Gå til innhold

Vasker du nyinnkjøpte klær før du bruker de?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bør man vaske nyinnkjøpte klær før man bruker dem? Eller er det litt hysterisk?

Anonymkode: b4661...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, utenom sengetøy.  Det lukter ekkelt og er stivt så det vasker jeg. Håndklær også, de trekker jo ikke til seg fukt når de er helt nye og uvaskede.  Klær til kroppen vasker aldri, selv om jeg vet man bør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker klær til barna, sengetøy og håndklær. 

Anonymkode: e9b03...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alt av klær som er nye, unntatt sokker, de blir aldri vasket før bruk. 

Anonymkode: afa95...13e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy og handkle gjer eg det, laken og sånt. Alt til barna blir vaska. Det som er til meg, nope. Det gidder eg ikkje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel så vasker jeg alt, med mindre det er en kjole jeg skal bruke samme kveld feks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash

Det meste går i maskina på en runde skylling. Har opplevd at klær avgir farge dersom man f.eks svetter, så jeg liker at de har tatt en liten runde i maskina. Sengetøy og barnas klær vaskes etter anvisning før bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør gjøre det, noen ganger når jeg pakker opp klær på jobb (jobber i klesbutikk) så er det litt overskuddsfarge igjen i klærne, de kan og ha en kjemikals lukt som blir borte i vaskemaskinen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Vasker alt, spesielt undertøy. Gjorde det litt sånn av og på helt til en blå genser farget tørketrommelen min med overskuddsfarge. Hele innsiden var blå. Det er tre år siden, den er fortsatt blå enkelte steder. Vasket og tørket genseren tre ganger før den var ren. Nesten det samme men ikke så ekstremt har også hendt meg med olabukser, sengetøy og det meste som er rødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. En venninne av meg fikk et fryktelig utslett av et par uvaskete jeans. Klærne settes inn med en rekke insektsmidler og så videre før transport, det er ikke bare fargen som er problemet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, går rett fra kjøp til bruk alt av klær, sengetøy, hånduker elc til de er skitten og trenger sin første vask.

Anonymkode: 6d626...a73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker bortimot alt før bruk. Unntaket er sokker. Men jeg vasker det ikke på fullt, "vanlig" program. Det holder med et hurtigprogram på lav temperatur. 

Anonymkode: 2edf3...d8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sengetøy, håndklær, truser og bh vasker jeg alltid. Så kommer det litt an på, men som regel vasker jeg det for det lukter så kjemisk/fabrikk som regel.

Anonymkode: 30e23...cba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bør man vaske nyinnkjøpte klær før man bruker dem? Eller er det litt hysterisk?

Anonymkode: b4661...2c3

Alle klær sprayes før de forlater fabrikken. Dette er for å unngå bakterier, insekter osv. Denne sprayen er særdeles giftig.

Så JA, jeg vasker absolutt alt av klær før bruk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...