Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet der i snart 2 år. Jobbet rundt 90-100 %hver uke,men har ikke noe fast. Nå er det plutselig færre vakter å få. Hvis det blir sånn at jeg i perioder får under 50%jobb i forhold til det Jeg har hatt har jeg da rett på dagpenger for det resterende frem til det blir mer jobb igjen, evt jeg finner en ny jobb ? 

Anonymkode: 591d2...baa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ufrivillig har mistet minst 50% av jobben/vaktene så kan du ha rett på dagpenger.

Anonymkode: e00f8...518

Skrevet

Trenger litt mer informasjon;

Hva sier kontrakten din? Og hva slags oppsigelse (Skriftlig) for vaktene har du fått av arbeidsgiver?

Når du jobbet 90% var det fordi du plukket opp ekstra vakter? 

Skrevet

Hvis du konsekvent har jobbet 90–100 % over lang tid, kan du ha krav på den stillingsprosenten. Her må ta kontakt med fagforeningen din.

Anonymkode: a1241...2e8

Skrevet
52 minutter siden, Voyager skrev:

Trenger litt mer informasjon;

Hva sier kontrakten din? Og hva slags oppsigelse (Skriftlig) for vaktene har du fått av arbeidsgiver?

Når du jobbet 90% var det fordi du plukket opp ekstra vakter? 

Kontrakten sier tilkallingsvikar. Ikke noe tidsbegrenset. Men jobbet nærmere 100 %i snart 2 år. Ikke fått noe oppsigelse. Bare det at de kanskje ikke trenger meg fullt så mye fremover. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du konsekvent har jobbet 90–100 % over lang tid, kan du ha krav på den stillingsprosenten. Her må ta kontakt med fagforeningen din.

Anonymkode: a1241...2e8

Jobbet sånn i 1 år og 7 mnd

Skrevet

Er du organisert? Da kan du gjennom de søke om å få samme stillingsprosent som du har hatt gjennomsnittlig de siste 6 mnd. Men ikke om årsaken til at du har jobbet mere er sesong eller vikariat for langtidssykemeldte.

Du stiller derimot ganske dårlig som tilkallingsvikar, da arbeidsgiver ikke har samme forpliktelser da. Men det er svært uvanlig (og ikke helt lovmessig ok) å være tilkallingshjelp på den stillingsprosenten over så lang tid.

har dere en HR sjef i firmaet?

Skrevet

Ja det kan du. Få arbeidsgiver til å bekrefte at du fremover ikke får så mye vakter som før. 

Anonymkode: 33ec5...28c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...