Gå til innhold

BV-kritikere


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

40% av barn som får hjelp fra barnevernet er plassert utenfor hjemmet.

Anonymkode: 391e4...27f

Hvor har du de tallene fra? 

Anonymkode: 004ae...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

40% av barn som får hjelp fra barnevernet er plassert utenfor hjemmet.

Anonymkode: 391e4...27f

Ved omsorgsovertakelse så er det en grunn til at det skjer. De fleste foreldre er ikke enig i en omsorgsovertakelse da de ikke evner å se situasjonen og det beste for barnet. Det er mye rus/ psykiatri, vold og overgrep bak husets fire vegger som ikke tåler dagens lys. Vi vet hele bildet 

Anonymkode: 004ae...3d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du de tallene fra? 

Anonymkode: 004ae...3d9

Bufdir

Anonymkode: 391e4...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hubbie skrev:

Hva med tilfellene av grov omsorgssvikt, alvorlig psykisk sykdom med pågående vrangforestillinger, mishandling, rus og/eller overgrep? 

Hva med tilfellene hvor barna selv ønsker å flytte i fosterhjem? 

Hva med tilfellene hvor barna nekter samvær med biologisk familie? 

Hva med barn som hyler, skriker, hyperventilerer, gråter og opplever funksjonssvikt før og etter samvær? 

Hva med barn som hater biologisk familie for det som har blitt gjort og helst ønsker dem døde? 

Hva med barn som føler dødsangst i møte med biologiske foreldre og opplever det å være i nærheten som et sjokk og et traume? 

Hva med barn som fortsatt sliter med kompleks traumatisering 20 år etter ?

- - - - - 

Det finnes så ekstremt mange tilfeller hvor det er best for barnet å skjermes fullstendig fra biologisk familie. Og det finnes tilsvarende mange tilfeller hvor barna selv setter ned foten og nekter samvær. Eller barn som er redd for å gå på gata, ta telefonen eller ta buss i frykt for å møte på biologisk familie. 

Skal man tvinge disse menneskene til å bli boende i traumatiske og direkte skadelige omgivelser fordi det biologiske prinsipp skal stå høyest? Det er en grunn til at vi har et barnevern, og ikke et foreldrevern. Barnets behov er faktisk viktigst. Barn skal ikke bli boende i utrygge omgivelser. 

Jeg er fostermor og mener at i de fleste tilfeller bør en gå etter biologiske tilknytningsprinsippet.

Men ingen regel uten unntak

Anonymkode: 16e19...910

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

40% av barn som får hjelp fra barnevernet er plassert utenfor hjemmet.

Anonymkode: 391e4...27f

Da må du ikke glemme at mange saker blir henlagt

Anonymkode: 16e19...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært få saker som ender i akuttvedtak i forhold til antall saker vi har totalt sett. Dere hører kun den ene siden av saken som kommer frem i media. Mange kan bli redd barnevernet da. Men vi i sitter på hele saken. 

Anonymkode: 004ae...3d9

Men 40% av hjelpen dere tilbyr er omplassering. Jeg har hørt og sett en hel sak da min familie ble dessverre utsatt for barnevernet. Det vi har opplevd er så hårreisende forferdelig med mange lovbrudd og mer at jeg er sjokkert over hvordan en slik prosess kan engang være mulig i et land som regnes som et demokratisk vestlig land. Jeg har aldri sett noe liknende i hele livet mitt, og jeg har bodd i flere forskjellige land. Det vi så og opplevde var total inkompetanse og total mangel på rettsikkerhet for oss som familie. Så det er god grunn til å være redd! Man kan lett miste sine barn i Norge uten å ha gjort noe galt.

Anonymkode: 391e4...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært få saker som ender i akuttvedtak i forhold til antall saker vi har totalt sett. Dere hører kun den ene siden av saken som kommer frem i media. Mange kan bli redd barnevernet da. Men vi i sitter på hele saken. 

Anonymkode: 004ae...3d9

Men om du jobber i bv vet du og at en er prisgitt sine saksbehandlere.

