Gå til innhold

Hvorfor er homofobe menn mer homofobe mot andre menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gir det mening? Homofobe kommentarer på nett kommer nesten alltid fra menn, men det er også nesten alltid rettet mot menn. Jeg har hørt menn si at datteren deres kan være lesbisk, men en homofil sønn er ikke sønnen deres lenger. Jeg har hørt at "Ja, men det er bare ekkelt mellom mannfolk". Hvorfor er det er noen homofobe menn kan tolerere lesbiske, men andre menn som har sex med menn er grusomt ekkelt og feil? Er det fordi de bare tenker på hvordan homofile har sex? Er det fordi det gjør dem usikker på sin egen maskulinitet? Hvorfor? 
Jeg er lesbisk og har aldri fått noe hat, mens kameratene mine har fått mye hets fra andre menn. Kameraten min ble nektet adgang til en fest fordi han som hadde den spurte om han var homofil. 
Hvorfor er de så stygge mot mennene?  Ja, vi lesbiske kan bli utsatt for homofobe angrep, det har vi sett i media, men våre homofile menn får mye hets mye oftere. 
Kvinner kan jo også være homofob, men jeg har aldri sett det. 

Anonymkode: dec56...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Forvirra_kar

Jeg som hetro mann syns 2 menn bare blir helt feil. Kvalmt og ekkelt, på samme måte som veldig mange andre fetisher som er for spesielt interesserte. Jeg bryr meg ikke en dritt om valgene demmes, så lenge de ikke prøver og få meg med på det. 

Men 2 damer kan jo være hot. 

Endret av Forvirra_kar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mt3 skrev:

Fordi mange menn fantaserer og tenner på tanken og synet av 2 damer som kysser eller har sex. 

 

3 minutter siden, Forvirra_kar skrev:

Jeg som hetro mann syns 2 menn bare blir helt feil. Kvalmt og ekkelt, på samme måte som veldig mange andre fetisher som er for spesielt interesserte. Jeg bryr meg ikke en dritt om valgene demmes, så lenge de ikke prøver og få meg med på det. 

Men 2 damer kan jo være hot. 

Men da reduserer dere homofile til den type sex vi har. Du trenger ikke ha sex for å være homofil. Hvis jeg ikke er i et forhold, så er jeg fremdeles lesbisk. Dessuten så er sex en privatsak.

Anonymkode: dec56...481

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt opp å forstå det for lenge siden. Så alt for mange menn er homofobe rasister og det er kvalmt, trist og ødeleggende. 

Anonymkode: a2118...84a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gir det mening? Homofobe kommentarer på nett kommer nesten alltid fra menn, men det er også nesten alltid rettet mot menn. Jeg har hørt menn si at datteren deres kan være lesbisk, men en homofil sønn er ikke sønnen deres lenger. Jeg har hørt at "Ja, men det er bare ekkelt mellom mannfolk". Hvorfor er det er noen homofobe menn kan tolerere lesbiske, men andre menn som har sex med menn er grusomt ekkelt og feil? Er det fordi de bare tenker på hvordan homofile har sex? Er det fordi det gjør dem usikker på sin egen maskulinitet? Hvorfor? 
Jeg er lesbisk og har aldri fått noe hat, mens kameratene mine har fått mye hets fra andre menn. Kameraten min ble nektet adgang til en fest fordi han som hadde den spurte om han var homofil. 
Hvorfor er de så stygge mot mennene?  Ja, vi lesbiske kan bli utsatt for homofobe angrep, det har vi sett i media, men våre homofile menn får mye hets mye oftere. 
Kvinner kan jo også være homofob, men jeg har aldri sett det. 

Anonymkode: dec56...481

De er like stygge mot lesbiske damer, bare på andre måter. 

Anonymkode: 53d8b...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forvirra_kar

Sex er viktigt og ja det er en privatsak. Ikke hyl ut om det og vis det frem, når du vet det kan være provoserende og få folk til å være ærlig om meningene sine. 

Det er ingen som står å gir hverandre en golden shower eller driter på hverandre på pubben, men 2 homoer som står å råkliner som om det var vorspiel på gang der og da, hender det desverre man ser.

Har man spesielle interesser utenfor normalen og i tillegg viser det frem, så må man regne med og få litt kritikk. Vent til man kommer hjem innenfor 4 vegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Forvirra_kar skrev:

Sex er viktigt og ja det er en privatsak. Ikke hyl ut om det og vis det frem, når du vet det kan være provoserende og få folk til å være ærlig om meningene sine. 

