Gå til innhold

Samboer vil ikke gifte seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan vøre grunner til at folk ikke vil gifte seg?

Anonymkode: fade5...bf2

Usikker på om de har riktige følelser og økonomi er nok de to vanligste grunnene. 

Anonymkode: 6d471...057

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange menn som ikke vil gifte seg oppgir at grunnen er ay de ikke orker bryllupsstyr og masse oppmerksomhet. De synes også er det mye bortkastede penger som kunne gått til bil, større tv, sportsutstyr, guttetur til Pattaya mm. 

Anonymkode: 3858c...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange menn som ikke vil gifte seg oppgir at grunnen er ay de ikke orker bryllupsstyr og masse oppmerksomhet. De synes også er det mye bortkastede penger som kunne gått til bil, større tv, sportsutstyr, guttetur til Pattaya mm. 

Anonymkode: 3858c...24d

Å gifte seg juridisk er gratis. 

Anonymkode: dc05a...75d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke «sikre» meg økonomisk slik som du kanskje tenker, men vi har jo snakket om at vi skal arve hverandre, og at vi må skrive testament siden vi ikke er gift. Dette er han enig i. 

Ts

Anonymkode: 705cf...c4b

Da er det dette du må forholde deg til. Du vil gifte deg, han vil ikke. Begge har like stor rett til sitt ønske, men for at det skal bli giftemål må begge ville. Ergo "taper" du den. Han skal ikke trenge å måtte begrunne hvorfor. Men han sier han ønsker å skrive testamente, sannsynligvis spesielt pga felles barn. Da er dere enige i dette og det er her du må gripe inn. Da får du droppe ekteskap, for det viktige er tross alt at barna er sikret om det skulle skje dere voksne noe. 

 

Anonymkode: e2a4f...6f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere generelt dårlig kommunikasjon? At han ikke vil oppgi grunn til avgjørelser dere trenger å ta sammen?

Hvis du ser en fremtid med denne mannen og dere ellers har det bra, så ville jeg bare latt dette ligge. Han vil ikke gifte seg. Han nekter å gifte seg. Du kan ikke tvinge han. Kanskje han ikke vet helt selv hvorfor. Han vil ihvertfall ikke. Så da blir dere ikke gift. Kan du leve med det, så må du tydeligvis også leve med at du ikke får en grunn. Om han ikke kan/vil gi deg denne grunnen, så kommer du bare til å slite deg ut med å prøve å hale den ut av han.

Anonymkode: 9fd39...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det dette du må forholde deg til. Du vil gifte deg, han vil ikke. Begge har like stor rett til sitt ønske, men for at det skal bli giftemål må begge ville. Ergo "taper" du den. Han skal ikke trenge å måtte begrunne hvorfor. Men han sier han ønsker å skrive testamente, sannsynligvis spesielt pga felles barn. Da er dere enige i dette og det er her du må gripe inn. Da får du droppe ekteskap, for det viktige er tross alt at barna er sikret om det skulle skje dere voksne noe. 

 

Anonymkode: e2a4f...6f5

Jo det syns jeg seriøst han skal kunne begrunne. Hvorfor tror alle at å gifte seg må være en så gedigen greie? Det er bare å gå på rådhuset, ha med et par vitner, skrive under en kontrakt. Ferdig. Trenger ikke engang koste et øre. Og det er ikke noe mer arbeid enn å signere samboer kontrakt eller testamente. Eneste forskjellen er at ekteskapskontrakten er bedre. 

Endret av Maleficenta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
På 13.10.2019 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Som samboere med felles barn kan du ta hans etternavn da, så er det problemet løst. Jeg vil heller ikke gifte meg, har ikke en god forklaring utenom at jeg ikke føler behovet for det. Heldigvis er mannen enig 😊

Anonymkode: 38af9...201

Jeg ville gjort motsatt. Er også sammen med en som ikke har fridd. Ga unger mitt navn 😁

Kanskje det kan funke? Si at du vil skifte navn på ungene siden du vil at du og ungene skal ha samme navn? 😄

Kan kanskje funke dårlig.. Men samboerkontrakt og testament bør dere absolutt ha og ordne så fort som mulig! Vi har fikset hos advokat. Synes det var veldig kjekt. De ordnet alt, vi skrev under. Så fikk vi til gode løsninger også, de greide å komme med løsninger som vi ikke hadde sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Du er jo helt låst om du gifter deg og et helvetes styr om det blir slutt. Jeg vil aldri gifte meg og det har jeg sagt helt siden barndommen og den meningen har jeg enda .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mysticgirl skrev:

Du er jo helt låst om du gifter deg og et helvetes styr om det blir slutt. Jeg vil aldri gifte meg og det har jeg sagt helt siden barndommen og den meningen har jeg enda .

