Gå til innhold

Når det står presisert i invitasjonen at brudeparet ikke vil ha gave


Snop

Anbefalte innlegg

Jeg var i to forskjellige bryllup i utlandet i sommer, og det stod presisert i begge innbydelsene noe sånn som: "vi har alt vi trenger, og at du kommer hit er gaven vår - hvis du likevel mot all formodning ønsker å gi noe, er kontonr ......"

Ettersom jeg brukte 3-7000 kr på å komme meg til disse bryllupene, valgte jeg derfor å ta disse ordene bokstavelig og ga ikke pengegave i tillegg (jeg er attpåtil student). Men jeg har tenkt i ettertid på om det kanskje bare er sånn man skriver for å ikke virke tiggende, og at jeg egentlig burde gitt noe likevel? Dere som har skrevet noe lignende i invitasjonen, hva tenker dere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skrev det og mente det. Likevel insisterte de fleste gjestene på å gi gave. Vi hadde visst ikke noe vi skulle ha sagt 🤷‍♀️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ALDRI formulert meg sånn, det synes jeg faktisk var skikkelig frekt.

Vi skrev at vi ikke ønsket gaver. Ferdig snakka. De som absolutt ville gi noe måtte aktivt be om kontonummer. Og det var mange, og da presiserte vi flere ganger at vi ikke ønsket oss noe. De som ikke "ga seg" måtte kontakte foreldrene våre.

(For ordens skyld, vi giftet oss ikke i utlandet.)

Anonymkode: e5765...8ff

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke ment sånn, men synes det er en litt uheldig måte å formulere seg på av brudeparet. Men som nevnt over her, folk vil tydeligvis gi gaver uansett hva man sier. Hadde selv 40 årsdag og skrev at jeg bare ønsket at folk kom og ikke noe annet. Fikk drøssevis likevel. Men du trenger ikke å sette inn penger, virkelig ikke. 

Anonymkode: 015f1...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider