Gå til innhold

Finnes det flat earthers på KG? Hva er deres argumenter for at jorden er flat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at siden det er så mange flat earthers andre plasser i verden, så må det vel være et par her i Norge også. Jeg lurte på hvorfor de tror jorden er flat. 🤔

Anonymkode: 96297...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, jadda!

Vanskelig å vite om de troller eller er seriøse, men her er en lang og håbløs debatt:

Enjoy!

Anonymkode: 5bd53...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å, jadda!

Vanskelig å vite om de troller eller er seriøse, men her er en lang og håbløs debatt:

Enjoy!

Anonymkode: 5bd53...613

Hovedinnlegget er nok ikke seriøst da. :fnise: 

Anonymkode: 96297...c57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke det, men det er DØDSMORSOMT å late som for å provosere enkelte. Folk går helt av hengslene når jeg hardnakket påstår at jorda er flat😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så denne videoen i dag. :)  Flat eatherne var de eneste som mente at de med motsatt mening var "uneducated". :fnise:
 

 

Anonymkode: 96297...c57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, noen folk må jo ha noe irrasjonellt å "tro" på; religion, at jorda er flat, at en blir autist av å bli vaksinert,  at oljer kan kurere ting osv :-)) 

Anonymkode: cf19e...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dere har blitt lurt trill rundt alle som en... Vi farer ikke av gårde i verdensrommet på ei kule i bane rundt sola uten mål og mening. Den heliosentriske modell er en løgn skapt av Djevelen for å lokke menn og kvinner vekk fra sannheten som er å finne i Bibelen. I Bibelen står det at jorden står i ro og at vi bor under en himmelhvelving. Over oss, bokstavelig talt, er himmelen og Guds trone. Hvis dere av et oppriktig hjerte søker Gud, vil Den Hellige Ånd fjerne sløret for øynene deres og vise dere sannheten om denne verden, som er langt fra det dere lærer på skolen og får innprentet flere ganger daglig gjennom nyheter og sosiale medier. 

Jeg vet hva jeg tror, og dere har fri vilje til å tro på nøyaktig det dere vil. Imidlertid stoler jeg fullt ut på Bibelen, og at Gud vet nøyaktig hvordan den verden Han har skapt ser ut. "Gud er sannferdig, men hvert menneske er en løgner", Romerne 3:4. Vedlagt følger noen smakebiter fra "verdensrommet".. Ser det ekte ut? Herren Jesus Kristus er Sannheten, ingen andre...

IMG_1465.GIF

lunarlanding.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2019 den 20.10, AnonymBruker skrev:

Jeg så denne videoen i dag. :)  Flat eatherne var de eneste som mente at de med motsatt mening var "uneducated". :fnise:
 

 

Anonymkode: 96297...c57

Hvorfor hadde de ingen kristne forskere når det er så mange å ta av?

Anonymkode: 2c518...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sannhet-i-Jesus skrev:

Dere har blitt lurt trill rundt alle som en... Vi farer ikke av gårde i verdensrommet på ei kule i bane rundt sola uten mål og mening. Den heliosentriske modell er en løgn skapt av Djevelen for å lokke menn og kvinner vekk fra sannheten som er å finne i Bibelen. I Bibelen står det at jorden står i ro og at vi bor under en himmelhvelving. Over oss, bokstavelig talt, er himmelen og Guds trone. Hvis dere av et oppriktig hjerte søker Gud, vil Den Hellige Ånd fjerne sløret for øynene deres og vise dere sannheten om denne verden, som er langt fra det dere lærer på skolen og får innprentet flere ganger daglig gjennom nyheter og sosiale medier. 

Jeg vet hva jeg tror, og dere har fri vilje til å tro på nøyaktig det dere vil. Imidlertid stoler jeg fullt ut på Bibelen, og at Gud vet nøyaktig hvordan den verden Han har skapt ser ut. "Gud er sannferdig, men hvert menneske er en løgner", Romerne 3:4. Vedlagt følger noen smakebiter fra "verdensrommet".. Ser det ekte ut? Herren Jesus Kristus er Sannheten, ingen andre...

IMG_1465.GIF

lunarlanding.jpg

 

Du skriver om noe som står i en bok.  Tror du på alt som er skrevet i bøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..kjenner jeg blir provoserert selv. Men det er vel de som er meningen for flatherthers. Det beste er nok å møte dem med kalde fakta

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så tungvindt å si flat earthers... Noen som er med på "flearthers"??:nigo:

Anonymkode: 8263b...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så tungvindt å si flat earthers... Noen som er med på "flearthers"??:nigo:

Anonymkode: 8263b...b4d

Enig

Men de vil nok sikkert påberope seg å hete: Flatjordforeningenforbekjempelseavselvsaktetingsomvitenskapenharbevistogsomfoliehattersynesdeterkultåtropå.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2019 den 17.02, Wilmus skrev:

Jeg er egentlig ikke det, men det er DØDSMORSOMT å late som for å provosere enkelte. Folk går helt av hengslene når jeg hardnakket påstår at jorda er flat😂

Håper virkelig at alle er som deg og later som for å provosere. Ikke det at det er så provoserende heller, er mest skremmende at noen kan tro at jorda er flat. Minner meg litt om en hjernevasket sekt.

Anonymkode: 65e08...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gjeste mann skrev:

Enig

Men de vil nok sikkert påberope seg å hete: Flatjordforeningenforbekjempelseavselvsaktetingsomvitenskapenharbevistogsomfoliehattersynesdeterkultåtropå.

 

Haha ja. De vil likevel alltid være flearthers for meg..😁

Anonymkode: 8263b...b4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10/14/2019 at 5:02 PM, Wilmus said:

Jeg er egentlig ikke det, men det er DØDSMORSOMT å late som for å provosere enkelte. Folk går helt av hengslene når jeg hardnakket påstår at jorda er flat😂

flatjord - og trolling/kverulering rundt dette - er jo uskyldig moro.

Verre er det med generell vitenskapsfornekting, som brer om seg. Norge er på tredjeplass i antall personer som ikke tror på menneskeskapte klimaendringer. Vaksinemotstanden øker. meningsløse og kostbare protester mot stråling osv.

Anonymkode: 7ec97...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Myndighetene lyver om det meste, så hvorfor ikke dette.

Anonymkode: 7cc91...935

...og det er vel noe av kjernen i vitenskapsforneketerne, denne inngrodde skepsisen til alle autoriterer. vel, sunt med skepsis til autoriteter, men når det går over i renspikka konspirasjonsteorier blir det verre. "Myndighetene lyver om det meste" er en holdning som skaper vaksinefrykt, flatjordere, populisme og hva verre er.

Anonymkode: 7ec97...ace

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

...og det er vel noe av kjernen i vitenskapsforneketerne, denne inngrodde skepsisen til alle autoriterer. vel, sunt med skepsis til autoriteter, men når det går over i renspikka konspirasjonsteorier blir det verre. "Myndighetene lyver om det meste" er en holdning som skaper vaksinefrykt, flatjordere, populisme og hva verre er.

Anonymkode: 7ec97...ace

Lett å strø om seg med "konspirasjonsteorier"-lappen. Veldig mange av "sannhetene" vi må akseptere lar seg ikke verifisere empirisk. Vi må bare godta premisset som autoritetene forteller oss. Foreksempel at jorda er en roterende kule som svinger rundt sola i voldsom fart. Dette lar seg ikke bevise med hverken matematikk eller fysikk. Det er faktisk religion i ordets mest bokstavelige forstand.

Anonymkode: 7cc91...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...