Gå til innhold

Kunne du hatt alpakka som kjæledyr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns de er så sjukt kule, vil ha! De er så myke og gode å ta på :) Noen som har erfaring med å ha alpakka? 

Anonymkode: 04332...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, enige i at de er kule, men med tanke på at jeg bor i leilighet ville det blitt en smule upraktisk. ;) 

Jeg vet om noen som har alpakka, men har ikke peiling på hvordan det er å faktisk ha dem i praksis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør helst ha beitemark og artsfrender, så det er ikke akkurat et kjæledyr for hvem som helst... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alpakka, så svaret er ja  😅  

Må ha minst to, stort beite område om sommeren, mat gjennom hele vinteren, klippes to ganger i året, stell av tenner, føtter, vitaminsprøyter og andre veterinær utgifter.

De er super kule og megasøte, men er ganske sky av natur så er jo ikke de mest kosete dyra, men såå sjarmerende.  Det daglige stellet er ikke spesielt tidkrevende, har du plass og råd så er det absolutt kule dyr 

Anonymkode: cd7bd...e35

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha det med tiden. Vi er på flyttefot nå, og eiendommene vi ser på er med tanke på alpakkafarm senere 😍

Anonymkode: 2b464...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De passer ikke til livsstilen min, så nei. Men om jeg hadde en gård så kanskje? Sauer er også fantastiske kjæledyr, vet ikke hvorfor alpakka skulle være bedre. 

Anonymkode: fb67d...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2019 den 3.55, AnonymBruker skrev:

Jeg har alpakka, så svaret er ja  😅  

Må ha minst to, stort beite område om sommeren, mat gjennom hele vinteren, klippes to ganger i året, stell av tenner, føtter, vitaminsprøyter og andre veterinær utgifter.

De er super kule og megasøte, men er ganske sky av natur så er jo ikke de mest kosete dyra, men såå sjarmerende.  Det daglige stellet er ikke spesielt tidkrevende, har du plass og råd så er det absolutt kule dyr 

Anonymkode: cd7bd...e35

Oj, så spennende :) Går du tur med de? Jeg følger noen alpakkasider på insta, og den ene bor inne hos eierne sine, sover på et teppe på gulvet. Men de har stor hage i tillegg. 

Er det dyrt å ha alpakka?

Jeg møtte noen i Bjørneparken og ble helt frelst. Den ene var sur og virket som han var alfa-hannen i flokken, men den ene svarte var ganske kosete. Jeg er sikker på at de kan være ganske kjærlige om man koser mye med de fra ung alder. Virker som ganske sta dyr da! 

Min drøm er småbruk og vil ha 2 alpakkaer som skal hete Carlos og Erna ❤️ 

Anonymkode: 04332...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpakka er flokkdyr så det holder ikke med én. Har et familiemedlem som bor på gård og de driver med alpakka. De har vel sikkert en 6-7 stk. Kule skapninger med søte ansikt! 

Anonymkode: 48789...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne fint hatt alpakka ja 😁 skulle hatt nok til å produsere egen ull for farging osv, det er en drøm jeg har ❤️ I tillegg er alpakka utrolig søte dyr! Men det blir med drømmen ☺️

Anonymkode: f882c...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...