Gå til innhold

Mulig å gå ned 2kg i uken ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet har tips etc ?

Anonymkode: ef4d0...dde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for mye, du kommer til å miste vann og muskelmasse, kroppen slipper fettet helt til slutt ved en sånn kur. Når du er ferdig og du har mistet muskelmasse, har den relative fettprosenten faktisk økt.

Anonymkode: e1d72...49c

• Liker 4
Skrevet

Ja, det er mulig :) ligger du 15k-16k kalorier i underskudd i uken så vil du gå ned ca 2kg. Men da må du nok være mye i aktivitet

Anonymkode: 351ff...088

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mulig :) ligger du 15k-16k kalorier i underskudd i uken så vil du gå ned ca 2kg. Men da må du nok være mye i aktivitet

Anonymkode: 351ff...088

Aktivitet ala tur til Nordpolen med pulk 😂

• Liker 6
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, men jeg har bare tips om tegnsetting (ikke mellomrom før spørsmålstegn på norsk, for eksempel). 

For å kunne gå ned 2 kg i uka, må du veie minst 200 kilo. Så det er fullt mulig, forutsatt at dette kriteriet er oppfylt. Hvor lett det er for en person som har lagt seg til vaner som har gitt dem en så kraftig overvekt, å spise 2000 kcal i underskudd hver dag, dag ut og dag inn, i måneder i strekk, er en helt annen sak. 

Anonymkode: bc6c1...953

• Liker 2
Skrevet

Ja det går an, særlig dersom du er litt stor i utgangspunktet.

Anonymkode: 0864e...82f

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kilo vil du ned totalt da? Det går helt fint med f.eks. eggefaste, lavkarbo, og selvsagt et klekkelig kaloriunderskudd. Men om du vil ned 20kg+ så blir det veldig utfordrende å holde ut.

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvor mye du veier i utgangspunktet.  Er du veldig overvektig,  vil du rase ned i begynnelsen.  Skal du bare ned noen få kilo,  er det vanskelig å få ned så mye så fort. 

Skrevet

gått ned 30 kg. Første 20 raste av. De 10 siste har jeg jobbet for. 
telte kalorier og hadde alle måltider tilgjengelig i kjøleskapet ferdig.  Normal aktivitet. 

Anonymkode: 859e4...ccf

Skrevet

Yes. Har gått ned over 50 kg selv. Orket ikke dette svadaet om 1 kg i uken. Hadde ikke tålmodighet til det. Trente i flere timer om dagen og telte alle kalorier. Hadde ingen cheat day før etter 6 mnd.  Noen uker gikk jeg ned 3 kg og vel så det. Men nå veide jeg 120 kg da jeg startet. De første 40 kg gikk av de første 6 mnd. Jo mindre jeg veide var det selvsagt vanskeligere. Nå har jeg brukt over 3 mnd på de siste 10 kg. 

Anonymkode: 3fa86...ee5

Skrevet
På 7.10.2019 den 8.54, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, men jeg har bare tips om tegnsetting (ikke mellomrom før spørsmålstegn på norsk, for eksempel). 

For å kunne gå ned 2 kg i uka, må du veie minst 200 kilo. Så det er fullt mulig, forutsatt at dette kriteriet er oppfylt. Hvor lett det er for en person som har lagt seg til vaner som har gitt dem en så kraftig overvekt, å spise 2000 kcal i underskudd hver dag, dag ut og dag inn, i måneder i strekk, er en helt annen sak. 

Anonymkode: bc6c1...953

Jeg oppfyller ikke det kriterier og kan glatt gå ned to kilo i uka. Nei jeg gjør det ikke på en sunn måte,men poenget er at man må ikke veie 200 kg for å få det til. Og jeg går ned i omkrets også,så er ikke snakk om væske 

Anonymkode: 0d3ed...60b

Skrevet
På 7.10.2019 den 1.06, AnonymBruker skrev:

Det er for mye, du kommer til å miste vann og muskelmasse, kroppen slipper fettet helt til slutt ved en sånn kur. Når du er ferdig og du har mistet muskelmasse, har den relative fettprosenten faktisk økt.

