Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har av helsemessige grunner ikke mulighet til å forlate hjemmet noe særlig. Jeg kan få til jobbintervju og kanskje noen dager på opplæring, men ellers er jeg bundet hjemme. 

Jeg er per i dag uføretrygdet, men jeg har et stort ønske om å være i jobb. Jeg føler selv jeg har mye å by på og lærer relativt fort. Jeg er åpen for å studere, men dette må jo også være noe som kan gjøres hjemmefra. Føler mulighetene er meget begrensede, men jeg har et så sterkt ønske om å kunne jobbe.

Finnes det noen muligheter for meg?

Anonymkode: f97f9...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noen muligheter for meg?

Ut ifra hva du skriver er jobbmulighetene særdeles små, om noen. Vi er ikke kommet dit i dag at folk jobber hjemmefra. Det kommer nok heller aldri til å skje, ettersom arbeidsgivere ikke stoler på deres ansatte. Anbefaler deg å studere, slik at du kanskje ved en senere anledning klarer å komme litt i jobb. 

Anonymkode: d2171...abe

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør dette. Underviser i mitt hjem på et instrument. Tar 200 kr timen. Annonserer en sjelden gang i lokalavisen eller fb.

Tjener gode penger på si:-)

Anonymkode: a8bf7...093

• Liker 4
Skrevet

Lære å strikke/hekle. Feks lage nisser ( vin-nisser el lignende). Selge dem. 

Anonymkode: 907ba...2ba

• Liker 1
Skrevet

Det finnes jo diverse jobber hvor man kan frilanse. Ofte kreative jobber. Men mange av dem krever jo noe utdanning. Kanskje noe innen data. Eller som andre her sa, noen hobbyer du kan starte med. Nettbutikk. Vet ikke, bare tenker høyt......

• Liker 1
Skrevet

Alt man gjør fremfor en datamaskin kan jo gjøres hjemmefra. Jeg er ingeniør og sitter 95 % ved PC, kunne lett vært 100 % om det hadde måtte bli sånn. Har i en periode jobbet hjemmefra i flere år pga lang reisevei til jobben. Programmering, teksbehandling er andre forslag. Har også flesteparten av møter over skype etc. slik at det ikke er så ofte man må treffes (hvis man ikke vil ).

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Torelli skrev:

Alt man gjør fremfor en datamaskin kan jo gjøres hjemmefra. Jeg er ingeniør og sitter 95 % ved PC, kunne lett vært 100 % om det hadde måtte bli sånn. Har i en periode jobbet hjemmefra i flere år pga lang reisevei til jobben. Programmering, teksbehandling er andre forslag. Har også flesteparten av møter over skype etc. slik at det ikke er så ofte man må treffes (hvis man ikke vil ).

Men da kan man vel ikke ta utdannelsen over nett? Alle disse yrkene er vel ganske lange utdannelser ofte?

Anonymkode: 0f242...0f8

• Liker 1
Skrevet

Har man en arbeidsplass er det nok ønskelig at man skal være på jobb med mulighet for hjemmekontor. Det er ofte møter man skal på og andre ting som gjør at det er greit å vite hvem de andre ansatte/kollegaer er. 

Anbefaler deg å starte egen bedrift. Da jobber du der du ønsker 😊

Nettstudier er ingen problem hvertfall 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, kaleidoskop skrev:

Har man en arbeidsplass er det nok ønskelig at man skal være på jobb med mulighet for hjemmekontor. Det er ofte møter man skal på og andre ting som gjør at det er greit å vite hvem de andre ansatte/kollegaer er. 

Anbefaler deg å starte egen bedrift. Da jobber du der du ønsker 😊

Nettstudier er ingen problem hvertfall 

Ikke bare der du ønsker, men også når du ønsker. Jobber man ikke får man trygd, og jobber man vil etterhvert trygden reduseres.

Skrevet

Sjegg ut Norwegians Work From Home, tjente meg greie penger der ved siden av studiene bare på å skrive noen meldinger på en chattetjeneste.

