Gå til innhold

"Miljø angst"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at alt dette med miljøet har blitt så stort. Har jeg følt på en slags angst inni meg når jeg tenker på miljø krisen. Jeg er drit redd for at verden skal gå under i mens jeg sover. Når jeg snakker om det med for foreldrene mine, så bare himler de med øyene og sier at jeg ikke bør tenke på det. Men det sier de bare fordi at de er dau når verden går under. Jeg vet ikke engang om jeg vil ha barn for jeg vil ikke at mine fremtidige unger skal dø når de er sånn 20. Når jeg tenker på det så føles det ut som om at det bare er tenåringer/unge folk som bryr seg. Alle de gamle dør jo snart, men vet ikke om det faktisk er sånn. 
 

Det jeg lurer på er om det er noen som føler på dette eller om det bare er meg?
 

Anonymkode: e3ded...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter at alt dette med miljøet har blitt så stort. Har jeg følt på en slags angst inni meg når jeg tenker på miljø krisen. Jeg er drit redd for at verden skal gå under i mens jeg sover. Når jeg snakker om det med for foreldrene mine, så bare himler de med øyene og sier at jeg ikke bør tenke på det. Men det sier de bare fordi at de er dau når verden går under. Jeg vet ikke engang om jeg vil ha barn for jeg vil ikke at mine fremtidige unger skal dø når de er sånn 20. Når jeg tenker på det så føles det ut som om at det bare er tenåringer/unge folk som bryr seg. Alle de gamle dør jo snart, men vet ikke om det faktisk er sånn. 
 

Det jeg lurer på er om det er noen som føler på dette eller om det bare er meg?
 

Anonymkode: e3ded...799

Hei, dette er et fenomen i tiden. Miljøangst. At man tror man kommer til å dø om noen år. Jeg forsøkte å finne igjen en artikkel jeg leste om dette nylig uten hell. Poenget var at folk må slappe av. Vi skal ikke dø pga miljøet. Det kan bli endrede leveforhold med finansiell uro. Det kan bli mer innvandring etc, men så lenge vi ikke bor på de varmeste stedene så overlever vi dette fint. :)

 

Anonymkode: 9b09c...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter at alt dette med miljøet har blitt så stort. Har jeg følt på en slags angst inni meg når jeg tenker på miljø krisen. Jeg er drit redd for at verden skal gå under i mens jeg sover. Når jeg snakker om det med for foreldrene mine, så bare himler de med øyene og sier at jeg ikke bør tenke på det. Men det sier de bare fordi at de er dau når verden går under. Jeg vet ikke engang om jeg vil ha barn for jeg vil ikke at mine fremtidige unger skal dø når de er sånn 20. Når jeg tenker på det så føles det ut som om at det bare er tenåringer/unge folk som bryr seg. Alle de gamle dør jo snart, men vet ikke om det faktisk er sånn. 
 

Det jeg lurer på er om det er noen som føler på dette eller om det bare er meg?
 

Anonymkode: e3ded...799

Det er bare deg. Mulig en til i Asia. De andre 7 milliardene har ikke tenkt på det.

Anonymkode: 5ff87...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på det en del. Jeg har begynt å være mere ute i naturen og blitt komfortabel med lengre teltturer og lært meg flere "ute-skills" litt pga det. Føler meg bedre rusta til om ting skulle gå galt da. Jeg tror ikke vi kan redde miljøet, det er for mange som ikke blir med på endringa så jeg tror det kommer til å gå dårlig med oss fram i tid. Ikke sikkert det skjer mens vi lever da,men hvem vet.

Anonymkode: 8048e...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg føler også på denne angsten. Tenker mye på det. Har kjempelyst på barn men vet ikke om jeg tørr pga klimaet. Det knuser hjertet mitt å se alle dyr og mennesker som har problemer. Jeg gjør alt jeg makter for å ødelegge så lite som mulig men jeg føler likevel det aldri blir nok. Kjøper sjeldent klær, spiser ikke kjøtt, kjøper aldri dilldall og pynt, bruker handlenett. Men jeg reiser litt med fly fordi kjæresten min bor i ett annet land. Mitt største ønske er at hele verden kunne samarbeide, innse at penger er ikke alt, Plante trær, hjelpe dyr og at det blir sett på som vanlig folkeskikk å ta vare på jorda. Folk som forsøpler og spiser kjøtt på trass gjør meg utrolig skuffet over at vi har kommet så langt med teknologi og likevel er det så mange egoistiske mennesker som bare tenker på seg selv. Jeg tenker alltid på hva mine valg gjør mot andre rundt meg men det virker for andre som en helt umulig ting å gjøre. Før man tar et valg så er det mulig å tenke gjennom det ett minutt eller en time eller en dag på hvordan disse valgene påvirker andre rundt deg også. Jeg tror veldig få som spiser kjøtt tenker over at dettet kjøttet er fra ett dyr som kunne elsket livet, som har like mye følelsesliv som hunden eller katten din eller til og med deg selv. Ett dyr som var glad i mammaen sin, og som ble redd og fylt med angst når det ble tvunget i fra henne. Eller hvor mye vann og resurser den t skjorta du egentlig ikke trenger tok. Hvor lite den som lager den fikk betalt. Hva med å forestille seg hvordan det måtte føles å flykte fra hjemmene sine i full fart for å kunne redde livet fra en naturkatastrofe. Hvordan er det mer spennede å diskutere hvem som har størst rompe, hvem kjendis som var utro mot hvem og hvem venninner som sårest burde hatt plastisk kirurgi? De som bryr seg om Jorda og miljøet er jo bare normale mennesker i et føkka samfunn..

Anonymkode: 4ba7d...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir blaffen i det. Klimaet ender seg hele tiden. Vi følger bare med. Det er bare å henge med, ingenting å gjøre med.

Hva jeg dauer av er revnende likegyldig. Håper bare det skjer fort.

Anonymkode: 5ff87...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...