Jump to content
AnonymBruker

Han har sletta alle bildene av eksen. Bare jeg som synes det er rart?

Recommended Posts

AnonymBruker

Hvem bryr seg om gamle bilder? Alle har en fortid. De menneskene som bruker energi på å slette bilder av ekser på sosiale medier tenker jeg er litt for dramatiske for meg. Det blir så veldig demonstrativt. 

Men det spørs kanskje hva slags bilder det er snakk om. Både jeg og samboeren min har noen få bilder ute på Insta og Face med gamle ekser. Men ingen av oss har sånne kjæresterihjertebilder med klining i solnedgang typ. Det som poster slikt er gjerne de samme som sletter de når forholdet tar slutt. 

Anonymkode: 6df52...ce5

Fortsetter under...

Lostintranslation

Jeg har ingen bilder med ekser eller flammer på sosiale medier, men det er også fordi jeg er lite ivrig på å ta dem. Det er jo alltid noen som må ta initiativ til "la oss ta et bilde!" og min erfaring er at det ofte er jentene i forholdet. Det har egentlig aldri vært meg, og jeg er ingen selfie-jente heller, så resultatet er få bilder. 

Hadde jeg hatt bilder med ekser, hadde jeg nok slettet dem. Men nå har jeg ikke voldsomt med bilder uansett, så jeg tenker de da hadde vært ganske synlige. Har du max. 30 bilder av deg selv på facebook, så ser jo folk gjennom dem. Og selv om det ikke er gitt at det plager en ny partner, hvorfor ta sjansen? Profilbilder med ekspartner anser jeg det som selvsagt at man fjerner. 

Jeg hadde nok foretrukket at en kjæreste hadde slettet og/eller untagget bilder med ekser også. Nå er det jo avhengig av hvor aktiv han er på sosiale medier og alt det der, men det skaper uansett visuelle holdepunkter man har det bedre uten. 

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke prøv å sykeligjør normal oppførsel. Det er bare sært. De som sletter er i mindretall siden de aller fleste ikke har problemer med andres fortid. 

Anonymkode: 3985c...e44

Jeg kjenner ingen som har tatt vare på bilder av ekser på sosiale medier. Samboer har et gammel bilde av eksen liggende i fotoalbum, ellers ingen andre steder. Det er noe med å legge fortiden bak seg, og å fokusere på nåtiden. Jeg kan forstå det om man er gode venner med eksen, men om man ikke har kontakt lenger, hvorfor beholde bilder av en person som er ute av livet ditt for godt? 

Anonymkode: 0274f...60f

AnonymBruker

Mine to exer var duster. Derfor sletter jeg bilder av dem. Ønsker ingen minner.

Anonymkode: 59d72...b02

AnonymBruker

Jeg har hatt mange år i et forhold som til slutt ikke fungerte lengre. Vi er enda venner i dag. Jeg har enda bildene på PC og har ikke tenkt å slette de. Det var mange år og mye opplevelser. Slikt kan man ikke bare glemme.

Anonymkode: 19a8e...bf9

AnonymBruker
På ‎09‎.‎10‎.‎2019 den 18.57, micromaya skrev:

alle har en fortid, og den blir ikke mer eller mindre virkelig om man sletter bilder osv.

Selvfølgelig blir ting fra fortiden mer eller mindre viktig ut fra om man dyrker det eller ikke. Har man ikke bilder fra ekser, og heller ikke er venn med de i virkeligheten eller sosiale medier, så går de mye mer i glemmeboka, enn om du sitter og ser på bilder med de, omgås de og skriver med de på sosiale medier. Jeg er tilhenger av at man starter på nytt og med blanke ark når man går inn i et forhold!

Anonymkode: 25e13...b36

Annonse

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bryr seg om gamle bilder?

Hvis du ikke bryr deg om gamle bilder, hvorfor skal du ha de da? Du virker veldig som en dramaqueen som det ene øyeblikket sier at ingen bryr seg, for så i neste øyeblikk å bry seg om de samle bildene som du 5 minutter tidligere ikke brydde deg om.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt mange år i et forhold som til slutt ikke fungerte lengre. Vi er enda venner i dag. Jeg har enda bildene på PC og har ikke tenkt å slette de. Det var mange år og mye opplevelser. Slikt kan man ikke bare glemme.