I starten når jeg kom i kontakt med bv i forbindelse med at jeg skulle overta den daglige omsorgen for fosterbarna mine fikk jeg en nyutdannet dame som raskt viste seg forutinntatt, da gikk jeg til ledelsen på det kontoret og ba om ny, men tviler på om jeg hadde turd det om det var jeg selv som var under lupen

Anonymkode: 16e19...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du de tallene fra? 

Anonymkode: 004ae...3d9

Vent litt nå. Du er den som skrev at du jobber i barnevernet. Hvordan er det mulig at en som jobber i barnevernet IKKE vet statistikken, og ikke er klar over at 40% av deres "hjelp" er plassering utenfor hjemmet? Hvordan er det mulig at JEG som et vanlig menneske som er til og med utlending vet mer enn deg om hva deres så-kalte hjelp består av? 

Anonymkode: 391e4...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde de, men det jeg er usikker på er om de faktisk trodde det eller om det var en annen grunn til det. Hvis de faktisk trodde det så er de jo helt totalt inkompetente og uprofesjonelle.

Anonymkode: 391e4...27f

Mener du at de heller skal sende hjem barn som de mistenker er utsatt for overgrep? Litt is i magen må man som barnevernspedagog ha, men jeg regner med at de hadde grunner for å tro det. Man kan ikke se på folk om de misbruker barna sine eller ikke, og derfor er jeg glad at lærere/barnehagelærere melder i fra tegn de ser. Forstår ikke helt hvordan dette gjør de inkompetente? Jeg forstår at det er utrolig vanskelig både for dere og barna å bli beskyldt for noe dere ikke har gjort, men jeg regner med at det er motbevist og barna deres har kommet hjem. Jeg tenker iallfall at å hente et barn på skolen for å avverge flere overgrep kan være bedre enn å sende noen hjem til noen du mistenker er overgripere. 

1 time siden, Chiyo skrev:

Jeg har som nevnt venner som jobber i barnevernet. De kan ikke gi opplysninger om barna de jobber med, men en kamerat fortalte meg at han har sett video, lagt ut av barnevernmotstandere, hvor barn lyver foran kamera om hva barneverne gjorde mot dem og at foreldrene aldri gjorde noe galt. 
Barn lyver for foreldrene sine av og til, ja. Jeg har alltid vært knyttet til mine foreldre. Hvis min more plutselig ikke var i stand til å ta vare på meg, og hadde kanskje ikke matet meg så ofte som hun burde, ruset seg, så hadde jeg fremdeles villet bo med henne som barn. Barn har en enorm kjærlighet for sine foreldre. Det er naturlig.

Jeg er barnevernspedagog selv, og barn er utrolig lojale til foreldrene sine! Nå vet jeg ingenting om saken det var linket til, men mange barn er i stor grad villige til å lyve for å beskytte foreldrene sine. Om foreldrene i tillegg snakker negativt om barnevernet så er det iallfall ikke rart at barn lyver for å unngå å bli omplassert. 

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

40% av barn som får hjelp fra barnevernet er plassert utenfor hjemmet.

Anonymkode: 391e4...27f

Jeg regner med at en del av disse plasseringene er midlertidige frivillige hjelpetiltak. Det finnes foreldre som ser egne begrensinger og innser at de kanskje har noen problemer de må ordne opp i før de kan ta vare på et barn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pessimistisk skrev:

Mener du at de heller skal sende hjem barn som de mistenker er utsatt for overgrep? Litt is i magen må man som barnevernspedagog ha, men jeg regner med at de hadde grunner for å tro det. Man kan ikke se på folk om de misbruker barna sine eller ikke, og derfor er jeg glad at lærere/barnehagelærere melder i fra tegn de ser. Forstår ikke helt hvordan dette gjør de inkompetente? Jeg forstår at det er utrolig vanskelig både for dere og barna å bli beskyldt for noe dere ikke har gjort, men jeg regner med at det er motbevist og barna deres har kommet hjem. Jeg tenker iallfall at å hente et barn på skolen for å avverge flere overgrep kan være bedre enn å sende noen hjem til noen du mistenker er overgripere. 

