Gå til innhold

Jeg får angst av folk som spiser eple og knekkebrød offentlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter mye med misofoni eller hva det heter, men sånne høye tyggelyder gir meg fullstendig noia. Hvorfor må folk spise eple og knekkebrød blant folk? Går an å gå på do eller noe. Jeg blir så sint, får lyst å slå. Vet det er MITT problem, og sier ikke noe, men må sette på høy musikk. Er det vanlig å reagere sånn? 

Anonymkode: 5432e...2c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sliter mye med misofoni eller hva det heter, men sånne høye tyggelyder gir meg fullstendig noia. Hvorfor må folk spise eple og knekkebrød blant folk? Går an å gå på do eller noe. Jeg blir så sint, får lyst å slå. Vet det er MITT problem, og sier ikke noe, men må sette på høy musikk. Er det vanlig å reagere sånn? 

Anonymkode: 5432e...2c1

Så andre skal spise maten sin på toalettet fordi du ikke tåler å høre at de spiser? 

Anonymkode: 3884e...198

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter mye med misofoni eller hva det heter, men sånne høye tyggelyder gir meg fullstendig noia. Hvorfor må folk spise eple og knekkebrød blant folk? Går an å gå på do eller noe. Jeg blir så sint, får lyst å slå. Vet det er MITT problem, og sier ikke noe, men må sette på høy musikk. Er det vanlig å reagere sånn? 

Anonymkode: 5432e...2c1

Så gå på do

Anonymkode: cfc38...368

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sykt irriterende i åpent kontorlandskap når folk spiser epler og knekkebrød! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt for folk med misofoni. 

Reagerer du også når du selv spiser samtidig med andre? 

Anonymkode: a66f1...fa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter mye med misofoni eller hva det heter, men sånne høye tyggelyder gir meg fullstendig noia. Hvorfor må folk spise eple og knekkebrød blant folk? Går an å gå på do eller noe. Jeg blir så sint, får lyst å slå. Vet det er MITT problem, og sier ikke noe, men må sette på høy musikk. Er det vanlig å reagere sånn? 

Anonymkode: 5432e...2c1

Vet ikke hva andre tenker, men å spise på en do er et av de siste stedene jeg hadde valgt

Anonymkode: 3dd4c...4c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt å reagere på spiselyder. Men andre skal ikke tilpasse seg de problemene du har med det, da får du heller anskaffe deg ørepropper eller noe, å forvente at folk skal gå på do for å spise maten sin er bak mål. 

Anonymkode: b2400...a29

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt for folk med misofoni. 

Reagerer du også når du selv spiser samtidig med andre? 

Anonymkode: a66f1...fa9

Jeg spiser aldri sånn type mat offentlig. Sitter i åpent kontorlandskap og den ene etter den andre sitter med det fuckings knekkebrødet sitt og knasker i vei, flere ganger om dagen! 

Anonymkode: 5432e...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste lyden er folk som trekker snørr innover - HØYLYTT!!! 

🤢🤢🤮🤮

Anonymkode: a78ef...84e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser aldri sånn type mat offentlig. Sitter i åpent kontorlandskap og den ene etter den andre sitter med det fuckings knekkebrødet sitt og knasker i vei, flere ganger om dagen! 

Anonymkode: 5432e...2c1

Da må du nok desverre knase deg gjennom dagene. 

Anonymkode: b513a...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får faktisk litt angst av mennesker med misofoni😅

Om jeg spiser feks knekkebrød offentlig, føler jeg alltid at jeg har en eller ti misofoner rundt meg... jeg tar en forsiktig bit, det er som den lyden eksploderer i hodet mitt... jeg prøver så å suge i meg resten av knekkebrødet for å ikke lage lyd.

DU kan gå på do, så jeg kan spise! 🤨

Anonymkode: 37820...3ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer sånn på snorking. Har grått meg igjennom en hel natt en gang pga jeg ikke kunne vekke hun som snorka pga det var sjåføren vår... Fikk psykisk sammenbrudd på badet pga den snorkinga og ikke ett minutts søvn

Anonymkode: 5f12c...d53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler det samme, blir så sint. Har med noise cancel-headset på jobb så jeg kan ta på musikk hver gang noen skal spise. Er en på kontoret som spiser eple HVER DAG. Men for meg er det aller verste slurping, og det er så utrolig mye kaffeslurping ute og går pluss folk som slurper suppe i kantina..

Anonymkode: 7c036...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Det er en normal reaksjon å kjenne tilstanden din, men kan du jobbe med avslapning eller andre alternativer for å kontrollere sinne?
 
 

2 minutter siden, snoren skrev:

Høres ut som om du bør oppsøke en psykolog.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan sympatisere da jeg kan se mørke komme når voksne folk slafser når de spiser eller tygger tyggegummi, med åpen munn. Ser rødt Heldigvis er de fleste enig om at det ikke er pent å slafse. Men ett sted jeg pleier studere er det to sånne «smell med spytt og mat i åpen munn så det høres ut som snørr og søle» fyrer 😳😳😳

Likevel: tenker folk må få gjøre normale ting som å spise både eple og knekkebrød offentlig og putter inn lyd på ørene om noe irriterer av div lyd.

Anonymkode: 3e263...94e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også angst for en del ting ,har i tillegg ocd og c-ptsd så det å bevege seg ut av døra kan være en stor utfordring,men jeg kan ikke forvente at hele verden skal gå i dvale fordi det er fare for at jeg kan bli trigget på den ene eller den andre måten 

Anonymkode: 69e84...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som spiser banan er det verste jeg vet.. vet ikke hvordan jeg skal beskrive lyden, men det takler jeg faktisk ikke.

Anonymkode: a28b9...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss har et snev av det uten at vi sikkert kan få diagnosen. De som har det som verst kan vel nesten ikke være i vanlig jobb eller ha et normalt sosialt liv.  Jeg blir sint selv når folk smatter, lager mmmm lyder, spiser knekkebrød, gulrot ol. Jeg jobber med en brukergruppe som smatter ekstremt og avleder ofte ved å prate for at jeg skal tenke på noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...