Det er ingen som står å gir hverandre en golden shower eller driter på hverandre på pubben, men 2 homoer som står å råkliner som om det var vorspiel på gang der og da, hender det desverre man ser.

Har man spesielle interesser utenfor normalen og i tillegg viser det frem, så må man regne med og få litt kritikk. Vent til man kommer hjem innenfor 4 vegger

Det er det massevis av hetroer som gjør også. Vi får heteroseksualitet påtvunget oss i alle medieformer så godt som hver eneste dag, det er like kvalmt/ikke kvalmt som homofili. Kropp er kropp og kjærlighet er kjærlighet. 

Ikke rart mange menn sliter når dere er så jævlige mot hverandre

Anonymkode: a2118...84a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Forvirra_kar skrev:

Sex er viktigt og ja det er en privatsak. Ikke hyl ut om det og vis det frem, når du vet det kan være provoserende og få folk til å være ærlig om meningene sine. 

Det er ingen som står å gir hverandre en golden shower eller driter på hverandre på pubben, men 2 homoer som står å råkliner som om det var vorspiel på gang der og da, hender det desverre man ser.

Har man spesielle interesser utenfor normalen og i tillegg viser det frem, så må man regne med og få litt kritikk. Vent til man kommer hjem innenfor 4 vegger

Men heterofile kliner de også. En gang hadde jeg vært i byen og sett fotaballkamp på storskjerm, og måtte stå på bussen hele veien hjem. Vi sto tett inni hverandre, og et par i førtiårene rett oppi meg og klinte. :spy:

Anonymkode: dec56...481

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er like stygge mot lesbiske damer, bare på andre måter. 

Anonymkode: 53d8b...a3c

Ja, men vi får ikke grisebank på gata fordi vi kysser eller holder hender. Vanligvis. Det var jo et tilfelle i England for noen måneder siden hvor de lesbiske ble angrepet på en buss.

Anonymkode: dec56...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gir det mening? Homofobe kommentarer på nett kommer nesten alltid fra menn, men det er også nesten alltid rettet mot menn. Jeg har hørt menn si at datteren deres kan være lesbisk, men en homofil sønn er ikke sønnen deres lenger. Jeg har hørt at "Ja, men det er bare ekkelt mellom mannfolk". Hvorfor er det er noen homofobe menn kan tolerere lesbiske, men andre menn som har sex med menn er grusomt ekkelt og feil? Er det fordi de bare tenker på hvordan homofile har sex? Er det fordi det gjør dem usikker på sin egen maskulinitet? Hvorfor? 
Jeg er lesbisk og har aldri fått noe hat, mens kameratene mine har fått mye hets fra andre menn. Kameraten min ble nektet adgang til en fest fordi han som hadde den spurte om han var homofil. 
Hvorfor er de så stygge mot mennene?  Ja, vi lesbiske kan bli utsatt for homofobe angrep, det har vi sett i media, men våre homofile menn får mye hets mye oftere. 
Kvinner kan jo også være homofob, men jeg har aldri sett det. 

Anonymkode: dec56...481

At noen syns det er mer ok med en lesbisk datter enn en homofil sønn, kan vel kanskje bygge på at den homofile sønnen ofte i langt større grad vil "stikke seg ut" enn en lesbisk datter og i større grad kansje avvike fra kjønsnormer.

Tror ellers at sex, kyssing , kjærtegn osv mellom to menn, for en del hetrofile menn oppfattes "eklere" enn om det er mellom to damer.

Om det er fordi de blir usikre på sin egen maskulinitet hmm 🤔fordi de har fått en homofil sønn så føler de seg mindre som "ekte" menn selv lissom? 

Jeg mener selvsagt at ingen skal diskrimineres eller plages uansett legning, men jeg tror en del av det som fort kan havne i kategorien "homofob diskriminering" egentlig i større grad går på at folk ikke liker selve personen og personen sin væremåte - helt uavhengig av legning.