Av respekt for seg selv og kommende partner så nytter det ikke å sitte å dyrke fortida.

Anonymkode: e4c4f...dec

AnonymBruker

Jeg har ikke lagt ut så mye av eksen, er typisk bare bilder av oss to som profilbilde. Det har jeg slettet. Jeg hadde synes det var litt rart om min mann skulle ha bilde av sin eks og seg som en av profilbildene også. Ellers bryr jeg meg ikke så mye. Skulle gjerne sett at mannen hadde noen bilder av eksen, for jeg er nysgjerrig på hvordan hun ser ut. 

Anonymkode: 540e8...920

Duftavsommerregn
På 9.10.2019 den 18.49, AnonymBruker skrev:

Har aldri reagert på bildene som ligger på Insta, Face eller album på PC. Syntes det var gøy å se bilder av de egentlig! Men nå har han slettet alt av bilder av henne og dem. Ikke at det er dumt, men av en eller annen grunn synes jeg det er litt merkelig. 

Nå er jeg en nysgjerrig person da. Men jeg synes også det er fint å ha minner. :) Forutenom intimbilder da, haha. Selv har jeg de få bildene av meg og eksen enda. Ser sjelden på de, men jeg sletter sjelden bilder så da sletter jeg ikke de heller. Hadde ingen intimbilder, men det ville jeg fjerna.

Hva synes dere? Ville dere satt pris på det, eller synes du det er rart å slette eks-bilder?

Hvorfor sletta du/sletta du ikke bildene etter nytt forhold?

Er ikke et innlegg fordi jeg synes det er et problem. Igjen, nysgjerrighet om hva andre tenker. 😊

Anonymkode: 2af42...962

Hva er årsaken til bruddet og at det ble en tidligere eks? Det har nok alt å si, kom bruddet på grunn av utroskap er dette helt klassisk måte å slette alle de vonde minnene som strømmer på når man ser eksen. Det mange forstår er at når et ekteskap blir brutt på grunn av utroskap er dette like ille for partner som om dødsfall for den som rammes. Ved dødsfall så vil mange ha minner, med svik som utroskap er det annerledes. Svik er så ekstremt dyptgående at mange kutter ut alt, sletter all kontakt og sletter alle minner. Det finner jeg ikke rart i det hele tatt i slike situasjoner. Hver gang man eventuelt ser svikeren så kommer de vonde minnene tilbake.

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mine to exer var duster. Derfor sletter jeg bilder av dem. Ønsker ingen minner.

Anonymkode: 59d72...b02

Jøss, to duster hvordan kan det ha seg... dårlig dømmekraft ?

Anonymkode: 5bebe...d66

AnonymBruker
På 9.10.2019 den 18.49, AnonymBruker skrev:

Har aldri reagert på bildene som ligger på Insta, Face eller album på PC. Syntes det var gøy å se bilder av de egentlig! Men nå har han slettet alt av bilder av henne og dem. Ikke at det er dumt, men av en eller annen grunn synes jeg det er litt merkelig. 

Nå er jeg en nysgjerrig person da. Men jeg synes også det er fint å ha minner. :) Forutenom intimbilder da, haha. Selv har jeg de få bildene av meg og eksen enda. Ser sjelden på de, men jeg sletter sjelden bilder så da sletter jeg ikke de heller. Hadde ingen intimbilder, men det ville jeg fjerna.

Hva synes dere? Ville dere satt pris på det, eller synes du det er rart å slette eks-bilder?

Hvorfor sletta du/sletta du ikke bildene etter nytt forhold?

Er ikke et innlegg fordi jeg synes det er et problem. Igjen, nysgjerrighet om hva andre tenker. 😊

Anonymkode: 2af42...962

Nei, det er rart at du synes det er merkelig og synes det var gøy. Man sletter selvfølgelig bilder av en eks fra fortiden 

Anonymkode: 57992...e88

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Av respekt for seg selv og kommende partner så nytter det ikke å sitte å dyrke fortida.

