Gå til innhold

6-åring og innsovningsproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun har en del tankespinn når hun legger seg. Godt mulig det rett slett bare er at hun er b-menneske! Men når hun får være litt lenger oppe, får hun typiske overtrøtt-tegn etterhvert. Så jeg vet ikke :klo:.

Det er ikke bare-bare når hele samfunnet er lagt opp for a-mennesker! 😬

TS

Anonymkode: f650f...724

Kanskje hun har asperger eller ADHD, folk som har dette kan slite med å sove, har jeg hørt. Har dere sjekket henne for evt. slike diagnoser?

Anonymkode: 8fe20...5f5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun har asperger eller ADHD, folk som har dette kan slite med å sove, har jeg hørt. Har dere sjekket henne for evt. slike diagnoser?

Jeg kan garantere at hun ikke har Asberger. Hun er bare ei tankefull jente med store spørsmål om livet og universet. ADHD er også svært tvilsomt. 

TS

Skrevet

Min datter slet også med å sovne inn i perioder når hun var barn. Vi lette også etter løsninger men fant aldri noen. Her ble det bedre i 10 års alderen. Nå er hun 14 år og er som tenåringer flest. Greit å utelukke en del greier men det kan også være nettopp ingenting 😊👍

Anonymkode: 4cabb...fe0

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er bare ei tankefull jente med store spørsmål om livet og universet.

Universet, ja... verdens største kinderegg som kan romme all verdens stjerner og planeter, og galakser. Har sjøl hatt denne tanken i huet, om f.eks. hvor mange stjerner det virkelig finnes, og hvor høyt oppe verdensrommet er, hvor stort universet er... Hender det stadig at jenta di ser rett opp mot himmelen pga. tanker om universet?

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er bare ei tankefull jente med store spørsmål om livet og universet.

Universet, ja... verdens største kinderegg som kan romme all verdens stjerner og planeter, og galakser. Har sjøl hatt denne tanken i huet, om f.eks. hvor mange stjerner det virkelig finnes, og hvor høyt oppe verdensrommet er, hvor stort universet er... Hender det stadig at jenta di ser rett opp mot himmelen pga. tanker om universet?

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten at jeg er sikker på relevansen i det, så ser hun ikke i overkant mye opp mot himmelen nei. Det var mer et uttrykk for å forklare at hun tenker mye på alt og ingenting, deriblant universet 😊.

TS

• Liker 2
Skrevet
På 3.10.2019 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Min sovner ved åtte- halv ni tida, står opp klokka syv. Er førsteklassing. Når står din opp?

Standardsvar: kutte ut ipad to timer før hun skal sove. Ikke se på tv tett opp mot leggetid. Ikke legge seg sulten. Lese på sengen. Ikke la barnet ligge mer enn en halvtime uten å få sove. :)

Anonymkode: c0096...60a

Peiling kva ein egentleg skal gjere etter ein halvtime? Før eg fekk ungar og vart kronisk overtrøtt (😴) så brukte eg glatt over ein halvtime på å sovne. Viss eg skulle stått opp kvar gong det skjedde hadde det vorte veldig lite søvn på meg. Eg har aldri forstått dette rådet, rett og slett. Korleis skal det egentleg fungere?

Dersom guten min som slit med å sovne på kvelden visste at berre han var våken ein halvtime utan å sovne så hadde han gjort det kvar dag og ved kvar legging 😳 Dette kan vel ikkje fungere for barn med lakenskrekk? 

Til ts. Vi har ikkje tatt han til lege eller noko, har snakka med helsesjukepleiar når vi har vore der uansett. Vår er b-menneske. Ifjor somar når han var hos besteforeldra sine ei veke så vart døgnrytma soving frå 22-2230, våkna 0930-10. Det er nok det som er naturleg for han. Han søv ikkje  nærare 12 timar til vanleg, men burde sikkert det. Han er snart 6 år. Faren er også b-menneske. 

Eg passar på at han vert vekt til same tid kvar morgon, eg gir han beskjed om å holde senga på kvelden, men med noko å bla i/«lese». 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten at jeg er sikker på relevansen i det, så ser hun ikke i overkant mye opp mot himmelen nei. Det var mer et uttrykk for å forklare at hun tenker mye på alt og ingenting, deriblant universet 😊.

TS

Ser dattera di opp mot himmelen i det hele tatt? Bare lurer...

Anonymkode: d6ce0...277

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du vaser om?

Anonymkode: 6e964...97c

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂

Gjør hun?

Skrevet

Gjør hun?

Mhm.

Skrevet
På 3.10.2019 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Jenta på 6 år sliter veldig med å sovne om kvelden. Hun kan ligge et par timer i senga uten å sovne. Leggetiden er halv åtte, etter at vi justerte den fra 19:00 for å se om det hjalp. På grunn av dette er hun ekstremt trøtt om morgenen og vanskelig å få opp og på skolen. 

Noen med erfaringer?

Er neseborene hennes store? Jeg har lest at store nesebor kan medføre snorking, som også kan medføre søvnproblemer.

Anonymkode: b96a9...15d

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bare slutt med spørsmål om en 6-åring har en diagnose fordi hun sliter med innsovningsproblemer. 

Anonymkode: b4163...016

Skrevet
På 3.10.2019 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Jenta på 6 år sliter veldig med å sovne om kvelden. Hun kan ligge et par timer i senga uten å sovne. Leggetiden er halv åtte, etter at vi justerte den fra 19:00 for å se om det hjalp. På grunn av dette er hun ekstremt trøtt om morgenen og vanskelig å få opp og på skolen. 

Noen med erfaringer?

Er neseborene hennes store? Jeg har lest at store nesebor kan medføre snorking, som også kan medføre søvnproblemer.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er neseborene hennes store? Jeg har lest at store nesebor kan medføre snorking, som også kan medføre søvnproblemer.

Tålte du ikke at spørsmålet ditt ble oversett? :) Det holder med èn gang.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tålte du ikke at spørsmålet ditt ble oversett? :) Det holder med èn gang.

Jeg bare lurte. Kan du svare på spørsmålet mitt? Jeg kan kanskje komme med noen tips.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurte. Kan du svare på spørsmålet mitt? Jeg kan kanskje komme med noen tips.

Les HI, du. Barnet har ikke søvnproblemer, men innsovningsproblemer. Snorking oppstår vel først etter at man har sovnet, eller hva? ;)

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les HI, du. Barnet har ikke søvnproblemer, men innsovningsproblemer. Snorking oppstår vel først etter at man har sovnet, eller hva? ;)

Jo, skjønner. Men har hun store nesebor? Og kan det være årsaken til innsovingsproblemene dersom hun har store nesebor? Kan huske å ha lest noe sånt på nettet... 🤔

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan være enig med deg. 🙂 Lurer på det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...