Gå til innhold

Lov å være stolt av barnet sitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er såå stolt av ungene mine,bare av at de er til,tenk,jeg har laget dem!!! Noe så fantastisk og perfekt som dem...finnes ikke maken! Og det sier jeg til alle som vil høre. Vil de ikke høre,så får de gå sin vei da😅 og dét har ingen gjort,hittil😆 så skryter vel sånn passe mye tenker jeg🤭

Anonymkode: ac806...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er såå stolt av ungene mine,bare av at de er til,tenk,jeg har laget dem!!! Noe så fantastisk og perfekt som dem...finnes ikke maken! Og det sier jeg til alle som vil høre. Vil de ikke høre,så får de gå sin vei da😅 og dét har ingen gjort,hittil😆 så skryter vel sånn passe mye tenker jeg🤭

Anonymkode: ac806...92f

Ughhh 

Anonymkode: bcc8c...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man stolt over ungene, så forteller man det til ungene sine. Å poste om det på fb er bare tull. 

Min mor fortalte meg en gang at hun hadde sagt naboen at hun var stolt over meg. Hun har dog ALDRI sagt direkte til meg at hun er stolt. 

Si det til ungen din, omtrent ingen andre enn familie bryr seg uansett

Anonymkode: 1a00f...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er man stolt over ungene, så forteller man det til ungene sine. Å poste om det på fb er bare tull. 

Min mor fortalte meg en gang at hun hadde sagt naboen at hun var stolt over meg. Hun har dog ALDRI sagt direkte til meg at hun er stolt. 

Si det til ungen din, omtrent ingen andre enn familie bryr seg uansett

Anonymkode: 1a00f...1f4

Har aldri fått høre av faren min noe komplimenter eller at han er stolt av meg,for noe som helst. Men jeg har lest på facebook en gang at han er stolt av halvsøstra mi.

Bedre å skryte så mye at folk rister på hodet (og  noen sier ughhh) , ungene mine vet hvertfall at jeg elsker dem og synes de er verdifulle❤

Anonymkode: ac806...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har alltid sagt at de er stolte av meg, selv om jeg mange ganger ikke kunne skjønne hvorfor. Jeg synes det er én ting å fortelle barnet om hvor stolte/glad man er i det, men en annen ting å skryte om det på sosiale medier. F.eks Anne brith som skryter så det synger av ungene sine på ting de IKKE har oppnådd enda. Eksempel: skryter at hun har en fremtidig hjernekirurg og advokat i hus, hvordan kan du vite det??? De går ikke på videregående enda engang!!

Anonymkode: 5af72...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å være stolt og skryte av barna sine uansett hva, men det som går meg på nervene er når alt skal toppes hele tiden!

Altså når noen konsekvent svarer et utsagn med et nytt utsagn om sitt eget barn 😫

Anonymkode: 4a3f0...e1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner den mentaliteten de hadde i USA på dette området. Hvor styrker en hadde ble heiet opp og frem av mennesker rundt. Man trengte ikke og hadde ikke et behov for å skryte av seg selv eller sine barn. Andre så det. Man kunne absolutt vise at man var stolt av seg selv og andre, samtidig ble man heiet på og ikke trykt ned. 

I Norge så er det litt omvendt. Vi skal være så like som mulig. Ikke skille oss ut eller vise at vi er bedre. Det er litt synd, for det oppstår mye sjalusi, baksnakking osv når først noen gjør det bra. 

Neste gang en av dere som klager over foreldre som skryter, skryt av barna deres dere å. Du aner jo egentlig ikke alltid hvorfor de skryter, men de har jo et behov. Jeg feks er mega stolt fordi jeg har fullført en bachelor. Det er jo helt normalt i dagens samfunn, men for meg var det en stor kamp for å få til, både psykisk og fysisk. Slik kan det være for barna til disse foreldrene også. Man vet ikke alltid hva som står bak. 

Så ja, vær super stolte av barna deres og dytt andre frem. 

Anonymkode: ed25e...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2019 den 12.14, AnonymBruker skrev:

Om barnet ditt er flink på skolen, har gode karakterer eller holder på å ta høyere utdanning. Er det lov å være stolt av barnet sitt? eller er det ingenting å være stolt over? Eller er det bare en annen måte å skryke over å ha flinke barn? Burde man holde disse info for seg selv?

Personlig synes jeg det er en form for skryt og behov for å heve seg selv som forelder, men har ingenting imot å høre en mamma uttrykke sin stolthet over gutten hennes som tar ingeniørstudiet, osv.

Fortell gjerne om hva er dere stolt over angående barnet ditt? Er du nøye å ikke fortelle det til kollegaene dine eller vennene?

Anonymkode: c550a...16f

Klart det er lov å være stolt, men er ikke sikkert det er spesielt interessant for andre å høre om :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...