Jeg er barnevernspedagog selv, og barn er utrolig lojale til foreldrene sine! Nå vet jeg ingenting om saken det var linket til, men mange barn er i stor grad villige til å lyve for å beskytte foreldrene sine. Om foreldrene i tillegg snakker negativt om barnevernet så er det iallfall ikke rart at barn lyver for å unngå å bli omplassert. 

Jeg regner med at en del av disse plasseringene er midlertidige frivillige hjelpetiltak. Det finnes foreldre som ser egne begrensinger og innser at de kanskje har noen problemer de må ordne opp i før de kan ta vare på et barn. 

Som sagt så er jeg usikker på om de faktisk trodde at barnet ble utsatt for det de anmeldte oss for. Jeg tror ikke det, og det er flere grunner til hvorfor jeg ikke tror det, men jeg skal ikke gå inn i detaljene. Men "bevisene" som de hadde var helt vanlig oppførsel av barn i mitt barns alder, så ja, derfor kan man si at man er inkompetent hvis man sender bekymringsmelding til barnevernet med meget alvorlige påstander basert på vanlig oppførsel. I tillegg er det jo merkelig at man ikke ringer politiet hvis man helt seriøst mistenker noen for å ha gjort noe så forferdelig... Men siden jeg vet hvordan barnevernet jobber og fungerer, og hvordan det samarbeides med barnehagepersonell, og at foreldrene er alltid monstre, og i tillegg er vi jo utlendinger (som vi fort forstod er i barnevernets øyne automatisk voldelige og dårlige foreldre) så skjønner jeg at du ikke tror på hva jeg skriver. Jeg er ikke her for å overbevise deg. Men siden vi har aldri gjort det vi ble anklaget for så valgte vi å flytte fra Norge for godt før det ble for sent. Vi bor nå i nytt land, og vi har det bra. Men det har vært en ekstremt vanskelig tid for oss, og vi kommer nok aldri til å stole på mennesker igjen. Noe ble ødelagt. Det vi opplevde i Norge er det verste jeg noen gang har opplevd i livet mitt - og vi mistet ikke våre barn engang! Hva med barna som blir tatt fra foreldrene sine uten grunn? Bare å tenke på det... Stakkars små. Jeg kommer til å advare alle om hva som skjer i Norge.

Anonymkode: 391e4...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt så er jeg usikker på om de faktisk trodde at barnet ble utsatt for det de anmeldte oss for. Jeg tror ikke det, og det er flere grunner til hvorfor jeg ikke tror det, men jeg skal ikke gå inn i detaljene. Men "bevisene" som de hadde var helt vanlig oppførsel av barn i mitt barns alder, så ja, derfor kan man si at man er inkompetent hvis man sender bekymringsmelding til barnevernet med meget alvorlige påstander basert på vanlig oppførsel. I tillegg er det jo merkelig at man ikke ringer politiet hvis man helt seriøst mistenker noen for å ha gjort noe så forferdelig... Men siden jeg vet hvordan barnevernet jobber og fungerer, og hvordan det samarbeides med barnehagepersonell, og at foreldrene er alltid monstre, og i tillegg er vi jo utlendinger (som vi fort forstod er i barnevernets øyne automatisk voldelige og dårlige foreldre) så skjønner jeg at du ikke tror på hva jeg skriver. Jeg er ikke her for å overbevise deg. Men siden vi har aldri gjort det vi ble anklaget for så valgte vi å flytte fra Norge for godt før det ble for sent. Vi bor nå i nytt land, og vi har det bra. Men det har vært en ekstremt vanskelig tid for oss, og vi kommer nok aldri til å stole på mennesker igjen. Noe ble ødelagt. Det vi opplevde i Norge er det verste jeg noen gang har opplevd i livet mitt - og vi mistet ikke våre barn engang! Hva med barna som blir tatt fra foreldrene sine uten grunn? Bare å tenke på det... Stakkars små. Jeg kommer til å advare alle om hva som skjer i Norge.

Anonymkode: 391e4...27f

Men hva skulle de ha å vinne på ved å sende inn en bekymringsmelding de ikke trodde på selv? Det med tegn på overgrep kan være vanskelig å vurdere, siden alle barn er så forskjellige. "Vanlig oppførsel" kan være så mangt. Man må rett og slett bruke litt skjønn, og har man en dårlig magefølelse bør man melde for å redde de som faktisk blir utsatt for overgrep. Men som sagt, jeg forstår veldig godt at det var vanskelig for familie! Kan nesten ikke forestille meg hvordan det må føles å bli beskyldt for noe sånn, når man selv vet man ikke har gjort det. Jeg tror i grunn på historien du skriver, men jeg er ikke helt enig at det må bety at de er helt inkompetente. Er imidlertid helt enig i at det er merkelig å ikke melde til politi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid, men så langt det lar seg gjøre. Hvis det ikke går pga grov omsorgssvikt så bør man fortrinnsvis velge biologisk slekt (onkler, tanter, bestemødre etc) hvis de er egnet og villige.

Anonymkode: 0d8e5...bb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt så er jeg usikker på om de faktisk trodde at barnet ble utsatt for det de anmeldte oss for. Jeg tror ikke det, og det er flere grunner til hvorfor jeg ikke tror det, men jeg skal ikke gå inn i detaljene. Men "bevisene" som de hadde var helt vanlig oppførsel av barn i mitt barns alder, så ja, derfor kan man si at man er inkompetent hvis man sender bekymringsmelding til barnevernet med meget alvorlige påstander basert på vanlig oppførsel. I tillegg er det jo merkelig at man ikke ringer politiet hvis man helt seriøst mistenker noen for å ha gjort noe så forferdelig... Men siden jeg vet hvordan barnevernet jobber og fungerer, og hvordan det samarbeides med barnehagepersonell, og at foreldrene er alltid monstre, og i tillegg er vi jo utlendinger (som vi fort forstod er i barnevernets øyne automatisk voldelige og dårlige foreldre) så skjønner jeg at du ikke tror på hva jeg skriver. Jeg er ikke her for å overbevise deg. Men siden vi har aldri gjort det vi ble anklaget for så valgte vi å flytte fra Norge for godt før det ble for sent. Vi bor nå i nytt land, og vi har det bra. Men det har vært en ekstremt vanskelig tid for oss, og vi kommer nok aldri til å stole på mennesker igjen. Noe ble ødelagt. Det vi opplevde i Norge er det verste jeg noen gang har opplevd i livet mitt - og vi mistet ikke våre barn engang! Hva med barna som blir tatt fra foreldrene sine uten grunn? Bare å tenke på det... Stakkars små. Jeg kommer til å advare alle om hva som skjer i Norge.

Anonymkode: 391e4...27f

Selvfølgelig trodde de at barna ble utsatt for omsorgssvikt og dere flytter fra landet etter å ha blitt meldt inn.. Det styrker ikke din sak men de som sendte bekymringsmeldingen.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, pessimistisk skrev:

Men hva skulle de ha å vinne på ved å sende inn en bekymringsmelding de ikke trodde på selv? Det med tegn på overgrep kan være vanskelig å vurdere, siden alle barn er så forskjellige. "Vanlig oppførsel" kan være så mangt. Man må rett og slett bruke litt skjønn, og har man en dårlig magefølelse bør man melde for å redde de som faktisk blir utsatt for overgrep. Men som sagt, jeg forstår veldig godt at det var vanskelig for familie! Kan nesten ikke forestille meg hvordan det må føles å bli beskyldt for noe sånn, når man selv vet man ikke har gjort det. Jeg tror i grunn på historien du skriver, men jeg er ikke helt enig at det må bety at de er helt inkompetente. Er imidlertid helt enig i at det er merkelig å ikke melde til politi. 

Barnehage og skoler skal melde inn mistanke om omsorgssvikt til barnevernet, ikke politiet. At rutiner blir fulgt er ikke merkelig i det hele tatt. «Vanlig oppførsel» fører ikke til at folk stikker fra landet etter bekymringsmelding er meldt inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Barn skal vokse opp med trygge voksne. Det er kjempe skadelig for barns utvikling å vokse opp i hjem der de opplever ulike former for omsorgssvikt. Problemet er ofte at foreldrene ser ikke problemet selv. De aller fleste foreldre er glad i barna sine, men enkelte evner ikke foreldrerollen, har manglende kunnskap om barns utvikling og selvinnsikt samt å ha en god omsorgsevne.

barn skal ikke vokse opp under skadelige forhold.  

Anonymkode: 004ae...3d9

Bullshit. Kjærlighet og biologi veier mye tyngre enn disse syntetiske teoriene om "foreldrerollen" som barnevernet opererer med.

Så lenge det ikke er vold eller medisinske årsaker (som er beviste) må barnet bo sammen med familien sin.

Anonymkode: dc2c0...38b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, pessimistisk skrev:

Men hva skulle de ha å vinne på ved å sende inn en bekymringsmelding de ikke trodde på selv? Det med tegn på overgrep kan være vanskelig å vurdere, siden alle barn er så forskjellige. "Vanlig oppførsel" kan være så mangt. Man må rett og slett bruke litt skjønn, og har man en dårlig magefølelse bør man melde for å redde de som faktisk blir utsatt for overgrep. Men som sagt, jeg forstår veldig godt at det var vanskelig for familie! Kan nesten ikke forestille meg hvordan det må føles å bli beskyldt for noe sånn, når man selv vet man ikke har gjort det. Jeg tror i grunn på historien du skriver, men jeg er ikke helt enig at det må bety at de er helt inkompetente. Er imidlertid helt enig i at det er merkelig å ikke melde til politi. 

Som sagt - tror man virkelig at et barn er utsatt for vold/overgrep så kontakter man politiet i tillegg til barnevernet. Det ble aldri gjort hverken av barnehagen eller barnevernet. Det er da ganske tydelig at ingen trodde at det faktisk var noe vold/overgrep i familien. Det var altså andre motiver det var snakk om, og jeg har mine tanker om hva de var. Det er veldig synd at dere har en slik system i Norge som gjør det veldig lett for noen som helst å ødelegge en familie. Heldigvis kom vi oss ut av landet og kan fortsette vårt liv som vanlig. Jeg har egentlig ikke noe interesse i å hjelpe og diskutere disse sakene med nordmenn da nesten alle støtter systemet helt frem til de selv blir utsatt for barnevernet. Nordmenn er altfor naive og avhengige. Kanskje 10% av dere har evne til å tenke med eget hode og er så-kalte frie mennesker. Men utlendinger som kan tenke for seg selv må advares da de er også mest utsatt for barnevernet på grunn av fordommer og rasisme. De er også mye mer sannsynlig å ta inn informasjon enn nordmenn er.

Anonymkode: 391e4...27f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit. Kjærlighet og biologi veier mye tyngre enn disse syntetiske teoriene om "foreldrerollen" som barnevernet opererer med.

 Så lenge det ikke er vold eller medisinske årsaker (som er beviste) må barnet bo sammen med familien sin.

Anonymkode: dc2c0...38b

Enig. Foreldre er nesten alltid de beste "omsorgspersoner" (som barnevernet kaller det ;)) til sine barn. Det er ingen sum av penger høy nok som kan gjøre fremmede mennesker til bedre omsorgspersoner for barn - selv om norske myndigheter og nordmenn generelt tenker at ALT kan fikses med penger. 

Anonymkode: 391e4...27f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Foreldre er nesten alltid de beste "omsorgspersoner" (som barnevernet kaller det ;)) til sine barn. Det er ingen sum av penger høy nok som kan gjøre fremmede mennesker til bedre omsorgspersoner for barn - selv om norske myndigheter og nordmenn generelt tenker at ALT kan fikses med penger. 

Anonymkode: 391e4...27f

Så mye tull du skriver. Alle tiltak som blir iverksatt koster penger, offentlige etater i Norge vegrer seg mot å nettopp bruke penger. Så, nei alt kan ikke fikses med penger. Det er ønskelig å fikse alt i førstelinjen, hjemmet da det koster minst. 
 

« Rettsmedisiner Torleiv Rognum mistenker at det hvert år dør opptil sju barn i Norge som følge av omsorgssvikt eller mishandling. Han mener flere saker trolig blir oversett.» https://www.dagbladet.no/nyheter/de-sma-barna-er-mest-utsatt-og-det-er-de-naere-rundt-dem-som-star-for-volden/69012385

Som du ser er det alt for mange barn som bor med voldelige foreldre. De minste er mest utsatt. Det er derfor viktig å avdekke omsorgssvikt så tidlig som mulig. Barn er mest utsatt for vold og seksuelle overgrep enn voksne. Foreldres sosiale status, manglende utdanning og bruk av rusmidler samt psykisk sykdom er faktorer som går igjen. Dette kan du lese mer om i kilden nederst på siden. Der kan du også lese om hvordan systemet svikter disse barna. Dersom vi ikke hadde hatt et barnevern ville vi hatt flere tilfeller av barnedrap som Christoffer saken og jenta på 8 år som ble drept av sin stefar i Bergensområdet. 
 

Politiet frykter at omsorgssvikt ikke blir avdekket fordi politiet blir varslet for sent etter dødsfall. Nå ber de Helse- og omsorgsdepartmentet endre regelverket, slik at politiet kommer raskere på banen når små barn dør uventet. https://www.nrk.no/norge/ber-om-hurtig-varsling-nar-sma-barn-dor-1.12157264

Barn som blir utsatt for omsorgssvikt fører til en rekke konsekvenser som kan følge barna gjennom hele livet :https://www.regjeringen.no/contentassets/a44ef6e251cd443396588483e97402ab/no/pdfs/nou201720170012000dddpdfs.pdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at det er så mange som mener at barn bør bo hjemme til enhver pris, til tross for grove omsorgsvikt, ja selvom man er kritisk til barnevernet. Det folk reagerer mest på er barn som blir tatt på syltynt grunnlag.

Anonymkode: d85b6...a64

Du kan jo bare se i den berømmelige antibarneverns-gruppen på fb. Det er mange som mener at barn har det best hos biologiske familier. Uansett hvilken omsorgssvikt de har foretatt seg.

Anonymkode: 02eba...905

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Så mye tull du skriver. Alle tiltak som blir iverksatt koster penger, offentlige etater i Norge vegrer seg mot å nettopp bruke penger. Så, nei alt kan ikke fikses med penger. Det er ønskelig å fikse alt i førstelinjen, hjemmet da det koster minst. 
 

« Rettsmedisiner Torleiv Rognum mistenker at det hvert år dør opptil sju barn i Norge som følge av omsorgssvikt eller mishandling. Han mener flere saker trolig blir oversett.» https://www.dagbladet.no/nyheter/de-sma-barna-er-mest-utsatt-og-det-er-de-naere-rundt-dem-som-star-for-volden/69012385

Som du ser er det alt for mange barn som bor med voldelige foreldre. De minste er mest utsatt. Det er derfor viktig å avdekke omsorgssvikt så tidlig som mulig. Barn er mest utsatt for vold og seksuelle overgrep enn voksne. Foreldres sosiale status, manglende utdanning og bruk av rusmidler samt psykisk sykdom er faktorer som går igjen. Dette kan du lese mer om i kilden nederst på siden. Der kan du også lese om hvordan systemet svikter disse barna. Dersom vi ikke hadde hatt et barnevern ville vi hatt flere tilfeller av barnedrap som Christoffer saken og jenta på 8 år som ble drept av sin stefar i Bergensområdet. 
 

Politiet frykter at omsorgssvikt ikke blir avdekket fordi politiet blir varslet for sent etter dødsfall. Nå ber de Helse- og omsorgsdepartmentet endre regelverket, slik at politiet kommer raskere på banen når små barn dør uventet. https://www.nrk.no/norge/ber-om-hurtig-varsling-nar-sma-barn-dor-1.12157264

Barn som blir utsatt for omsorgssvikt fører til en rekke konsekvenser som kan følge barna gjennom hele livet :https://www.regjeringen.no/contentassets/a44ef6e251cd443396588483e97402ab/no/pdfs/nou201720170012000dddpdfs.pdf

Jeg venter på svar, AB 27f!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...