I mediebildet f.eks. så er det gjerne homofile som ikke nødvendigvis er de beste representantene for homofile - eller de kan muligens bygge opp under fordommer da. Tar du f.eks. en titt på mediebildet, så liker jeg godt han Nørve i Åsted Norge og Halvor Bakke, men jeg får helt fnatt av Vegard Harm , han Skal vi danse Tore og han bifile barne tv deltageren i skal vi danse. Alle de er vel homo/bifile så det handler ikke om legning , men det er selve personligheten og væremåten på en del av de som bare byr meg imot. 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men vi får ikke grisebank på gata fordi vi kysser eller holder hender. Vanligvis. Det var jo et tilfelle i England for noen måneder siden hvor de lesbiske ble angrepet på en buss.

Anonymkode: dec56...481

Nei, men vi blir seksuelt trakassert og opplever overgrep og voldtekt istedenfor. 

Anonymkode: 53d8b...a3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det massevis av hetroer som gjør også. Vi får heteroseksualitet påtvunget oss i alle medieformer så godt som hver eneste dag, det er like kvalmt/ikke kvalmt som homofili. Kropp er kropp og kjærlighet er kjærlighet. 

Ikke rart mange menn sliter når dere er så jævlige mot hverandre

Anonymkode: a2118...84a

Ikke sant? Jeg leste et "rykte" om at Elsa i Frost skulle være lesbisk (som om Disney har baller til det!), og kommentarene var helt forferdelige. Mange kvinner også klagde at vi "seksualiserte" ting for mye. Jeg mener... hallo! Vi snakker om legning, ikke rå lesbesex. La oss gå igjennom noen av prinsessene til Disney: Bella forelsker seg i et beist, prinsen i snøhvit kysser et lik han finner i skogen, og tornerose blir kysset når hun sover (ikke noe samtykke der nei). Hele livet har vi homofile barn måtte se på disneyprinsesser som alltid finner prinsen sin, men når noen foreslår at Elsa kunne vært lesbisk (igjen, som om Disney har baller til det), så er det helt ramaskrik, fordi vi utsetter barn for seksualisering av verden som de ikke forstår. :rasende:

Anonymkode: dec56...481

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forvirra_kar

Men det er ikke de hetro som skiller seg ut fra normalen. Det er heller ikke de "normale" homoene med sosiale antennwr som skiller seg ut. Men de ekle super homoene med sminke og knekk i håndleddet.

Gjør hva faen dere vil, bare ikke rett forann øya på meg. Hvis noen gjør noe jeg mener er helt feil forann øya på meg, så sier jeg ifra. Enten det er homoer som nesten puler hverandre i baren, en kar som slår ei dame, 2stk som mobber en annen, knivstikkinger, ja det er i grunn ganske mye jeg syns er feil og som må tåle kritikk. 

Men jeg er ikke slem eller stygg mot de, viser de bekjente jeg har som er homoer respekt, men de vet at hvis ikke de respekterer meg og mitt syn, så mister jeg fort respekten for de  

Kall meg gjerne trangsynt, idiot, kvalm, homofob, rasist osv osv. Men Norge er ett fritt land og jeg kan mene og si nesten hva jeg vil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Forvirra_kar skrev:

Men det er ikke de hetro som skiller seg ut fra normalen. Det er heller ikke de "normale" homoene med sosiale antennwr som skiller seg ut. Men de ekle super homoene med sminke og knekk i håndleddet.

Gjør hva faen dere vil, bare ikke rett forann øya på meg. Hvis noen gjør noe jeg mener er helt feil forann øya på meg, så sier jeg ifra. Enten det er homoer som nesten puler hverandre i baren, en kar som slår ei dame, 2stk som mobber en annen, knivstikkinger, ja det er i grunn ganske mye jeg syns er feil og som må tåle kritikk. 

Men jeg er ikke slem eller stygg mot de, viser de bekjente jeg har som er homoer respekt, men de vet at hvis ikke de respekterer meg og mitt syn, så mister jeg fort respekten for de  

Kall meg gjerne trangsynt, idiot, kvalm, homofob, rasist osv osv. Men Norge er ett fritt land og jeg kan mene og si nesten hva jeg vil 

Du er slem og stygg med de. Du er slem og stygg og respektløs mot en hel gruppe mennesker med ordene dine. Ha ihvertfall baller nok til å innrømme at du er problemet, ikke den homofile mannen som elsker noen som tilfeldigvis er samme kjønn, og som viser det på samme måte som heterofile gjør. Du er den som tenker stygge tanker, sier stygge ting og sprer hat som gjør at andre menn føler seg verdiløse. 