Hvor kommer denne oppfatningen fra at om man går raskt ned så forbrenner man muskler? Tenk på mennesket som et dyr som skal overleve.(som vi opprinnelig var) Ville vært rart at om mennesket fant ikke rikelig med mat en stund så ville musklene forsvinne, og mennesket til slutt sitte igjen som en klump med fett...?? Vi lagrer jo fett for en grunn, slik som alle andre dyr. Det er jo for energi når vi har mindre tilgang på mat.

Med fasting går man lett ned 2+ kg i uka, null stress joggedress😎👍

• Liker 4
Skrevet
På 9.10.2019 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Jeg oppfyller ikke det kriterier og kan glatt gå ned to kilo i uka. Nei jeg gjør det ikke på en sunn måte,men poenget er at man må ikke veie 200 kg for å få det til. Og jeg går ned i omkrets også,så er ikke snakk om væske 

Anonymkode: 0d3ed...60b

Hvis en vannballong mistet halvparten av vannet, mister den omkrets da? 

Væske er også endel av vår masse og ned på st cellene er store og fylte og mangel på væske gjør at målene våre går ned, både vekt og cm. 

Anonymkode: a4a95...ba8

Skrevet

Ryddet for avsporinger og diskusjon om matinntak under 1500 kcal. 

_popcorn_, mod

Skrevet
På 7.10.2019 den 1.02, AnonymBruker skrev:

Ikke over tid, med mindre du er veldig overvektig. En kortere periode kan du gå ned så mye, 

Anonymkode: 3c6f7...1e3

Skrevet
På 7.10.2019 den 1.06, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke helt, man kan også trene litt som gjør at man forbrenner fettet og holder muskelmassen vedlike. Det krever bare viljestyrke så det holder. Kroppen vil streike imot og gi beskjed ja. Men det er fult ut mulig. Kalorier inn og forbrent er det som teller uansett. Jeg har blåst av 15 kilo raskt på denne måten. Det krever viljestyrke og kroppen vil bremse ned forbrenningen ja, men det løser jeg med å spise mye mindre konstant. Bare pluss for meg egentlig, da sparer jeg penger på mat også :) Men vet at dette vil medføre at dette må skje livet ut som en livstilsendring. Den krigen tar jeg med meg selv, nyter den maten jeg spiser, bare at den må reduseres tilsvarende for at jeg skal beholde vekten eller gå lengre ned. Den skal ned til der BMI stemmer med høyden min. Den avgjørelsen er tatt, og den endrer jeg aldri i livet på noengang mer. Alt er bedre en  mye overvekt, som ødelegger kropp og sinn. Det er så enkelt som å bestemme seg og sitte vilje bak det. Så må det trenes for at muskler ikke skal forsvinne. Kostholdet er også viktig, at man velger riktig her også.

Skrevet
På 15.10.2019 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Væske er også endel av vår masse og ned på st cellene er store og fylte og mangel på væske gjør at målene våre går ned, både vekt og cm. 

Dette skal man ikke rote med, det er kaloriene som teller her. Drikk nok hele tiden, for er det noe kroppen må ha er det vann. Jukse med dette endrer ikke en dritt. Jeg kan leve uten mat veldig lenge som overvektig, men uten vann stopper alt opp raskt. Spis sunt, men ikke  mer kalorier inn en det man forbrenner da holder man vekten. Mindre kalorier inn en det man forbrenner så forsvinner kiloene vekk raskt. Hvor raskt er det bare viljen som styrer faktisk, ikke noe annet. Spis sunt slik at man får i seg alle de miniraler og vitaminer man trenger så er det heller ikke farlig. Når så ønsket vekt er oppnådd er det bare disiplin, vilje og litt trening som skal til for å holde seg der. Det er en evig kamp resten av livet faktisk. Slapper man av på dette så er det raskt tilbake til overvekten. Psykologisk motiverer man seg med at alt er så  mye bedre som normalvektig egentlig. Men enkelt er det faktisk ikke.

Skrevet

Alt er teoretisk mulig, men jeg ville satt meg et mer realistisk mål som kan oppnås. Setter man for ambisiøse mål, så risikerer man at man går ned på en usunn måte samt at man mister motet når man oppdager at det blir for tøft å gjennomføre.

Så jeg ville heller lagt meg på et mer realistisk mål mellom 0.5 - 1kg (alt etter hvor mye du veier) og heller tatt tiden til hjelp. Det viktigste er ikke å forhaste seg, men å gjøre det på en sunn og gjennomførbar måte som man kan leve med.

Anonymkode: 82168...b15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...