Gå til innhold

Hvorfor er homofobe menn mer homofobe mot andre menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste en studie som påpekte at noe av aversjonen mot homofile menn, var at menn generelt ikke hadde så mye erfaring som kvinner med det å avvise en pågående person, i dette tilfellet en homofil mann. Kvinner er mer vant til det og takler bedre å f.eks, bli lagt an på av en kvinne, da de klarer å avvise personen. 

Anonymkode: ed7a3...152

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker homofile menn, jo mer homofile jo mindre konkurranse om damene.

Hadde en homofil mann lagt an på meg ville jeg blitt smigra, men det har aldri skjedd. 

Anonymkode: d1149...7ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Gjest Forvirra_kar skrev:

Når de står i baren å råkliner og man ser hendene forsvinner imellom beina på han andre, men på utsia buksa, så er det LAAAAANGT over grensa for hva som tolereres av meg. Da må faktisk noen si ifra at sånt kan de gjøre en annen plass. 

Selv om folk ikke fornærmer meg, så har vel jeg lov til og syntes at det er forbanna kvalmt? Så lenge jeg ikke går bort og sier "du mister, du er forbanna kvalm, får mest lyst til og spy" 

Det var det med sosiale antenner, jeg oppfører meg høffelig og respektfull då lenge ingen tråkker over grensene mine. 

Men det er vist ikke lov til og ha egene grenser og meninger, så hvis jeg noen gang ser en pedofil mann voldta ei 7år gammal jente/gutt, så får jeg vel bare overse det og tenke "legning er legning, dette er en privatsak" ELLER skal jeg faktisk fortsatt stå for meningene mine og forhindre det kvalme faenskapet som skjer rett forann øya mine ? 

Hva gjør du når et heterofilt par oppfører seg på samme måten? 

Anonymkode: ed7a3...152

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del menn er homofobe mot homofile menn for de er redd for at de homofile skal sextrakassere dem. Min erfaring er at det ofte er de samme mennene som har problemer med å skjønne at kvinner kan være redd for å bli sextrakassert av menn.

De ser all slags heteroseksuell adferd som normal=akseptabel, og all slags homoseksuell adferd som unormal=uakseptabel.

Anonymkode: fa585...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En del menn er homofobe mot homofile menn for de er redd for at de homofile skal sextrakassere dem. Min erfaring er at det ofte er de samme mennene som har problemer med å skjønne at kvinner kan være redd for å bli sextrakassert av menn.

De ser all slags heteroseksuell adferd som normal=akseptabel, og all slags homoseksuell adferd som unormal=uakseptabel.

Anonymkode: fa585...8d1

Du har et poeng der, og det er jo ganske ironisk. 

Anonymkode: dec56...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en homofil mann lagt an på meg ville jeg blitt smigra, men det har aldri skjedd. 

Anonymkode: d1149...7ee

For å sitere salige Ralphie May: "I used to think that being hit on by a gay man was the worst thing that could happen to me. I'll tell you what's a lot worse: Three hundred gay men on ecstacy NOT hitting on you."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...