Gå til innhold

BV-kritikere


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Jeg venter på svar, AB 27f!

Hvorfor venter du på svar fra meg som du nekter å tro på? Du skriver jo at jeg er skyldig. Du tenker jo at jeg har utsatt mine barn for vold og overgrep, og tatt mine barn til utlandet for å fortsette med det. Så jeg lurer litt på hvorfor du ønsker å få svar fra meg?

Anonymkode: 391e4...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Hubbie skrev:

 

I en tidligere tråd (der forsvant tråden om BV igjen, elns) skrev bl.a en bruker at de som er for barnevernet støtter tortur og mishandling av barn og at barn alltid bør bli boende hos evt øvrig biologisk slekt. 

Der vrir du på det jeg skrev. Det jeg skrev var at biologisk slekt skulle være 1. prioritet og da skal de få mulighet til å kunne ta vare på barna om foreldrene ikke kan det. Jeg skrev ikke foreldrene. Når foreldrene ikke kan ta vare på barna, så må man se om øvrig slekt kan. https://www.nrk.no/troms/fosterbarn-har-det-best-hos-slekta-1.12662433

Barnevernet favoriserer fosterhjem og undersøker ikke øvrig familie. Og ja, det er ingen tvil om at de som støtter barnevernet støtter tortur og barnemishandling. 

Anonymkode: d6348...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig mener de fleste at når det er alvorlig omsorgssvikt, mishandling eller til og med barna selv ikke vil være hos sin biologiske familie, så burde kanskje barnevernet vurdere og flytte barnet. 

Men det at ett barn blir psykisk og fysisk dårlig/uvel etter samvær, kan ha MANGE grunner. Det kan like så godt være som at de reagerer dårlig fordi de heller vil være med sin biologiske familie. Eller at hele samværet er tøft for barnet (det er nok mange spørsmål og mye som er sårt for forelder og barn) Man kan reagere slik fordi man er sint, og lurer på hvorfor man selv ikke kan bo hjemme. 

Det er så mye forskjellige faktorer.... Men såklart skal barn ha en trygg oppvekst. I de tilfellene du nevner vil nok de fleste være enig i hva som er best for barnet. Altså, og ikke bo hjemme. 

Vel, det største problemet virker jo til å være at barna IKKE blir hørt? De er jo de som faktisk absolutt skulle hatt noe å sakt, men det virker til å gå over døve ører. Sa noen penger? Hmm.. 🤔

Anonymkode: 1025f...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Nei, det stemmer ikke at barn blir hentet med akuttvedtak basert på en bekymringsmelding. Hvorfor skriver du slik og hvor har du dette fra? Skolen er pliktig til å melde fra dersom de mistenker omsorgssvikt. 
Noe av det jævligste jeg har opplevd er å måtte sende barn hjem til overgriperne sine, deres egne foreldre. Noen av disse tilfellene dreide seg om seksuelle overgrep. BV hadde ikke ressurser fikk vi beskjed om. Vi, skolen fortsatte å melde. Det ene barnet ble plassert i fosterhjem sammen med sine søsken en stund etter jeg avsluttet arbeidsforholdet mitt ved den skolen. Far ble plassert i kriminalomsorgen, hvor mor ble av vet jeg ikke. 
 

Den eldste eleven var en jente på 16 år. Hun ble utsatt for overgrep av mors kjæreste. Barnevernet hadde ikke ressurser her heller.. 

Da forstår jeg hvorfor du er så for barnevernet og nekter å innse at de driver med barnemishandling. For eksempel da da sender tenåringer ut i en hytte i skogen, flere mil fra alt av trygghet og nærhet. De fleste lærere melder til barnevernet for å slippe å undersøke saker selv. Ansvarlige voksne skal være interesserte og involvere seg i barnas og elevenes hverdag. "Vi bare melder til bv, så slipper vi å gjøre noe" er en farlig holdning. Jeg syns det er veldig bra at du avslørte at du er lærer. Som regel betyr det at man er mer opptatt av systemer og makt enn av barnas beste. Ingen nekter for at foreldre også kan utøve omsorgssvikt. Men som sagt, fosterforeldre, barnevernet, skolevesenet og psykiatri skal ikke sitte opphøyd på en pidestall, opphøyd fra kritikk og fritatt fra å ta ansvar for sine handlinger. 

