AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #1 Del Skrevet 11. oktober 2019 Jeg vet når det er personskader skal man sikre stedet først deretter ringe 113 og gi livreddende første hjelp til hjelpen kommer. Men hva om jeg kjører eksempelvis ut av veien på fjellet eller treffer et eller annet som det ikke er involvert personskader? Hva gjør jeg da hvem ringer jeg? Anonymkode: 856ea...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #2 Del Skrevet 11. oktober 2019 Tau bil. Anonymkode: edc62...71f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #3 Del Skrevet 11. oktober 2019 Dersom bilen er kjørbar kjører du bare videre. Er den ikke kjørbar må du ringe veihjelp. Anonymkode: a3aff...154 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #4 Del Skrevet 12. oktober 2019 Noen andre? Det ser ikke ut som at dere som kommenterte over vet det heller. Hvem ringer jeg og hvordan fungerer det? Hvem er vei hjelp? Skal man ikke da ringe forsikringen? Beskriv gjerne detaljert sånn jeg skjønner. Anonymkode: 856ea...aa7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 12. oktober 2019 #5 Del Skrevet 12. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen andre? Det ser ikke ut som at dere som kommenterte over vet det heller. Hvem ringer jeg og hvordan fungerer det? Hvem er vei hjelp? Skal man ikke da ringe forsikringen? Beskriv gjerne detaljert sånn jeg skjønner. Anonymkode: 856ea...aa7 Joda, du kan ringe forsikringen og få hjelp til berging fra de. De har døgnvakt. Du trenger da ikke være medlem i NAF el.lign. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #6 Del Skrevet 12. oktober 2019 14 minutter siden, tdm900 skrev: Joda, du kan ringe forsikringen og få hjelp til berging fra de. De har døgnvakt. Du trenger da ikke være medlem i NAF el.lign. Hva skjer etter berging da? Anonymkode: 856ea...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #7 Del Skrevet 12. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer etter berging da? Anonymkode: 856ea...aa7 Da sitter du på med bergingsbilen, eller drar derfra på egenhånd. Anonymkode: 0602d...4c7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #8 Del Skrevet 12. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hva skjer etter berging da? Anonymkode: 856ea...aa7 Vi ble kjørt av forbipasserende til legevakten. Du skal også ringe politi om det er en høyhastighetsulykke. Det fikk vi refs for å ikke ha gjort. Anonymkode: 50432...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #9 Del Skrevet 12. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Da sitter du på med bergingsbilen, eller drar derfra på egenhånd. Anonymkode: 0602d...4c7 Tar berginga bilen til verksted da eller? Hva om jeg vil fortsette å kjøre videre med en annen bil? Muli at forsikringen kan dekke det? Anonymkode: 856ea...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #10 Del Skrevet 12. oktober 2019 Kjører du på en stein eller et tre eller noe annet "naturlig" som ikke havner i veibanen eller noe kjører du enten videre hvis bilen er grei, ellers så ringer du etter tauebil. Kjører du ned et gjerde, lyktestolpe, skilt eller noe annet "unaturlig" må du jo ta kontakt med de rette instansene. https://www.dinside.no/motor/odelegger-du-her-ma-du-betale/61239852 Hentet fra https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/nar-du-er-uheldig/hva-skal-du-gjore-ved-trafikkuhell/ Sitat Dette gjør du ved trafikkuhell uten personskade: Sett på varselblink. Ta på refleksvest, husk at egen sikkerhet går foran. Sikre skadestedet blant annet med varseltrekant. Er du usikker på om politiet bør varsles, bør du varsle dem. Du kan ringe politiet på 02800 i stedet for på 112 hvis det ikke dreier seg om akutt nød. Husk at promillekjøring eller andre forseelser er en politisak selvom ingen er skadet. Noter navn og telefonnummer til vitner. Ta bilder. Skriv skademelding. Les mer om skademelding i lenkelisten til høyre. Hvis mulig: Mål avstander til fortau, skilter og lignende. Mål veibredde. Mål lengde på bremsespor. Flytt kjøretøyene slik at annen trafikk kan passere. De som er innblandet i et trafikkuhell har også plikt til å oppgi navn, adresse og registreringsnummer på kjøretøyet. Hvis bilen er lånt eller leid, skal også eierens navn og adresse oppgis. Anonymkode: b5c97...fd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 13. oktober 2019 #11 Del Skrevet 13. oktober 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar berginga bilen til verksted da eller? Hva om jeg vil fortsette å kjøre videre med en annen bil? Muli at forsikringen kan dekke det? Anonymkode: 856ea...aa7 Den tar deg til nærmeste verksted. Om du får leiebil eller ikke kommer ann på hva slags forsikring du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #12 Del Skrevet 13. oktober 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjører du på en stein eller et tre eller noe annet "naturlig" som ikke havner i veibanen eller noe kjører du enten videre hvis bilen er grei, ellers så ringer du etter tauebil. Kjører du ned et gjerde, lyktestolpe, skilt eller noe annet "unaturlig" må du jo ta kontakt med de rette instansene. https://www.dinside.no/motor/odelegger-du-her-ma-du-betale/61239852 Hentet fra https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/nar-du-er-uheldig/hva-skal-du-gjore-ved-trafikkuhell/ Anonymkode: b5c97...fd2 Dette synes jeg var bra. Takk :). Gjelder det også ved bilutleie? Anonymkode: 856ea...