut om jeg var hjemme hos noen jeg ikke kjente. Raskt ut. Uansett om en rygger inn i eller ut av en luke ender en nemlig med å rygge i felles parkeringsareal. Og over like lang strekning. Om det kan stå småunger der når du rygger ut så kan det selvsagt også stå småunger der når du rygger inn - i tillegg har du akkurat ankommet anlegget og kan ikke vite om en 4-åring popper ut bak nabobilen eller hopper ut fra baksetet. Fordi du ikke har noen anelse i om det er småfolk i området uten å ha tatt et overblikk og diverse sideblikk og kanskje sett godt på ungenes yndlingsgjemmested sånn man alltid gjør før man setter seg i bilen for å kjøre. Folk som rygger inn er også til stor hinder for trafikkavvikling - skal du rygge ut er det bare å sitte pent og vente til plassen er klar. Og da hindrer du en person - deg selv - heller enn hele resten av bilkøa. Og om din handling må gå utover noen personer så skal den alltid gå utover deg selv. Og så deg selv. Anonymkode: fcbe0...a0f Her var det mye rart. 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #35 Skrevet 16. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fullt klar over at dette er noe jeg burde kunne. Men jeg er ikke god på rygging, og har ikke lært å bruke speilene. Skulle ønske jeg kunne det! Har en kompis som skal lære meg det heldigvis. Anonymkode: 19134...70a Du bruker vel speilene når du er ute i trafikken? Er ikke noen forskjell når du skal rygge. Er du dårlig på rygging så finn deg en øde parkeringsplass og øv deg. Anonymkode: e41d6...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #36 Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, Seileren skrev: Var det ikke en del av oppkjøringen din å rygge inn på en parkeringsplass? Man blir ikke bedt om å rygge/lukeparkere på oppkjøring. Det man derimot blir bedt om både på oppkjøring, og under kjøreopplæringen er "finn en parkeringsplass og parker der" Da har man muligheten til å finne en plass på et nivå man selv mestrer. Som er det man gjør, resten av livet. Men dersom man er litt smart passer man på å fortsette å øve/oppgradere kjøreevnene sine også i etterkant av oppkjøring. Da jeg tok lappen bodde jeg på bygda, kjørte opp i nærmeste småby. Parkerte på den samme plassen utenfor huset, utenfor jobb og på den lokale butikken var det alltid en dobbeltplass ledig som man kunne kjøre gjennom, og dermed slippe å rygge. Latmannskjøring deluxe. Så flytta jeg til Oslo, og begynte å jobbe innenfor ring2. Da først ble jeg stø på å lukeparkere. I starten var det mye mikking, sette bilen i fri, gå ut, titte bak, rygge litt til, osv. Brukte mye tid på dette og følte meg ganske dum når jeg hadde publikum, men så satt det plutselig. Og nå kan jeg finne stor nok luke og lirke bilen raskt inn, kun ved bruk av speil og øyemål, 99% av gangene. Det kan være ubehagelig å utsette seg for læring, men dersom dette er en evne som gjør resten av livet ditt lettere er det verdt det. Spesielt kvinner kan føle seg utsatt for hånlig publikum, fordi vi føler vi bekrefter fordommene mot oss, men husk at en hver dyktig sjåfør som ser deg gjøre dette gir deg en innvendig highfive for å være smart og lære deg noe nytt. De som ler av deg er de virkelige idiotene. Ikke vent på at kompisen din skal lære deg, finn deg en stor åpen flate, feks en tom parkeringsplass på kvelden, og begynn å øv. Mengdetrening er det eneste som gjør deg bedre. Anonymkode: e48ab...c6e 5
Brunello Skrevet 16. oktober 2019 #37 Skrevet 16. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: LOL. Om problemet er rygging løser du ikke det når du må RYGGE inn istedetfor å RYGGE ut 🤣🤣 Menn er ikke så gode på logikk Anonymkode: 786e5...d77 Hvor lite forstår du? Det er selvsagt mye enklere å kjøre ut i en stresset situasjon enn å rygge. Dessuten er det, som mange har skrevet, enklere å forhold seg til ting som står stille når man rygger. 2
Brunello Skrevet 16. oktober 2019 #38 Skrevet 16. oktober 2019 I tillegg til argumentet mange har nevnt om sikkerhet, kan kappen også gjelde praktiske forhold. I mange garasjeanlegg er det sykt trangt, med blant annet bæresøyler og vegger dom skaper vanskelige parkeringsforhold. Enkelte steder må man tilpasse parkeringen slik at nabo-plassen kan benyttes.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2019 #39 Skrevet 16. oktober 2019 Hver gang jeg skal bruke bilen så bruker jeg bagasjerommet. Så derfor kjører jeg inn og rygger ut. Skyt meg. Anonymkode: 4457e...97d 2
Macro Skrevet 16. oktober 2019 #40 Skrevet 16. oktober 2019 Dette er jo en svært fornuftig regel, og ikke minst lettere for deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå