Gå til innhold

Vegansk julaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vegisterkaker og soyaribbe

https://www.google.no/amp/s/veganmannen.wordpress.com/2014/12/09/oppskrift-pa-vegansk-ribbe/amp/

 

http://www.veganmisjonen.com/2011/12/oppskrift-vegansk-julemat-vegetar.html?m=1

I fjor lagde jeg også kj*ttkaker ved å bruke formbarse som jeg kryddret med samme krydder som brukes til medisterkaker.

Tilbehør var rørte tyttebær,brun saus,rosenkål,surkål og poteter

Anonymkode: 37789...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vegisterkaker og soyaribbe

https://www.google.no/amp/s/veganmannen.wordpress.com/2014/12/09/oppskrift-pa-vegansk-ribbe/amp/

 

http://www.veganmisjonen.com/2011/12/oppskrift-vegansk-julemat-vegetar.html?m=1

I fjor lagde jeg også kj*ttkaker ved å bruke formbarse som jeg kryddret med samme krydder som brukes til medisterkaker.

Tilbehør var rørte tyttebær,brun saus,rosenkål,surkål og poteter

Anonymkode: 37789...ac3

Takk :)

Anonymkode: 2ef7e...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Får helt vann i munn 😂 gleder meg til julaften! 

9D31B1EF-3738-4C84-A9E3-CAB4022E402D.jpeg

Nam! 

 

Hva er det til høyre? "pølsene"

Anonymkode: 2ef7e...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nam! 

 

Hva er det til høyre? "pølsene"

Anonymkode: 2ef7e...896

Soya pølser, bare å bruke de veganske pølsene man vil 👍🏻

Anonymkode: 451e8...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Soya pølser, bare å bruke de veganske pølsene man vil 👍🏻

Anonymkode: 451e8...216

Takk :)

Anonymkode: 2ef7e...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere veganerparty på julaften? Så trist. Hvor er familiene deres?

Anonymkode: 70e01...1c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dere veganerparty på julaften? Så trist. Hvor er familiene deres?

Anonymkode: 70e01...1c4

I England. Måtte jobbe, neste jul hjemme.

Anonymkode: 2ef7e...896

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere veganerparty på julaften? Så trist. Hvor er familiene deres?

Anonymkode: 70e01...1c4

Familien er her i Norge og skal sitte rundt samme bord. Du er klar over den finnes familier hvor alle er veganere eller familier som synes at det viktigste er at man er samlet og at maten man spiser er god ?

Anonymkode: 37789...ac3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Familien er her i Norge og skal sitte rundt samme bord. Du er klar over den finnes familier hvor alle er veganere eller familier som synes at det viktigste er at man er samlet og at maten man spiser er god ?

Anonymkode: 37789...ac3

Det er da vel ikke alle som bor i samme by, og det er også vanlig at man bytter på når man har kjæreste/samboer, 

men behøver det å bli en slik dskusjon i en mat tråd?

Anonymkode: 2ef7e...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter med frokost hvor vi serverer godt brød, rundstykker, knekkebrød med pålegg som rapskokos, diverse posteier, majones, rødbetsalat, veggesalat, grønnsaker og selvsagt sjokoladepålegg! Dekker også på animalsk pålegg til de som ønsker det. Vi lager kakao av coop kokesjokolade og mandelmelk, og kjøper inn god juice.

Det er tradisjon for pinnekjøtt i vårt hus, så mannen fusker opp med både pinnekjøtt og røkt og saltet oumph på juleaften. Han serverer med poteter, rosenkål og rotmos laget med rapskokos og alpro fløte. Til dessert lager vi riskrem laget på resten av risgrøten på lillejulaften (laget på rismelk og alpro fløte) med rød saus laget av jordbær/skogsbær.

