Jump to content
Sign in to follow this  
lillesnøfnugg

Influensere og manglende merking av reklame.

Recommended Posts

lillesnøfnugg

Her kan man diskutere bloggere som ikke klarer å merke reklame eller driver med snikreklame for egne produkter. Dette er et stor problem og kan og bør rapporteres til Forbrukerombudet eller @bloggpatruljen. 

Fortsetter under...

Isild

Jeg er skuffet over FT`s manglende oppfølging av problemet. Det virker som de jevnlig kun sender ut et brev til "værstingene" for å minne om reglene.  Konsekvenser for gjentatte regelbrudd uteblir.

Så lenge influenserne vet at de kommer unna med det, så kommer de til å fortsette. Litt "kjeft" i et brev en gang i året tror jeg ikke skremmer noen. 

Den eneste blogg-boten så langt er vel denne: https://www.nettavisen.no/okonomi/anna-rasmussen-ma-betale-100000-kroner-i-bot/3423545990.html - og der gjaldt det vel mer konkurranser enn manglende reklamemerking. 

lillesnøfnugg
2 timer siden, Isild skrev:

Jeg er skuffet over FT`s manglende oppfølging av problemet. Det virker som de jevnlig kun sender ut et brev til "værstingene" for å minne om reglene.  Konsekvenser for gjentatte regelbrudd uteblir.

Så lenge influenserne vet at de kommer unna med det, så kommer de til å fortsette. Litt "kjeft" i et brev en gang i året tror jeg ikke skremmer noen. 

Den eneste blogg-boten så langt er vel denne: https://www.nettavisen.no/okonomi/anna-rasmussen-ma-betale-100000-kroner-i-bot/3423545990.html - og der gjaldt det vel mer konkurranser enn manglende reklamemerking. 

Jeg er enig med deg. Men jeg tenker at FT er et organ som får betalt for å følge opp, og at de er plikter til å gjøre jobben sin. Hvis man dokumenterer at bloggerne fortsetter med feilmerking og diverse og ingenting skjer. Ja da får man belyst at FT har er problem med å gjøre jobben sin. 

lillesnøfnugg

Slik det ser ut nå er Anna Rasmussen og CBE to verstinger i forhold til merking. De bruker også barna sine i umerket reklame.