Anonymkode: d6348...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig mener de fleste at når det er alvorlig omsorgssvikt, mishandling eller til og med barna selv ikke vil være hos sin biologiske familie, så burde kanskje barnevernet vurdere og flytte barnet. 

Men det at ett barn blir psykisk og fysisk dårlig/uvel etter samvær, kan ha MANGE grunner. Det kan like så godt være som at de reagerer dårlig fordi de heller vil være med sin biologiske familie. Eller at hele samværet er tøft for barnet (det er nok mange spørsmål og mye som er sårt for forelder og barn) Man kan reagere slik fordi man er sint, og lurer på hvorfor man selv ikke kan bo hjemme. 

Det er så mye forskjellige faktorer.... Men såklart skal barn ha en trygg oppvekst. I de tilfellene du nevner vil nok de fleste være enig i hva som er best for barnet. Altså, og ikke bo hjemme. 

Vel, det største problemet virker jo til å være at barna IKKE blir hørt? De er jo de som faktisk absolutt skulle hatt noe å sakt, men det virker til å gå over døve ører. Sa noen penger? Hmm.. 🤔

Anonymkode: 1025f...df2

70 prosent av fosterbarna har ikke blitt hørt når de er blitt plassert i fosterhjem. Sånne plasseringer kunne vært og skulle vært unngått og gjort annerledes. Når barna får være med i vurderinger ville det vært bedre for dem selv. Hva med familien? Et barn har familie på begge sider av slekta. 

 

https://www.nrk.no/hordaland/ny-forskning-om-fosterhjemsplassering_-_-barna-blir-ikke-hort-1.12750453

Anonymkode: d6348...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en proff fra Forandringsfabrikken som sa det så fint: Barnevernet ser det fra bv perspektivet, foreldrene fra sine egne behov og perspektiver men barna blir aldri spurt eller involvert. Så den største endringen som må skje er at egoistiske foreldre må respektere at barna ikke vil hjem, og at bv hører på hva barna ønsker av løsninger.  

Anonymkode: 16e2c...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var en proff fra Forandringsfabrikken som sa det så fint: Barnevernet ser det fra bv perspektivet, foreldrene fra sine egne behov og perspektiver men barna blir aldri spurt eller involvert. Så den største endringen som må skje er at egoistiske foreldre må respektere at barna ikke vil hjem, og at bv hører på hva barna ønsker av løsninger.  

Anonymkode: 16e2c...9d2

Ikke alle foreldre er så egoistiske. Men ja, noen er det. Og vi ser mange av dem blant de som støtter barnevernet her på dette forumet. 

Anonymkode: d6348...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke alle foreldre er så egoistiske. Men ja, noen er det. Og vi ser mange av dem blant de som støtter barnevernet her på dette forumet. 

Anonymkode: d6348...0fc

Du mener de som er ANTI barnevern nå? som mangler gode argumenter men kjører på med "skylappene" sine. 

Anonymkode: 16e2c...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener de som er ANTI barnevern nå? som mangler gode argumenter men kjører på med "skylappene" sine. 

Anonymkode: 16e2c...9d2

Det er barnevernet og støttetilhengerne som ikke har gode argumenter. Slike må fabrikkere beviser for å ha argumenter. 

Anonymkode: d6348...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er løgner når han kaller seg psykolog uten at han den utdannelsen. Du vet at man må gå på skole for å få denne tittelen? 

Anonymkode: 16e2c...9d2

Den mannen har brukt mange år av livet sitt på å kjempe for familienes rett til å få en rettferdig saksgang. Er han en løgner når han avslører svindel, korrupsjon og dokumentfalsk? Hva med barn som utsettes for seksuelle overgrep, utsettes for rusmidler og narkotika og grov vold når barnevernet har omsorgen for dem? Jeg mener bestemt at barn skal ha en god omsorg under oppveksten. 