I løpet av dagen står det hjemmebakte pepperkaker og andre småkaker, "after eight", marsipan i gullfolie og kirsebærlikør-konfekt fra Europris, skåler med fiken, dadler, nøtter og frukt. Julebrus, brus, god vin og en liten Baileys Almond til kaffen. 

Mannen min og ungene er omni. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har ei adventistkirke i nærheten, kan du sjekke om de har matkurs. 

https://www.adventist.no/gronn-mat-for-en-god-jord/

Sitat

 

Lær å lage grønn mat

Vi i Adventistkirken har lang erfaring med grønn mat, både vegetarisk og vegan. Mange steder arrangerer vi kurs i vegetarisk matlaging. Vi hjelper deg gjerne til å bli vant med å lage deilig mat som er sunn for deg og sunn for kloden. Følg med på tilbud fra Adventistkirken i ditt nærmiljø, eller ta direkte kontakt med dem og spør etter kurstilbud.

 

 

Anonymkode: bec84...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FantasDick said:

Vi starter med frokost hvor vi serverer godt brød, rundstykker, knekkebrød med pålegg som rapskokos, diverse posteier, majones, rødbetsalat, veggesalat, grønnsaker og selvsagt sjokoladepålegg! Dekker også på animalsk pålegg til de som ønsker det. Vi lager kakao av coop kokesjokolade og mandelmelk, og kjøper inn god juice.

Det er tradisjon for pinnekjøtt i vårt hus, så mannen fusker opp med både pinnekjøtt og røkt og saltet oumph på juleaften. Han serverer med poteter, rosenkål og rotmos laget med rapskokos og alpro fløte. Til dessert lager vi riskrem laget på resten av risgrøten på lillejulaften (laget på rismelk og alpro fløte) med rød saus laget av jordbær/skogsbær.

I løpet av dagen står det hjemmebakte pepperkaker og andre småkaker, "after eight", marsipan i gullfolie og kirsebærlikør-konfekt fra Europris, skåler med fiken, dadler, nøtter og frukt. Julebrus, brus, god vin og en liten Baileys Almond til kaffen. 

Mannen min og ungene er omni. 

ALLE ER VEGANERE!!!!!!

Anonymkode: 63f2d...229

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Ts: les mer om vegansk drikke her, og hva du bør sjekke for å vite om drikken er vegansk her: https://www.aperitif.no/artikler/hva-gjor-du-nar-ogsa-drikkemenyen-ma-vaere-vegansk/405129

Nøttestek er nok det vanligste blant veganere på julaften. Mye digg du kan servere ved siden av; vegisterkaker, kålrabistappe, rødkål, brunsaus, grønnsaker og potet. Mange gode veganske oppskrifter på nett. 
 

Dessert: riskrem, sjokolademousse, karamellpudding, multekrem. Mange gode veganske oppskrifter på nett her også☺️

Anonymkode: b0bcb...fcf

Takk :)

Anonymkode: 63f2d...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

ALLE ER VEGANERE!!!!!!

Anonymkode: 63f2d...229

Oi? :klo:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FantasDick skrev:

Oi? :klo:

Les hi du..

Anonymkode: 2ef7e...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, FantasDick skrev:

Oi? :klo:

Og litt mer..

Anonymkode: 2ef7e...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nøttestek er vel en vanlig vegansk rett til jula. Jeg har ikke smakt det så vet ikke om det er godt. 

Du kan lage rå sjokolade kuler. Mandler eller annen type nøtt, kakao, dadler, litt salt (litt vanilje sukker men ikke nødvendig). Knus alt i en food prossor og rull. De er ekstremt gode. 

Ellers vet jeg ikke. Er ikke veganer. 

Har du gått inn å sett på veganmisjonen? Der er det veldig mye godt. 

Gløgg er vel vegansk tror jeg da :) om en liker det. Drikker er vel som regel vegansk. 

Anonymkode: 1b528...4c2

Gløgg er vegansk ja,men er mye drikke som ikke er det :) (men det er en annen diskusjon )

Anonymkode: 37789...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...