Gå til innhold

Hva blir KGs neste store tråd-trend?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært på dette forumet i årevis så har jeg lagt merke til at brukerne på KG i perioder lager flerfoldige tråder om mye av det samme temaene. Første gangen jeg husker var det utallige tråder om ADHD, så gikk det over til Aspergers og nå er det de uføre og barnevernet. 

Så la oss gjette! Hva tror dere blir det neste store teamet her inne? Personlig gjetter jeg på enten personlighetsforstyrrelser eller ME :duskedame:

Anonymkode: 7fea4...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Leo skrev:

ME (og fibromyalgi) er vel ganske grundig (ut-)debattert? :klo:

Er det ? Det må jeg ha klart å (utrolig nok) gå glipp av :lete:

Anonymkode: 7fea4...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ? Det må jeg ha klart å (utrolig nok) gå glipp av :lete:

Anonymkode: 7fea4...618

Det forsvant nok litt da nettrollene bestemte seg for at samtlige uføre, mulig med unntak for de som mangler armer og bein og samtidig har kreft med spredning, egentlig er late svindlere... :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Leo skrev:

Det forsvant nok litt da nettrollene bestemte seg for at samtlige uføre, mulig med unntak for de som mangler armer og bein og samtidig har kreft med spredning, egentlig er late svindlere... :ler: 

Godt mulig! Er derfor jeg er litt spent på hvilken gruppe de ønsker å diskutere neste gang når de går lei av de uføre 🤣

Anonymkode: 7fea4...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var det drøssevis av tråder om psykopater. 

Anonymkode: 92b9c...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege😍trådene og nå er det vektere ser det  ut som. 

Anonymkode: e10be...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen år siden var det drøssevis av tråder om psykopater. 

Anonymkode: 92b9c...87b

hvor har det blitt av de trådene?

Anonymkode: c7646...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Hygienetråder er ofte i vinden, dvs hvor ofte dusjer du, vasker klær, vasker hus osv...

Og "hvor mye bruker du/dere på mat?". Må være flere tusen tråder om det emnet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på hva det er som gjør at enkelte av disse temaene blir så trendy? :klo: Er det slik at flere brukere ser en tråd om ett tema (f.eks asperger )og bare må starte en nesten helt identisk tråd ( hvorfor? Hvorfor holder det ikke med en eller to også diskuterer man i den?) med " har katta til naboen asperger? Har barnet mitt asperger? Har bilen og ungene til tanta mi asperger som gjør sånn og sånn osv )

Anonymkode: 7fea4...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer litt på hva det er som gjør at enkelte av disse temaene blir så trendy? :klo: Er det slik at flere brukere ser en tråd om ett tema (f.eks asperger )og bare må starte en nesten helt identisk tråd ( hvorfor? Hvorfor holder det ikke med en eller to også diskuterer man i den?) med " har katta til naboen asperger? Har barnet mitt asperger? Har bilen og ungene til tanta mi asperger som gjør sånn og sånn osv )

Anonymkode: 7fea4...618

Noen ser at enkelte tråder fyrer opp mer enn andre, og siden de mangler kreativitet bruker de disse enkle trådene for å trolle. De klarer ikke finne på egne tema som engasjerer, så de bruker bare de trådene de ser andre lager som engasjerer. Derfor blir det mange av de samme greiene. Hadde trollene og de som blir provosere vært mer kreative og klart finne på egne greier, så hadde vi hatt mer variasjon i trolletrådene

Anonymkode: a6b5e...906

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hygienetråder er ofte i vinden, dvs hvor ofte dusjer du, vasker klær, vasker hus osv...

Det er mine favorlittråder! Konkurransen om å være mest hygienisk er veldig underholdende! 

Anonymkode: 6afe1...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mine favorlittråder! Konkurransen om å være mest hygienisk er veldig underholdende! 

Anonymkode: 6afe1...44d

Jeg kjenner at jeg må inn og lese i disse trådene :fnise:

Anonymkode: 7fea4...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ser at enkelte tråder fyrer opp mer enn andre, og siden de mangler kreativitet bruker de disse enkle trådene for å trolle. De klarer ikke finne på egne tema som engasjerer, så de bruker bare de trådene de ser andre lager som engasjerer. Derfor blir det mange av de samme greiene. Hadde trollene og de som blir provosere vært mer kreative og klart finne på egne greier, så hadde vi hatt mer variasjon i trolletrådene

Anonymkode: a6b5e...906

Ja der har du ett godt poeng. De ser vel hvilke teamer som for tiden som provoserer og skaper oppmerksomhet, og fyrer derfor opp under disse. Skal innrømme at det iblant er underholdende, men noen ganger så blir trollinga deres litt for lazy.

Anonymkode: 7fea4...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføre har vært diskutert siden jeg først satte mine ben på et nettforum. Det var i 1996, og de samme diskusjonene pågår også i dag. Av det har jeg trukket konklusjonen at uførediskusjonene egentlig handler om å bevare et visst nivå av samfunnsmoral. Det får ikke skli ut slik at det ikke lenger eksisterer fnugg av skam rundt det å forsørges av storsamfunnet, for hvis det skjer vil for få gidde å jobbe, og vi ødelegger velferden. Litt skam rundt det hele og vi slipper at særlig mange flere enn de som faktisk er syke skal  forsørges av fellesskapet, men ikke så mye skam at vi knekker dem. Jeg tror med andre ord at uførediskusjonene kommer til å vare så lenge vi har velferdsordninger. 

Neste dille tror jeg kommer til å handle om å hylle det uperfekte. Nå kan ikke folk bli stort mer perfekte enn de allerede er, og mange har glansbildelivet langt oppe i halsen. Derfor vil det komme en motreaksjon.

Anonymkode: 38a70...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analbleking og diskusjon rundt hvem på forumet som er flinkest til å vedlikeholde et plettfritt, lyserosa rumpehull, er sikkert neste store greie. Snart er nok ublekede rumpehull like ekkelt som å være feit. "Hvorfor være ekkel når du kan gjøre noe med det? Er du lat eller???" kommer til å bli parolen i denne saken.

Anonymkode: a4024...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...