Gå til innhold

Hva kostet levis 501 på 80- og 90-tallet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet eller husker? Jeg har et vagt minne om litt under 400 tidlig på 80-tallet og rundt 700 på begynnelsen av 90-tallet. Skulle hatt presise tall og årstall for å regne ut hva de ville kostet idag hvis de hadde steget i takt med den alminnelige prisstigningen.

Anonymkode: d83f8...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kostet 700 midt på 90tallet. Det husker jeg 😊

95-96 (Så sluttet jeg å kjøpe dem...)

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 500 for hvite 501 Levis. Glemmer det aldri! Vasket mange biler for å kunne kjøpe de buksene😅

Anonymkode: dacb0...5a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt over 500 for hvite 501 Levis. Glemmer det aldri! Vasket mange biler for å kunne kjøpe de buksene😅

Anonymkode: dacb0...5a6

Jeg betalte mer og de var blå. Men husker veldig godt hvor mange timer som trillepike og barnevakt som måtte til 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

501 kostet over 500 på begynnelsen av 80tallet. 

Anonymkode: fa0d0...8b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 500 på 80-tallet og på den tiden var det myyyye penger 💸

Anonymkode: 375a9...2ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en som ikke kan regne; betyr svarene over at buksen som i dag koster rundt 1000,- er billigere eller dyrere eller akkurat like mye verdt som tidligere?

Anonymkode: 06f22...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynt vel å kjøpe dem i 1982'ish å synes å huske de kostet et sted mellom 300 og 400 kroner da, men de steg voldsomt i pris de første årene. På 80-tallet var det jo 501, hockysveis og dunjakker som rådde.

Anonymkode: 702bc...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 80-tallet varierte prisen ganske mye. Jeg husker at det var en butikk i Oslo som solgte dem for 400 kroner og at vi tok toget inn ene og alene for å handle der. Litt lenger ute på landet kostet de 700 kroner i det lille tettstedets mest "eksklusive" klesbutikk. Uansett hadde jeg kr 24,92 i timen (Det var faktisk tarifflønn) i min sommerjobb som "vaktmesterassistent" i '85 så det ble mange times kamp mot ugresset for å få kjøpt en slik bukse! :ler: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynt vel å kjøpe dem i 1982'ish å synes å huske de kostet et sted mellom 300 og 400 kroner da, men de steg voldsomt i pris de første årene. På 80-tallet var det jo 501, hockysveis og dunjakker som rådde.

Anonymkode: 702bc...7c2

Jepp! Jeg klarte av en eller annen grunn å mase meg til en knallrød Millet-jakke som kostet nesten 1.400 kroner hos Ferner Jacobsen i Stortingsgata husker jeg. Tror jeg har den ennå et eller annet sted. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra en som ikke kan regne; betyr svarene over at buksen som i dag koster rundt 1000,- er billigere eller dyrere eller akkurat like mye verdt som tidligere?

Anonymkode: 06f22...4fc

Billigere nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra en som ikke kan regne; betyr svarene over at buksen som i dag koster rundt 1000,- er billigere eller dyrere eller akkurat like mye verdt som tidligere?

Anonymkode: 06f22...4fc

Resultat av utregning

700 kr i 1995 tilsvarte 1 150,37 kr i august 2019.

https://www.ssb.no/kpi

Anonymkode: 8bd2b...ba4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over at klær kostet så mye for 20 - 40 år siden! Jeg kjøte en 501 på salg i år til 599. 

Anonymkode: b5c43...726

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...