Anonymkode: a2118...84a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Forvirra_kar skrev:

Men det er ikke de hetro som skiller seg ut fra normalen. Det er heller ikke de "normale" homoene med sosiale antennwr som skiller seg ut. Men de ekle super homoene med sminke og knekk i håndleddet.

Gjør hva faen dere vil, bare ikke rett forann øya på meg. Hvis noen gjør noe jeg mener er helt feil forann øya på meg, så sier jeg ifra. Enten det er homoer som nesten puler hverandre i baren, en kar som slår ei dame, 2stk som mobber en annen, knivstikkinger, ja det er i grunn ganske mye jeg syns er feil og som må tåle kritikk. 

Men jeg er ikke slem eller stygg mot de, viser de bekjente jeg har som er homoer respekt, men de vet at hvis ikke de respekterer meg og mitt syn, så mister jeg fort respekten for de  

Kall meg gjerne trangsynt, idiot, kvalm, homofob, rasist osv osv. Men Norge er ett fritt land og jeg kan mene og si nesten hva jeg vil 

Har du sett to menn pule i baren? 

Hvorfor kan ikke menn bruke sminke og ha knekk i håndleddet? Skader det deg? Gjør de noe mot deg i det hele tatt? Greit nok, hvis du ser en person, hetero eller homo, som begynner å pule en annen i baren, eller masturbere offentlig, så kan du si ifra at den type oppførsel ikke er greit. Men om noen velger å bruke sminke, gå i drag, eller har en litt feminin utstråling, så har de faktisk ikke gjort noe for fornærme deg. De er bare seg selv. 

Det er forskjell på å være seg selv og å gjøre noe som faktisk er ulovlig. 

Endret av Chiyo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Forvirra_kar

Når de står i baren å råkliner og man ser hendene forsvinner imellom beina på han andre, men på utsia buksa, så er det LAAAAANGT over grensa for hva som tolereres av meg. Da må faktisk noen si ifra at sånt kan de gjøre en annen plass. 

Selv om folk ikke fornærmer meg, så har vel jeg lov til og syntes at det er forbanna kvalmt? Så lenge jeg ikke går bort og sier "du mister, du er forbanna kvalm, får mest lyst til og spy" 

Det var det med sosiale antenner, jeg oppfører meg høffelig og respektfull då lenge ingen tråkker over grensene mine. 

Men det er vist ikke lov til og ha egene grenser og meninger, så hvis jeg noen gang ser en pedofil mann voldta ei 7år gammal jente/gutt, så får jeg vel bare overse det og tenke "legning er legning, dette er en privatsak" ELLER skal jeg faktisk fortsatt stå for meningene mine og forhindre det kvalme faenskapet som skjer rett forann øya mine ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Forvirra_kar skrev:

Men det er ikke de hetro som skiller seg ut fra normalen. Det er heller ikke de "normale" homoene med sosiale antennwr som skiller seg ut. Men de ekle super homoene med sminke og knekk i håndleddet.

Gjør hva faen dere vil, bare ikke rett forann øya på meg. Hvis noen gjør noe jeg mener er helt feil forann øya på meg, så sier jeg ifra. Enten det er homoer som nesten puler hverandre i baren, en kar som slår ei dame, 2stk som mobber en annen, knivstikkinger, ja det er i grunn ganske mye jeg syns er feil og som må tåle kritikk. 

Men jeg er ikke slem eller stygg mot de, viser de bekjente jeg har som er homoer respekt, men de vet at hvis ikke de respekterer meg og mitt syn, så mister jeg fort respekten for de  

Kall meg gjerne trangsynt, idiot, kvalm, homofob, rasist osv osv. Men Norge er ett fritt land og jeg kan mene og si nesten hva jeg vil 

....et er jo mange hetero som omtrent puler i baren og diskoteket...tragisk...tunga langt nede i halsen på hverandre og berøring og ja...omtrent pulings foran alle...

Anonymkode: 4fee8...92f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det massevis av hetroer som gjør også. Vi får heteroseksualitet påtvunget oss i alle medieformer så godt som hver eneste dag, det er like kvalmt/ikke kvalmt som homofili. Kropp er kropp og kjærlighet er kjærlighet. 

Ikke rart mange menn sliter når dere er så jævlige mot hverandre

Anonymkode: a2118...84a

👆👆👆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...