Er da ikke mindre helvetes styr med brudd for samboere heller. Spesielt ikke om de har barn, bikkje sammen, kjøpt hus sammen. Styr blir det likevel 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Maleficenta skrev:

Er da ikke mindre helvetes styr med brudd for samboere heller. Spesielt ikke om de har barn, bikkje sammen, kjøpt hus sammen. Styr blir det likevel 

Jo du slipper separasjonen og alt det der styret . Enklere å gå fra hverandre om man bare er samboere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Jo du slipper separasjonen og alt det der styret . Enklere å gå fra hverandre om man bare er samboere.

Ikke når man har barn sammen. 

Anonymkode: 70944...7a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke når man har barn sammen. 

Anonymkode: 70944...7a2

Jo man slipper jo å søke om separasjon og om den andre partneren nekter å skrive under, må man til retten osv. Være separert i 1 år før man kan søke om skilsmisse. Hadde ei venninne som var oppi det der, var et helvete. Så dette blir jo en bekymring i tillegg til dette med barn da  :) Sier ikke at det er lett som samboere heller, men kan være enda vanskeligere ved skilsmisse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mysticgirl skrev:

Jo man slipper jo å søke om separasjon og om den andre partneren nekter å skrive under, må man til retten osv. Være separert i 1 år før man kan søke om skilsmisse. Hadde ei venninne som var oppi det der, var et helvete. Så dette blir jo en bekymring i tillegg til dette med barn da  :) Sier ikke at det er lett som samboere heller, men kan være enda vanskeligere ved skilsmisse.

Man må ikke til retten hvis den andre parten nekter, det tar bare noen flere uker. Er separert for andre gang nå. Søknaden fylles ut elektronisk, det tar 5 minutter. 

Anonymkode: 70944...7a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke til retten hvis den andre parten nekter, det tar bare noen flere uker. Er separert for andre gang nå. Søknaden fylles ut elektronisk, det tar 5 minutter. 

Anonymkode: 70944...7a2

Separert for andre gang må jo vitne om at det ikke er så lurt å gifte seg :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Separert for andre gang må jo vitne om at det ikke er så lurt å gifte seg :P 

Takk for den din drittsekk. Du måtte bare. 

Anonymkode: 70944...7a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Jo du slipper separasjonen og alt det der styret . Enklere å gå fra hverandre om man bare er samboere.

Har du barn må du til mekling f. Eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for den din drittsekk. Du måtte bare. 

Anonymkode: 70944...7a2

Drittsekk er første gang jeg har hørt noen kalle meg, men du må jo tåle litt spøk. Var ikke vondt ment ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Drittsekk er første gang jeg har hørt noen kalle meg, men du må jo tåle litt spøk. Var ikke vondt ment ❤️ 

Mann nr 1 begynte å slå og undertrykke meg etter 8 års ekteskap. Jeg tvang meg selv til å gå fra min eksmann nummer to fordi han begynte å drikke tett og fikk barnevernet innblandet. Etter 10 år med plettfritt forhold. Du synes fortsatt det er morsomt?

Anonymkode: 70944...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mann nr 1 begynte å slå og undertrykke meg etter 8 års ekteskap. Jeg tvang meg selv til å gå fra min eksmann nummer to fordi han begynte å drikke tett og fikk barnevernet innblandet. Etter 10 år med plettfritt forhold. Du synes fortsatt det er morsomt?

Anonymkode: 70944...7a2

Selvsagt ikke! Når har jeg sagt at noe er morsomt?? Men hadde jo vært greit og ikke gifte seg. Er det jeg skal frem til. At jeg ikke ville giftet meg uansett og at det bare kan bli trøbbel av det. Handler ikke om deg i det hele tatt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Selvsagt ikke! Når har jeg sagt at noe er morsomt?? Men hadde jo vært greit og ikke gifte seg. Er det jeg skal frem til. At jeg ikke ville giftet meg uansett og at det bare kan bli trøbbel av det. Handler ikke om deg i det hele tatt.

 

Du brukte meg som eksempel. Veldig dumt. Og nei, jeg angrer ikke på at jeg var formelt gift. Det at jeg har vært uheldig betyr ingenting. Og jeg hadde ikke hatt noe imot å gifte meg på nytt, men kjæresten ønsker ikke å gifte seg, selv om han sier han vil ha meg for alltid. Og det må jeg bare respektere. 

Anonymkode: 70944...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...