Gå til innhold

I en jungel av informasjon - hva er det rette!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gjøre en livsstilsendring, men det er så fryktelig mye informasjon på nett at jeg blir helt svett! Hvor mange kalorier skal jeg legge meg på for å gå ned i vekt? 1500? 1700? 1850? Skal jeg trekke bort "treningskalorier"? 

Målet er; 

* næringsrik mat 

* fokus på nok proteiner, sunt fett og langsomme karbohydrater. 

* grønt, grovt, fisk, kylling, egg, meieriprodukter osv. 

* godteri kun lørdager på kvelden. 

* pepsi max kuttes heelt, da jeg bare får sykt vondt i magen av det (dessverre 😢)

* trening: 3 økter i uken. 2 styrkeøkter, 1 intervall økt på mølla. Jeg har ikke trent så lenge, er kun i startfasen og dermed vil øktene være enkle og ikke så stor belastning på øvelsene. Ca 30 min til sammen på mølla. 

Orker ikke å betale en PT for å fortelle meg hvor mye jeg skal spise for å gå ned i vekt på en ordentlig og sunn måte (les:varig måte!) 😂 Så jeg prøver meg her jeg!😄 Hva tenker du? Hadde vært innafor å gå ned 500 gram hver uke! For mye??

Vekt: 72 kg 

Høyde: 168 cm

Mål vekt: 62 kg

Bruker oftest bilen når jeg skal noen steder, så ikke mye hverdagsaktivitet dessverre 🙈

Anonymkode: 12021...3b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har allerede en flott plan her! Noen ganger er det lettere å bare begynne, og se hvor det fører. Du kan alltid innhente mer info senere når du trenger det.

Stol på deg selv, hvis du innhenter mer info nå før du har startet, er sjangsen stor for å bli dratt inn i andres ideer og forvirring. Kjør ditt løp, dette ser fint ut.

Anonymkode: 758e9...287

Skrevet

Jeg vil tro at du med dine mål går ned sakte, men sikkert, hvis du spiser 1500 og ikke spiser opp alle treningskaloriene :) ellers har du en fin plan her :) pass på lørdagsgodteriet, det kan fort bli mange tusen kalorier og ødelegge for hele resten av uken. 

Anonymkode: b968b...46a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...