Anonymkode: 0a5ed...bd8

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar! Noe innen data hadde vært ypperlig, men veldig mange av dem krever vel et visst nivå innen matematikk? Jeg har nok litt manglende kunnskaper der dessverre. Starte egen bedrift er det familien min alltid sier, men hva i all verden kan jeg begynne med? 

Tusen takk for at så mange har tatt seg til til å svare, og ikke minst veldig saklig og hjelpsomt! 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjegg ut Norwegians Work From Home, tjente meg greie penger der ved siden av studiene bare på å skrive noen meldinger på en chattetjeneste.

sex chat?😏😖

Anonymkode: 52b93...e08

• Liker 1
Skrevet

Er jo mye slike salgsting da? Tupperware, forever living, mary kay osv...? 

Anonymkode: 13f99...8c3

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for mange gode svar! Noe innen data hadde vært ypperlig, men veldig mange av dem krever vel et visst nivå innen matematikk? Jeg har nok litt manglende kunnskaper der dessverre. Starte egen bedrift er det familien min alltid sier, men hva i all verden kan jeg begynne med? 

Tusen takk for at så mange har tatt seg til til å svare, og ikke minst veldig saklig og hjelpsomt! 

Skal du begynne med noe, er det viktig at du "brenner" for dette. Det er den eneste måten man kan hente nok energi til dette, som ufør.

Skal man drive med noe man ikke syns er så givende eller hyggelig som ufør, tar det ikke lang tid før det blir grusomt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal du begynne med noe, er det viktig at du "brenner" for dette. Det er den eneste måten man kan hente nok energi til dette, som ufør.

Skal man drive med noe man ikke syns er så givende eller hyggelig som ufør, tar det ikke lang tid før det blir grusomt.

Men er det ikke slik for alle da, at jobb ikke alltid er kjempe gøy? Den tiden da jeg var frisk nok til å jobbe litt var jeg lykkelig over å "gjøre noe" selv om arbeidsplassen ikke var så bra. Jeg skjønner at jeg ikke kan gjøre noe jeg hater, men hvis det er greit nok, og jeg har mulighet til å gjøre det og forsørge meg selv er jeg storfornøyd!

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke slik for alle da, at jobb ikke alltid er kjempe gøy? Den tiden da jeg var frisk nok til å jobbe litt var jeg lykkelig over å "gjøre noe" selv om arbeidsplassen ikke var så bra. Jeg skjønner at jeg ikke kan gjøre noe jeg hater, men hvis det er greit nok, og jeg har mulighet til å gjøre det og forsørge meg selv er jeg storfornøyd!

Som ufør har man neppe overskudd til å gjøre ting man ikke syns er noe særlig. Det hjelper veldig om man har en hobby eller syssel man liker veldig godt eller "brenner" for. Det er da med på å øke trivselen når man driver med dette.

Syns jeg, da:-). Du må selvsagt gjøre som du vil.

Gjest Nybegynner87
Skrevet

Hva med frilans innen regnskap?

Skrevet

Youtubekanal/streaming? Enten lære bort noe du kan (instrument, strikke, hva som helst) eller gjøre noe du IKKE kan, som er gøy å se folk prøve. Eller streame at du spiller et spill. Pleier å være litt cash involvert. Folk blir jo rike på å sitte og åpne kinder-egg på youtube så er bare å være kreativ.

Anonymkode: 38bb2...c12

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

sex chat?😏😖

Anonymkode: 52b93...e08

Ja. 5-7000 ekstra inn pr mnd på 2-3 timers jobb 2-3 ganger i uka

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger ikke stor kunnskap innenfor matematikk for å jobbe med programmering. Jeg jobber som programmerer og fikk 2 i avgangskarakter i s2 matte fra vgs. (Krever selvsagt at du finner en IT utdanning uten matte/realfagskrav, men UiO har i hvert fall noen). Programmering er mer logikk enn matte, og man kan være flink i logikk uten mattekunnskaper.

Anonymkode: c9c30...0fb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...