Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Pedofile overgripere stjeler hele livet til ofrene

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg fatter ikke hvordan noen kan gjøre noe slikt mot barn. Er de så dumme at de ikke forstår de livslange konsekvensene av hva de gjør, eller gir de rett og slett faen i det?

Jeg er oppvokst med en mor som er kronisk deprimert. Jeg er voksen nå, men så lenge jeg kan huske har hun vært dypt deprimert og har slitt med angst. Hun er nå på vei til å bli uføretrygdet.

For en stund tilbake fortalte hun meg at hun hadde blitt misbrukt over en lang periode som barn. Da ga alt mening. Jeg har følt på meg at det har vært noe slikt.

Overgripere ødelegger ikke et barn bare der og da, de ødelegger resten av livet deres. Moren min er snart 60 år, og dette har hun altså slitt med siden hun var 8. Det har gått utover barna hennes i form av at hennes depresjon og angst har tynget oss.

Det gjør vondt å se moren min sånn. Og jeg vet at hun mest sannsynlig aldri vil bli frisk eller lykkelig.

Jeg skulle ønske straffene for overgrep var like brutale som konsekvensene for ofrene - et helt liv i fengsel. For tro meg, det livet moren min lever er ikke fritt. Hun lever fengslet i depresjonen og kommer aldri til å bli helt fri. Skulle bare mangle at de svina ble innelåst på livstid. 

Innerst inne skulle jeg ønske det var dødsstraff for slikt, men jeg er prinsipielt i mot det.

Anonymkode: 566c5...9fd

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt enig med deg. Klem. ❤

Anonymkode: 289c4...0bc

AnonymBruker

Ja.. det er sykt at noen vil ofre et helt liv kun for litt "seksuell glede"... Herregud. Blir deprimert av å tenke på at sånne mennesker eksisterer. Jeg er også egentlig i mot dødsstraff, men de fortjener å råtne i et fengsel resten av livet.
Gjør vondt å lese om hvordan moren din har det. :klem:Men dessverre, psykopater bryr seg ikke om at de ødelegger liv...

Anonymkode: 0515e...b7e

megda

Jeg tenkte i dag på dette med pedofili og jeg kom inn på tanken om at dette på sett og vis fra de pedofile virker som et ubevisst forsøk på å ta igjen tapt barndom gjennom sex. Det er som om de har mistet noe essensielt i barndommen som de prøver å leve ut gjennom et forhold til et barn. Der de på sett og vis psykisk stjeler denne uskyldigheten fra barnet og overfører den til seg selv. Konkret hva som gjør at de mentalt får forestillinger om seksuell omgang med et barn som igjen gjør at de tenner seksuelt vet jeg ikke, men det tror jeg ikke de selv vet heller. Det blir som at jeg skal forklare hvorfor jeg tenner på kvinner. Jeg kan si at det er de fysiske trekkene, men jeg kan jo ikke velge å ikke tenne på trekk ved en vakker kvinne. Dette er jo grunnet i ren biologi fordi man er en mann som vil føre egne gener videre. Barn før puberteten kan jo ikke dette, så det psykologiske må ha utgangspunkt i andre mekanismer der de pedofile identifiserer seg med et barn på sett og vis. Litt som at de psykologisk er blitt fastbundet i et tidlig trinn i utviklingen som ikke har manifistert seg i virkeligheten. Som de prøver å finne igjen (etterleve) gjennom samvær med et barn.  

Dette kan jo være en av mange variabler for overgrep, men likevel kan jeg tenke meg at det er noe sannhet her.

Edited by megda

AnonymBruker

Man kan være pedifil uten å forgripe seg på barn,og man kan være overgriper uten å være pedofil. Så ikke bland de tingene. Er selv utsatt for incest,men min far var ikke pedofil

Anonymkode: 049d1...122

AnonymBruker

Vil bare gi håp om at uansett hvor alvorlig, så er det mulig å bli bedre! Ikke at man blir som den man ville vært uten misbruk, men det er fullt mulig å få et liv som er verdt å leve!

Ikke at dette hjelper noen, kun for å se på det fra et større perspektiv. Ingen er født pedofile, de har selv vært ofre og blitt så skadet at de blir slik. Og dette har vært dessverre en del av historien vår i mange århundrer, det tar tid å snu, men nå som ting begynner å komme opp i dagens lys, man snakker mer om tabu emner, så er vi faktisk sakte men sikkert på vei til å utrydde dette monsteret av et kollektivt sår.

Anonymkode: 255b9...625

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare gi håp om at uansett hvor alvorlig, så er det mulig å bli bedre! Ikke at man blir som den man ville vært uten misbruk, men det er fullt mulig å få et liv som er verdt å leve!

Ikke at dette hjelper noen, kun for å se på det fra et større perspektiv. Ingen er født pedofile, de har selv vært ofre og blitt så skadet at de blir slik. Og dette har vært dessverre en del av historien vår i mange århundrer, det tar tid å snu, men nå som ting begynner å komme opp i dagens lys, man snakker mer om tabu emner, så er vi faktisk sakte men sikkert på vei til å utrydde dette monsteret av et kollektivt sår.

Anonymkode: 255b9...625

Du tror virkelig vi er i ferd med å utrydde pedofile? De florerer jo på internett som noe annet rart. De med penger, kjøper barn som andre kjøper melk på butikken. Det er et veldig stort problem i dagens samfunn, og mye mer tilgjengelig. 

Jeg ble selv utsatt for grovt seksuelt misbruk som barn, og ja livet blir ødelagt. Selv om man prøver å gjøre det beste ut av det. Eneste trøsten jeg har, er at hadde dette skjedd i dag, hadde det blitt oppdaget veldig tidlig, og barnevernet hadde fjernet meg fra mine foreldre. Jeg kom meg ikke vekk før jeg var 16 år, og flyttet for meg selv. Måtte droppe ut av videregående, for å forsørge meg selv. 

Anonymkode: 22209...185