Anonymkode: d6348...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg jobber i skolen og vet så absolutt hva jeg snakker om. En bekymringsmelding er ikke nok. Om det gjelder liv og helse er det noe annet! 

Jeg jobber med barnevernsaker. Og ja, en bekymringsmelding er så absolutt nok. Jeg ser at saksbehandlere er overivrige og at de er svært lite respektfulle overfor familiene de håndterer. Et godt råd til deg er at du starter med selvransakelse og snakker sant og redelig for deg. 

Anonymkode: d6348...0fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Foreldre er nesten alltid de beste "omsorgspersoner" (som barnevernet kaller det ;)) til sine barn. Det er ingen sum av penger høy nok som kan gjøre fremmede mennesker til bedre omsorgspersoner for barn - selv om norske myndigheter og nordmenn generelt tenker at ALT kan fikses med penger. 

Anonymkode: 391e4...27f

Nordmenn har ikke samme tilknytning til barna sine som folk flest har, de mener at hvis bv hevder at de gjør noe feil - selv de gangene bv TAR feil, så skal man gjøre som bv forventer, for de offentlige etatene vet alltid best. Hos nordmenn er ikke det biologiske prinsippet like sterkt som i de fleste andre land, det er også bl.a derfor gamle mennesker blir slengt i gamlehjem med en gang de bikker 80, og det er derfor de også påpeker det i det fleste innleggene som omhandler bv. 

Anonymkode: d85b6...a64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevern burde vært en lenger utdannelse med mer praksis. Det må jo gå galt når du setter idealistiske 22-åringer med blodfersk bachelor til å ta så alvorlige beslutninger. 

Anonymkode: 1bfd3...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnevern burde vært en lenger utdannelse med mer praksis. Det må jo gå galt når du setter idealistiske 22-åringer med blodfersk bachelor til å ta så alvorlige beslutninger. 

Anonymkode: 1bfd3...5f1

Det er store kompetansemangler i barnevernet, noe som også bufdir melder i en rapport:

https://www.msn.com/nb-no/livsstil/relationships/rapport-barnevernsansatte-mangler-kompetanse/ar-AAIiVpi

 

Men det virker ikke som om bv-fanatikerne bryr seg så veldig mye om det, så lenge bvtj herjer som de vil.

Anonymkode: d85b6...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om dere som er så imot Barnevernet faktisk har lest dommen til bl.a Dennis Bowen. Han freser rundt på anti barnevernssider og påstår han har blitt fratatt barna på feil grunnlag og at staten er ute etter å ta han, til tross for at det er blitt bevist at han har psykisk og fysisk har mishandlet barna sine ( særlig datteren ). Dessverre slapp han ut av fengsel så alt for tidlig.  Hadde det vært bedre at disse barna ble plassert i biologisk nær familie hvor far kunne troppet opp og trakassert datteren når som helst istedetfor fosterhjem og institusjon?

Anonymkode: bbc5a...43d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om dere som er så imot Barnevernet faktisk har lest dommen til bl.a Dennis Bowen. Han freser rundt på anti barnevernssider og påstår han har blitt fratatt barna på feil grunnlag og at staten er ute etter å ta han, til tross for at det er blitt bevist at han har psykisk og fysisk har mishandlet barna sine ( særlig datteren ). Dessverre slapp han ut av fengsel så alt for tidlig.  Hadde det vært bedre at disse barna ble plassert i biologisk nær familie hvor far kunne troppet opp og trakassert datteren når som helst istedetfor fosterhjem og institusjon?

Anonymkode: bbc5a...43d

Er det han som ble dømt i Larvik Tingrett?

Anonymkode: 02eba...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det han som ble dømt i Larvik Tingrett?

Anonymkode: 02eba...905

Ja det stemmer.

Anonymkode: bbc5a...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...