Gå til innhold

Noen som har giftet seg i hemmelighet og hatt feiring i ettertid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor giftet dere, dere i hemmelighet?

Hvor ble dere gift?

Når fikk familie/venner/bekjente vite om det?

Var dere hemmelig forlovet også?

Hvordan feiret dere i ettertid? Hvem var invitert?

Pga. sterke meninger i begges familier angående hvordan bryllup skal være/feires, og ikke så veldig god økonomi så har vi tenkt tanken på å holde bryllup skjult. Men vi ønsker jo å feire "oss" med familie og venner. Tenker også det er deilig å slippe alt stress i forbindelse med et "ordentlig" bryllup. Men jeg tror nok flere i familien og venner blir skuffet om det ikke blir en ørliten fest.

Anonymkode: a4422...216

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Kjenner et par som gjorde det på ferie. Ringte hjem og fortalte nyheten like etterpå. Hennes familie tok det bra, men brudgommens mor ble kjempelei seg og såret. 

Anonymkode: 5fa4b...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om jeg ikke engang får vite om bryllupet, så trenger dere ikke invitere meg til noe feiring. Er jeg ikke viktig nok til å få vite at dere skal gifte dere, så er ikke dere viktig nok for meg til at jeg setter av en dag/kveld til å feire noe dere ikke engang gadd å si fra om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok med oss forloverne og reiste en uke til Mallorca. Der giftet vi oss i sjømannskirken. Sendte en sms med bilde av oss etterpå til alle også sto det i avisa dagen etterpå. Droppet hele festen. Liker ikke å være midtpunkt og kunne ikke tenke meg å verken gå opp kirkegulvet eller være i alles søkelys en hel dag.

Anonymkode: df9f8...8f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så negative folk er. Jeg er mer motsatt, syntes det er så kleint med folk som gjør stor greie av at de er forlovet også skal absolutt alt handle om bryllup hver gang man ses i de neste 18 månedene. Når man er i giftealder er det begrenset hvor mye bryllupsforberedelsesprat man klarer å holde ut 😴

 Jeg syntes "hurra, vi har giftet oss, kom å feire med oss" er en superfin ide og har lyst å gjøre noe ala det. Ikke hemmelig, men gifte oss på relativt kort varsel i rådhuset med kun foreldre og søsken, også heller ha en skikkelig fest når det passer. 

 

Anonymkode: 24f9b...08b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere venner av meg har gjort det slik - giftet seg på en ambassade eller Sjømannskirken, eventuelt på rådhuset en vanlig dag. De har sagt i fra til nærmeste familie på forhånd(og det er nok ofte lurt), men vi vennene har først vært informert i etter ekteskapsinngåelsen. 
 

Jeg tenker det er mange grunner til å gjøre det slik - vanskeligheter/uenigheter i familien, økonomi eller bare at man ønsker at vielse skal være privat.

Bryllupsfestene har alltid vært avholdt innen  ca. et år etter giftemålet(lenger enn dette synes jeg er litt rart). Og jeg har alltid storkost meg på disse bryllupsfestene. Litt mer uformelt enn vanlig bryllup, og typiskmed grilling, tapas eller lignende. Men fortsatt bryllupsfester med taler osv. Det er bare min erfaring og det er selvsagt mange måter å løse det på!
 

Jeg blir i alle fall like glad for å bli invitert i en bryllupsfest og ikke et bryllup, og det kunne ikke falle meg inn å bli fornærmet over at paret ønsker en privat vielse. Tvert imot tenker jeg en slik løsning er et godt utgangspunkt for en morsom, personlig og fin feiring!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/4/2019 at 2:13 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor giftet dere, dere i hemmelighet?

Hvor ble dere gift?

Når fikk familie/venner/bekjente vite om det?

Var dere hemmelig forlovet også?

Hvordan feiret dere i ettertid? Hvem var invitert?

Pga. sterke meninger i begges familier angående hvordan bryllup skal være/feires, og ikke så veldig god økonomi så har vi tenkt tanken på å holde bryllup skjult. Men vi ønsker jo å feire "oss" med familie og venner. Tenker også det er deilig å slippe alt stress i forbindelse med et "ordentlig" bryllup. Men jeg tror nok flere i familien og venner blir skuffet om det ikke blir en ørliten fest.

Anonymkode: a4422...216

Vi hadde et stort bryllup med stor fest hvor mannen og jeg var midtpunktet hele dagen. Skulle jeg valgt på nytt nå skulle jeg ønske vi bare hadde reist vekk og giftet oss. Fortalte det til familie og venner på forhånd og heller hatt en bryllupsfest senere når det passet bedre mtp livssituasjonen.

Mye av grunnen til at jeg sier det er pga jeg føler ikke dagen var verdt tiden lagt ned i planleggingen, energien, forventningene og aller mest fordi det ble så veldig kostbart. Vi valgte så billige løsninger som mulig. (Brudekjole til 1000kr + sying, buffett middag, mye stæsj fra ebay) og likevel så kom regningen på 200 000kr...
Litt ironisk at man ofte gifter seg før man får barn, (eller rett etterpå som vi gjorde), som ofte er en fase i livet man trenger penger mest mtp etablering. Kjøp av hus osv.

Anonymkode: 26558...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloiuken

Pappa gjorde det, men han gjorde det ¨på en litt spesiell måte med å fortelle oss, dette fordi han sendte oss en sms" I dag reiser vi til karibien på bryllupsreise fordi klokka 1400 i dag ble vi her og fru******** Vi ble lei oss, mn visste at dette var rett for de. I Desember valgte vi å feire dagen deres, 6 mnd etter at de var gift. De hadde pent antrekk og vi storkoste oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vær forberedt på at folk rundt dere nok vil reagere på veldig forskjellig vis. Min manns mor giftet seg i all hemmelighet med sin samboer, og forventet nok at ungene skulle bli kjempeglade på hennes vegne da hun forkynte det i et familieselskap, men for både min mann og hans bror så ble det bare nok en bekreftelse på at de ikke var viktige nok i morens liv til å engang bli informert om at hun skulle gifte seg. Hun ble sur for at vi ikke kjøpte bryllupsgave, da. Jeg har ikke sansen for hemmelige bryllup. Fortell i det minste de nærmeste at dere skal gifte dere, og vær tøffe nok til å stå for det valget dere har tatt i forkant. 

Anonymkode: 6dc89...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2019 den 3.44, The Kitten skrev:

Jeg tenker at om jeg ikke engang får vite om bryllupet, så trenger dere ikke invitere meg til noe feiring. Er jeg ikke viktig nok til å få vite at dere skal gifte dere, så er ikke dere viktig nok for meg til at jeg setter av en dag/kveld til å feire noe dere ikke engang gadd å si fra om.

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...