Jump to content
Hubbie

Dere som mener at barn alltid skal bli boende hos biologisk familie...?

Recommended Posts

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mangel på ressurser til saker som den du nevnte er innmari trist. Men som oftest er det utelukkende fordi bv velger å bruke tid på på fillesaker som i utgangspunktet ikke trenger noe mer enn noen få tiltak.

Anonymkode: d85b6...a64

Disse fillesakene er forsåvidt viktig å ta tak i før det eskalerer til å bli alvorlige saker. Det kan gjelde atferd, hjelp til slitne foreldre osv. Sier seg selv at forebyggende arbeid for å hindre at barn, foreldre og samfunnet for øvrig lider enda større konsekvenser fordi bv ikke tok tak i ting tidlig nokm

Anonymkode: 1db4a...8f3

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det stemmer.

Anonymkode: bbc5a...43d

Stakkars barn...

Anonymkode: 02eba...905

AnonymBruker

Et par kloke ord før jeg legger meg:

"It is hard to imagine a more stupid or more dangerous way of making decisions than by putting those decisions in the hands of people who pay no price for being wrong."

"Mystical references to 'society' and its programs to 'help' may warm the hearts of the gullible but what it really means is putting more power in the hands of bureaucrats."

"As history has also shown, especially in the twentieth century, one of the first things an ideologue will do after achieving absolute power is kill."

-Thomas Sowell

You're welcome! :)

Anonymkode: 391e4...27f

Kragebein

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner, latterliggjøring, avsporinger, innhold med opphavsrett og samtlige svar til dette.

Kragebein, adm

Belima
På 9.10.2019 den 14.51, AnonymBruker skrev:

70 prosent av fosterbarna har ikke blitt hørt når de er blitt plassert i fosterhjem. Sånne plasseringer kunne vært og skulle vært unngått og gjort annerledes. Når barna får være med i vurderinger ville det vært bedre for dem selv. Hva med familien? Et barn har familie på begge sider av slekta. 

https://www.nrk.no/hordaland/ny-forskning-om-fosterhjemsplassering_-_-barna-blir-ikke-hort-1.12750453

Anonymkode: d6348...0fc

Ansatte i BV vet også at det finnes familier rundt foreldrene, men i noen tilfeller kan barn ikke plasseres hos familie fordi sjansen for at foreldrene også oppsøker familien barna bor i.  Skal ikke barna ha kontakt med foreldrene sine, så kan barna  ikke plasseres hos nær familie.
Har selv vært fostermor for min søsters sønn for over 30 år siden. Ett problem jeg hadde, var at barnets far stadig oppsøkte meg/oss pluss barnehagen og laget masse rabalder. Politiet var flere ganger i mnd og fjernet far fra barnehagen. Far og mor bodde ikke sammen og far var rusmisbruker, noe min søster også var. Hun satt i fengsel og kunne ikke oppsøke meg/oss. Far ble etter hvert nektet å komme i nærheten av der vi bodde pluss barnehagen. (Sammenligne det med brev og besøksforbud.) Heldigvis for barnet så tok han ikke skade av fars oppførsel fordi han ble skånet for det. (Han var liten og forsto ikke dette)
Så nær familie er ikke alltid en god løsning for barn.

Annonse

AnonymBruker

Klart barn ikke skal bo i familier med seksuelle overgrep, vold, og terror.

Rus og psykisk sykdom er heller ikke bra rundt barn, men der er det en viss gradering i forhold til alvorlighetsgrad, og kompensering av andre gode omsorgspersoner. 
Jeg vet om flere tilfeller hvor dette er gjort, det ikke alt har vært ideelt, men totalen har vært god. 

Så har en dette med de tilbakestående? Den er vanskelig, men der bør man se etter løsninger innen storfamilien, bruke begge foreldre og komme frem til er godt resultat. 

Anonymkode: f041f...fe0

Jon Are

Dette er bare tull. Alle er enige om at barn i slike ekstreme tilfeller har godt av et fosterhjem dog i nært samarbeid med biologiske foreldre. Det flere reagerer på er at barnevernet har fått så stor makt her i Norge. Det skal alltid og jeg mener alltid tilstrebes at barn blir hos sine biologiske foreldre.  

AnonymBruker
På 8.10.2019 den 23.57, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det. Hva er poenget ditt? Problemet her er at det er barnet og foreldrene som må lide når hysteriske kvinner lager syke fantasier i hodene sine. 

Å du mener ansatte i barnehage og skole finner på ting?

Anonymkode: 50e94...ff7

AnonymBruker
På 9.10.2019 den 1.07, AnonymBruker skrev:

I svært få saker? Er jo nesten 2000 akuttvedtak per år. Tenker du seriøst at dette er svært få saker? Fem barn per dag liksom? 

Og at dere undersøker sakene grundig? Dagens beste...

Ja det er få saker

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å du mener ansatte i barnehage og skole finner på ting?

Ja. Det gjorde de i vårt tilfelle.

AnonymBruker
På 12.10.2019 den 14.46, Jon Are skrev:

Dette er bare tull. Alle er enige om at barn i slike ekstreme tilfeller har godt av et fosterhjem dog i nært samarbeid med biologiske foreldre. Det flere reagerer på er at barnevernet har fått så stor makt her i Norge. Det skal alltid og jeg mener alltid tilstrebes at barn blir hos sine biologiske foreldre.  

Dette! 

Anonymkode: aa144...67d