Gå til innhold

Hva slags varmeovn bør jeg ha i leiligheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en god varmeovn som holder storeparten av leiligheten varm om vinteren (53kvm), er også ganske frossen av meg men liker ikke å pakke meg inn i masse klær. I utgangspunktet tenkte jeg på Mill konvektorovn, men leser noen steder at den ikke skal stå på uten tilsyn? Og noen steder står det at den ikke trenger det.. så vet ikke helt hva jeg skal stole på. Må hvertfall ha en ovn som kan stå uten tilsyn om nettene eller når vi er på jobb. Hva er deres erfaringer og har noen andre tips til gode varmeovner? 

Begynner å bli desperat da vi har svært gamle vinduer og kun en kald kjeller under oss 😅 😨😨

Anonymkode: 6485b...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frittstående ovner som konvektor- eller oljeovner skal ikke stå uten tilsyn. 

Panelovn montert på vegg under vindu anbefales.

Anonymkode: b1568...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frittstående ovner som konvektor- eller oljeovner skal ikke stå uten tilsyn. 

Panelovn montert på vegg under vindu anbefales.

Anonymkode: b1568...0e6

Skjønner. Har en liten flyttbar oljeovn som jeg har latt stå uten tilsyn. Ønsker ikke å gå for panelovn. 

Anonymkode: 6485b...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mill konvektorovn med mekanisk termostat, vi varmer opp en etasjen på 73kvm og fungerer fint for det. Uten tilsyn, det er ikke slik at vi sitter å ser på den hele tiden, men står i stua mens vi kan sitte på kontoret (relativt åpen løsning, det skal sies). Den varmer opp etasjen fort og holder en grei temperatur. Vi er veldig fornøyd med vår, skal dog sette opp en panelovn i løpet av neste mnd da vi reiser vekk og trenger noe som kan stå på typ 16 grader mens vi er borte et par mnd.

Vil du ha muligheten til å reise fra leiligheten for å dra på butikken uten å skru den av, tror jeg en panelovn er den beste løsningen for deg, da slipper du å komme tilbake til en iskald leilighet når du for eksempel kommer hjem fra juleferie etc. Konvektorovn er en fin løsning for oss som i teorien jobber hjemme og kan ha den på hele tiden. 

Ellers er Mill er godt merke både for konvektor og panel, jeg har i hvert fall solgt en god del og har bank i bordet med 3 år med salg ikke hatt en eneste reklamasjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Har en liten flyttbar oljeovn som jeg har latt stå uten tilsyn. Ønsker ikke å gå for panelovn. 

Anonymkode: 6485b...fc7

Hvorfor ønsker du ikke panelovn?

Anonymkode: c43b8...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dillyduzit skrev:

Vi har mill konvektorovn med mekanisk termostat, vi varmer opp en etasjen på 73kvm og fungerer fint for det. Uten tilsyn, det er ikke slik at vi sitter å ser på den hele tiden, men står i stua mens vi kan sitte på kontoret (relativt åpen løsning, det skal sies). Den varmer opp etasjen fort og holder en grei temperatur. Vi er veldig fornøyd med vår, skal dog sette opp en panelovn i løpet av neste mnd da vi reiser vekk og trenger noe som kan stå på typ 16 grader mens vi er borte et par mnd.

Vil du ha muligheten til å reise fra leiligheten for å dra på butikken uten å skru den av, tror jeg en panelovn er den beste løsningen for deg, da slipper du å komme tilbake til en iskald leilighet når du for eksempel kommer hjem fra juleferie etc. Konvektorovn er en fin løsning for oss som i teorien jobber hjemme og kan ha den på hele tiden. 

Ellers er Mill er godt merke både for konvektor og panel, jeg har i hvert fall solgt en god del og har bank i bordet med 3 år med salg ikke hatt en eneste reklamasjon. 

Hvor mye ligge strømregningene deres på?😊

Anonymkode: c43b8...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vil du ikke ha panelovn? Jeg har panelovner og en frittstående konvektorovn med sånn Wifi-socket. Da kan jeg styre den fra jobb så den slår seg på før jeg kommer hjem. Og du kan skru den av hvis du har glemt det. Har egentlig aldri tenkt over at du ikke skal gå fra en sånn ovn.

Anonymkode: 22c8b...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke panelovn? det ville jo vært det optimale. Du trenger helst en under hvert vindu. For eks disse - https://www.elektroimportoren.no/panelovn-800w-med-spareprogram/5401353/Product.html?Event=pathlist

Akkurat denne størrelsen, på 800w, bør du klare deg med 2-3 stk. Kommer an på størrelsen på rommene, 600w kan være stor nok for soverommet. Disse kobles rett inn i stikkontakt. 

hvis du absolutt ha frittstående, kjøp to av disse: https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/oppvarming/gulvovn-oljeovn-og-konvektorovn/SG2000MEC/mill-gulvovn-sg2000mec

Anonymkode: 41c0a...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har konvektorovn. Er veldig fornøyd med den, og den varmer veldig fort opp i min lille stue. Skrur den bare av når jeg reiser hjemmefra.

Anonymkode: c6ca8...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye ligge strømregningene deres på?😊

Anonymkode: c43b8...120

Ca 2300 ink nettleie, to personer, hus på 123kvm, varme i gulvet i gang, tar relativt lange dusjer (langt hår/trener hver dag). Vasker/tørker en to tre ganger i uken alt ettersom. Dette på vinteren, sommeren er vi nede på 900/1000 ink nettleie, sørlandet nærme havnet så får frisk og kald sjøvind rett på oss. 
 

kan nevne at det er ovnen som blir linket til over her som vi har. Kjøpte den da varmepumpen .. sikringen til varmepumpen tok kvelden (en helt annen historie), savner ikle varmepumpen i den grad, litt kjøligere på badet men null stress. Varmer opp rommet like fort (nesten) 

Endret av dillyduzit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker du ikke panelovn?

Anonymkode: c43b8...120

De har ikke så høy watt, har også dårlig plass under vinduet for det.. 

Anonymkode: 6485b...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...