Haha, tøv!

Min kone vet at jeg har hatt et liv før jeg møtte henne. Hun har selv sittet og bladd gjennom de gamle bildene mine slik jeg har med hennes. Hun spør, jeg svarer og vi får høre historier fra hverandres liv. 

Jeg kan skjønne du sletter bildene fra et kjedelig liv på hybelen med eksen men jeg har ikke hatt et kjedelig liv. Jeg har bilder fra utenlandstjeneste, arbeid over hele verden, voldsomme fester, turer og innimellom alt det andre kommer det av og til et bilde av tidligere partnere. 

Min kone har levd et like spennende liv. Tidligere norgesmester og har sølv fra europamesterskap. Hun har reist over hele verden og har minst like mange spennende historier å fortelle og vi har begge bilder fra livene våre som vi akter å beholde. 

Epictetus

Den personen jeg er i dag er et resultat av min fortid. Minstekravet til kjæresten er at hun er sammen med og elsker hele meg som jeg er, ikke en idealisert versjon av meg som ikke inneholder min fortid.

Dessuten er jeg stolt av mine ekser. Flotte, vakre, fine jenter som jeg gjerne viser frem.

Annonse

kruspersilletaco

Slettet alle "kjærestebilder" med en gang, men ikke alle bilder. Lenge siden jeg fikk siste eks, og da var det album på Facebook. Slettet de albumene som var bare oss to på tur feks. Og fjernet at jeg var tagget på bildene andre hadde lagt ut som var "kjærestebilder". Så ingen ekser er borte for alltid, men er bare en av mange folk som er på gamle bilder på profilen min

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan skjønne du sletter bildene fra et kjedelig liv på hybelen med eksen men jeg har ikke hatt et kjedelig liv. Jeg har bilder fra utenlandstjeneste, arbeid over hele verden, voldsomme fester, turer og innimellom alt det andre kommer det av og til et bilde av tidligere partnere. 

Min kone har levd et like spennende liv. Tidligere norgesmester og har sølv fra europamesterskap. Hun har reist over hele verden og har minst like mange spennende historier å fortelle og vi har begge bilder fra livene våre som vi akter å beholde.

Lille venn, dersom du først skal skryte på deg noe, så er det lurere at du ikke prøver så voldsomt. Det ble litt for tydelig denne gang, bedre lykke til neste gang :) du minner meg om denne Jannik, hadde han forsøkt seg at han fikk et oppdrag av Røkke for 2 mill, så kunne man kanskje trodd at han hadde et poeng, men med 100 mill, så er det ingen som tror han.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lille venn, dersom du først skal skryte på deg noe, så er det lurere at du ikke prøver så voldsomt. Det ble litt for tydelig denne gang, bedre lykke til neste gang :) du minner meg om denne Jannik, hadde han forsøkt seg at han fikk et oppdrag av Røkke for 2 mill, så kunne man kanskje trodd at han hadde et poeng, men med 100 mill, så er det ingen som tror han.

Helt i orden at du tror det☺️ Kos deg på hybelen👌

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det var et så voldsomt forsøk, jeg. Helt ordinært, men spennende liv, med reise, trening, og fest. Hvor kjedelig liv har du, egentlig?

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det var et så voldsomt forsøk, jeg. Helt ordinært, men spennende liv, med reise, trening, og fest. Hvor kjedelig liv har du, egentlig?

Det er ikke så voldsomt nei☺️ Det er bare deler av livet til en som alltid har sagt ja og hoppet på muligheten☺️ 

Min kone møtte jeg i parken, fikk telefonnummeret, snakket med henne et par dager før hun spurte om jeg ble med henne på reise. Vi er av samme sorten vi to. Når vi kom hjem så flyttet vi sammen😂

Cronosgjesten

Det var bortkastet tid, så ikke noe poeng å spare på sånt. Skjønner ham 100%