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 20. oktober 2019 #13 Del Skrevet 20. oktober 2019 Behold roen! Refleksvest!!!!! Ha ekstra skift + teppe i bilen. Jeg måtte vente en time på bergning i -14. Du burde orientere deg om hvilket forsikringsselskap du bruker, og så hvilket bergningsselskap de igjen bruker. Ringer du et tilfeldig selskap må du betale jævlig mye. Bilen min ble tatt med til nærmeste verksted, og jeg fikk sitte på med en annen bergningsbil. Helt hjem, heldigvis, for det hadde blitt natt. Om han måtte ut på nytt oppdrag måtte jeg ha hatt taxi hjem. Jeg anbefaler også å ha telefon med masse strøm og ha med vann i bilen. Jeg var heldig og kunne sitte på en benk ved en butikk i tre timer (og en time ute, da de stengte). En ambulanse kom tilfeldigvis forbi der jeg kjørte ut, og de sa man skulle ringe politiet uansett om det var personskader eller ei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #14 Del Skrevet 20. oktober 2019 Varsle politiet hvis du blokkerer vegen. Varsle 175 (Statens Vegvesen, om det gjelder E18/E6, og lignende, fylkesveier og riksveier) om du er på eller utenfor veg. De kan hjelpe med å sende bilberger, stenge av vegen/feltet for å sikre deg og andre trafikanter. Uansett sikre deg og de i bilen. Gå utenfor autovernet og vent. Ha på refleksvest og sikreskadestedet med varseltrekant så langt unna som det kreves til den gitte situasjonen. Anonymkode: 0d0d5...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #15 Del Skrevet 20. oktober 2019 🙈🙉🙊 Anonymkode: b99f5...9a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #16 Del Skrevet 22. oktober 2019 På 11.10.2019 den 17.34, AnonymBruker skrev: Jeg vet når det er personskader skal man sikre stedet først deretter ringe 113 og gi livreddende første hjelp til hjelpen kommer. Men hva om jeg kjører eksempelvis ut av veien på fjellet eller treffer et eller annet som det ikke er involvert personskader? Hva gjør jeg da hvem ringer jeg? Anonymkode: 856ea...aa7 Forsikringsselskapet ditt. Har du fått førerkort uten føreropplæring? Uansett, alle involverte i unormale trafikkturer ut av eller på veien, skal til lege for undersøkelse og journalføring av at personen har vært i trafikkulykke. Senskader kan komme senere. Anonymkode: 3cdef...459 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 29. oktober 2019 #17 Del Skrevet 29. oktober 2019 Hvis du ringer politiet må du være forberedt på å å gi fra deg lappen og forelegg eller bot for uaktsom kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolljeger Skrevet 30. oktober 2019 #18 Del Skrevet 30. oktober 2019 På 11.10.2019 den 17.34, AnonymBruker skrev: Jeg vet når det er personskader skal man sikre stedet først deretter ringe 113 og gi livreddende første hjelp til hjelpen kommer. Men hva om jeg kjører eksempelvis ut av veien på fjellet eller treffer et eller annet som det ikke er involvert personskader? Hva gjør jeg da hvem ringer jeg? Anonymkode: 856ea...aa7 Om du ødelegger noe som tilhører staten (gjerde, skilt, lyktestolpe etc.) ringer du politiet. Om du bare kjørte ut av veien og ikke har skadet noe slik at du kan kjøre videre bare du kommer deg opp på veien, trenger du ikke ringe noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #19 Del Skrevet 30. oktober 2019 På 12.10.2019 den 15.59, AnonymBruker skrev: Vi ble kjørt av forbipasserende til legevakten. Du skal også ringe politi om det er en høyhastighetsulykke. Det fikk vi refs for å ikke ha gjort. Anonymkode: 50432...d72 Hvis dere blir kjørt til legevakt, så er det jo tydeligvis mistanke om personskade, og da skal selvsagt politiet varsles. Om det ikke er personskade, trenger man ikke varsle politiet. Har man veihjelp inkludert i forsikringen sin så ringer man dit. Uansett kan forsikringsselskapet guide deg til verksted i nærheten som kan taue bilen om den ikke er kjørbar. Man kan ringe taxi/familie/venner for å hentes, eller sitte på med bergingsbilen til verkstedet. Og så ta buss eller tog dit man skal. Mange har leiebil inkludert i forsikringen sin, da spør man forsikringsselskapet om det. Anonymkode: ec8e9...95f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 30. oktober 2019 #20 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) Sett opp varseltrekant min. 150 meter unna kjt. eller 150 meter fra krapp sving nær skadested -> Bestill veihjelp hvis behov -> Ta masse bilder -> Flytt kjt. hvis den hindrer trafikkflyt -> Skriv skademelding og send til forsikringsselskapet. Hvis 2 involverte kjt. og uenighet om skyld, ring politi. Hvis enighet, fyll ut skademeldingsskjema og signer på ulykkesstedet. Ikke vent med signatur, da skyldig part kan prøve å sno seg unna/trenere etter å ha konferert med andre. Endret 30. oktober 2019 av Lurium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå