Gå til innhold

BV-kritikere


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om siden du påstår at barn IKKE blir hentet basert på en bekymringsmelding om mistanke om vold/overgrep, så jeg skal ikke diskutere dette videre med deg.

Anonymkode: 391e4...27f

Jeg jobber i skolen og vet så absolutt hva jeg snakker om. En bekymringsmelding er ikke nok. Om det gjelder liv og helse er det noe annet! 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Hubbie skrev:

Sendte de bekymringsmelding til BV fordi de trodde dere begikk vold/overgrep?

Det gjorde de, men det jeg er usikker på er om de faktisk trodde det eller om det var en annen grunn til det. Hvis de faktisk trodde det så er de jo helt totalt inkompetente og uprofesjonelle.

Anonymkode: 391e4...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Nei, det stemmer ikke at barn blir hentet med akuttvedtak basert på en bekymringsmelding. Hvorfor skriver du slik og hvor har du dette fra? Skolen er pliktig til å melde fra dersom de mistenker omsorgssvikt. 
Noe av det jævligste jeg har opplevd er å måtte sende barn hjem til overgriperne sine, deres egne foreldre. Noen av disse tilfellene dreide seg om seksuelle overgrep. BV hadde ikke ressurser fikk vi beskjed om. Vi, skolen fortsatte å melde. Det ene barnet ble plassert i fosterhjem sammen med sine søsken en stund etter jeg avsluttet arbeidsforholdet mitt ved den skolen. Far ble plassert i kriminalomsorgen, hvor mor ble av vet jeg ikke. 
 

Den eldste eleven var en jente på 16 år. Hun ble utsatt for overgrep av mors kjæreste. Barnevernet hadde ikke ressurser her heller.. 

Mangel på ressurser til saker som den du nevnte er innmari trist. Men som oftest er det utelukkende fordi bv velger å bruke tid på på fillesaker som i utgangspunktet ikke trenger noe mer enn noen få tiltak.

Anonymkode: d85b6...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Det er ikke uvanlig.. Disse barna tenker jeg ofte på 😞

💔

Kunne de bli sendt på krisesenter?

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hubbie skrev:

Jeg kunne gjerne tenkt å dele min positive erfaring med barnevernet på sikt, men jeg føler meg ikke klar for å åpne meg med fullt navn enda. Jeg tror samfunnet trenger å høre hvor utrolig viktig jobb barnevernet også gjør for mange. Barnevernet redder mange liv. 

Du gir allerede for mye informasjon om deg selv. Atte. AT.

Anonymkode: 5fffb...175

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg jobber i skolen og vet så absolutt hva jeg snakker om. En bekymringsmelding er ikke nok. Om det gjelder liv og helse er det noe annet! 

Du kan ikke uttale deg så bastant selvom du jobber i skolen. Barnevernet bruker dessverre nok resursene sine feil - inntil flere ganger, det har du selv gitt eksempel på.

Anonymkode: d85b6...a64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Hubbie skrev:

Jeg kunne gjerne tenkt å dele min positive erfaring med barnevernet på sikt, men jeg føler meg ikke klar for å åpne meg med fullt navn enda. Jeg tror samfunnet trenger å høre hvor utrolig viktig jobb barnevernet også gjør for mange. Barnevernet redder mange liv. 

Kanskje det er mulig å gjøre det anonymt. :) Man er jo ikke anonym for selve nettavisen, men de skjuler jo ofte identiteten til kildene sine, om det er ønskelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hubbie skrev:

💔

Kunne de bli sendt på krisesenter?

Nei, det er ikke slik systemet fungerer. Skolen har ikke rett til å sende barn på krisesenter. Vi har rutiner som vi må følge. 
 

Det er mange slike skjebner rundt omkring, mange mørketall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke uttale deg så bastant selvom du jobber i skolen. Barnevernet bruker dessverre nok resursene sine feil - inntil flere ganger, det har du selv gitt eksempel på.

Anonymkode: d85b6...a64

Du har ikke belegg for å kunne uttale deg om hva BV bruker sine ressurser på eller ikke. 
 

Å sende barn hjem til overgripere er noe av det verste jeg noen gang har måtte gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet har også gjort og gjør hele tiden feil ved at de henter barn som aldri skulle ha blitt hentet. Sender f. eks. skole eller barnehage en bekymringsmelding på grunn av mistanke om vold eller overgrep, så hentes barnet akutt fra skole eller barnehage. I mange tilfeller har disse bekymringsmeldingene ingen rot i virkeligheten.

 

Anonymkode: 391e4...27f

 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det. Hva er poenget ditt? Problemet her er at det er barnet og foreldrene som må lide når hysteriske kvinner lager syke fantasier i hodene sine. 

Anonymkode: 391e4...27f

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om siden du påstår at barn IKKE blir hentet basert på en bekymringsmelding om mistanke om vold/overgrep, så jeg skal ikke diskutere dette videre med deg.

Anonymkode: 391e4...27f

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men det gjør de så absolutt. Det gjorde de i vårt tilfelle.

Anonymkode: 391e4...27f

Så fordi det skjedde med dere, så skal dere svartmale en hel organisasjon? klassy..

Anonymkode: 16e2c...9d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Mangel på ressurser til saker som den du nevnte er innmari trist. Men som oftest er det utelukkende fordi bv velger å bruke tid på på fillesaker som i utgangspunktet ikke trenger noe mer enn noen få tiltak.

Anonymkode: d85b6...a64

Det er mange slike saker. Alt for mange faktisk. Bv mangler ressurser.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Det er mange slike saker. Alt for mange faktisk. Bv mangler ressurser.
 

Det er utrolig trist at det er sånn. Barnevernet MÅ og SKAL ha ressurser til slike saker. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Så fordi det skjedde med dere, så skal dere svartmale en hel organisasjon? klassy..

Anonymkode: 16e2c...9d2

Mange barn blir hentet på grunn av bekymringsmeldinger som ikke har rot i virkeligheten. Men jeg har ikke svartmalt en hel organisasjon. Jeg forstår at de gjør noe godt også. Men mener du at det ikke burde være lov å snakke om hvordan de ødelegger for familier? Hvorfor mener du det? 

Anonymkode: 391e4...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det er mange slike saker. Alt for mange faktisk. Bv mangler ressurser.
 

Igjen så er det pga de velger å bruke tid på fillesaker o.l som i enkelte ting bunner ut i kulturforskjeller, misforståelser, kommunikasjonssvikt grunnet lite vokabulær på norsk osv.

Anonymkode: d85b6...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det er ikke uvanlig.. Disse barna tenker jeg ofte på 😞

Huff😞 Tenker disse barna må føle seg utrolig sviktet av barnevernet som ikke hjelper dem💔

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at dette er en betent sak for veldig mange. Barn er for de fleste det mest verdifulle en har, så da blir diskusjonen fort opphetet fordi temaet er så sårbart. I diskusjoner som omhandler barn og familie så er det mye følelser innblandet som gjør det vanskelig å diskutere utifra et objektivt ståsted. Alle vil argumentere utifra hvilken opplevelse de selv har med barnevernet

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber selv i barnevernet. De aller fleste er fornøyd med hjelpen de får. Vi hjelper familier som har det vanskelig. Mange er redde for oss, og tror vi tar barn om foreldre eller barn er i en vanskelig situasjon. Vi gjør ikke det. Vi undersøker sakene vi får grundig. Av og til ønsker foreldrene selv hjelp i en vanskelig situasjon . Der kan vi bidra med oppfølging og veiledningssamtaler, økonomi, tilbud om terapi, aktiviteter til barn kan vi dekke økonomisk. Samarbeid med skole og barnehage. I svært få saker kan det bli akuttvedtak. 

Anonymkode: 004ae...3d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jobber selv i barnevernet. De aller fleste er fornøyd med hjelpen de får. Vi hjelper familier som har det vanskelig. Mange er redde for oss, og tror vi tar barn om foreldre eller barn er i en vanskelig situasjon. Vi gjør ikke det. Vi undersøker sakene vi får grundig. Av og til ønsker foreldrene selv hjelp i en vanskelig situasjon . Der kan vi bidra med oppfølging og veiledningssamtaler, økonomi, tilbud om terapi, aktiviteter til barn kan vi dekke økonomisk. Samarbeid med skole og barnehage. I svært få saker kan det bli akuttvedtak. 

Anonymkode: 004ae...3d9

I svært få saker? Er jo nesten 2000 akuttvedtak per år. Tenker du seriøst at dette er svært få saker? Fem barn per dag liksom? 

Og at dere undersøker sakene grundig? Dagens beste...

Anonymkode: 391e4...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I svært få saker? Er jo nesten 2000 akuttvedtak per år. Tenker du seriøst at dette er svært få saker? Fem barn per dag liksom? 

Og at dere undersøker sakene grundig? Dagens beste...

Anonymkode: 391e4...27f

Det er svært få saker som ender i akuttvedtak i forhold til antall saker vi har totalt sett. Dere hører kun den ene siden av saken som kommer frem i media. Mange kan bli redd barnevernet da. Men vi i sitter på hele saken. 

Anonymkode: 004ae...3d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er svært få saker som ender i akuttvedtak i forhold til antall saker vi har totalt sett. Dere hører kun den ene siden av saken som kommer frem i media. Mange kan bli redd barnevernet da. Men vi i sitter på hele saken. 

Anonymkode: 004ae...3d9

40% av barn som får hjelp fra barnevernet er plassert utenfor hjemmet.

Anonymkode: 391e4...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...