AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #1 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg er 1.64 og ca 73 kg. Trent styrke i snart 2 år så vekten er ikke så nøye for vet jeg har mye muskler, men skulle gjerne ha blitt kvitt 5-6 kilo. Maten min er bra og har spist stort sett det samme siste 2 årene og gikk ned 20 kg. Nå har det naturligvis stagnert og det har stått bom stille i halvt år. Har ikke mulighet til mer cardio og det jeg trener er 2 helkropp styrke og 1-2 intervaller i uka. Jeg har i de siste dagene begynt å tracke maten min og ser ærlig ikke hvor jeg kan gjøre noen endringer som går ut over trivsel. Jeg ønsker ikke sitte å spise kylling og torsk til alle måltider. De siste to dagene har sett slikt ut matmessig: Havregrynsgrøt (50 gram) kokt på 2 dl mandelmelk,1 ts linfrø, 1 ts smør, sukrin+, kanel og ett egg rørt inn. To rugsprø med 1/2 avokado, en pakke skinke og en banan Hjemmelaget kjøttkaker, 2 poteter, grønnsaker og Toro saus (Ja I know, men den er mye lettere enn hvis jeg skulle laget selv 😋) 3 rugsprø. 2 med 2 kokte egg og 1 med Norvegia og snackpaprika. 1950 kcal I dag: Samme frokost som i går Smoothie til lunch (Ca 300 gram bær, gulrot, spinat, ingefær, chili, gresk yoghurt, 3 egg og vann) Kyllingfilet fylt med en skive ost og en skive spekeskinke, ovnsbakt søtpotet og grønnsaksblanding Eggerøre av 4 egg, en klatt chiapudding, en klatt mandelsmør og en banan 2100 kcal Og for å være ærlig? Jeg er dritsulten i kveld. Hadde jeg ikke tracket maten nå hadde jeg spist for da hadde jeg ikke hatt peiling. Men dette er da to typiske dager og jeg forstår jo nå hvorfor jeg ikke går ned noe særlig lengre. Forstår ikke hva folk spiser og ikke går rundt sultne jeg 🙄 Anonymkode: 8fe9e...a69 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #2 Skrevet 2. oktober 2019 Vi går rundt sultne 🤪 Anonymkode: c8d14...5af 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #3 Skrevet 2. oktober 2019 Men, fra spøk til side så har du en del fett i kostholdet ditt (ikke noe galt med fett i seg selv altså!). Jeg kan du nok gjøre noen små justeringer som ikke kommer til å gi så utslag på sulten. 😊 Anonymkode: c8d14...5af 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Skrevet 2. oktober 2019 Har lurt på det samme selv😅 Blir det en vane å gå rundt sulten kanskje? Bare forstår ikke hvordan dere får det til, med jobb/skole/barn etc. Er blir sikkelig grinete og vil helst sitte i et mørkt hjørne om jeg får for lite mat. Trener, men spiser godt (sunt og blandet), vekta rikker seg ikke, men skulle gjerne gått ned 5-6 kg her også. Anonymkode: abd4f...147 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #5 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg går aldri rundt sulten, er slank og trener ikke. Eksempel på hva jeg spiser på en dag: Frokost: 3 egg, 100g bacon, 2-300g grønnsaker, f.eks spinat, grønnkål, løk, paprika. Tar det jeg har, ofte rester fra middagen dagen før. Lunsj: 1 banan, 40g mørk sjokolade, en håndfull spekepølse. Middag: 2-3 store porsjoner med fårikål. Til jeg ruller fra bordet. Elsker å være stappmett. Drikker kanskje 5 dl juice om dagen, ellers vann. Går rundt 5000 skritt om dagen, teller ingenting, dynker alt i fett. Aldri sulten utenom måltidene, 100% stabilt blodsukker (3,5-5,5 ca). Koser meg med maten og velger alltid den beste kvaliteten (vilt, økologisk, usprøyta, gressfôret). Du spiser for lite fett, for små måltider, for ofte og for lav kvalitet. Kcal er ikke relevante. Anonymkode: 3e841...686 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #6 Skrevet 2. oktober 2019 Frokosten din er i overkant kraftig, den kan fint justeres ned uten at den smaker vondt. Jeg lager havregrøt kokt på vann, heller over litt proteinshake med 1ss rapsolje. Anonymkode: 17adf...f18 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #7 Skrevet 2. oktober 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 1.64 og ca 73 kg. Trent styrke i snart 2 år så vekten er ikke så nøye for vet jeg har mye muskler, men skulle gjerne ha blitt kvitt 5-6 kilo. Maten min er bra og har spist stort sett det samme siste 2 årene og gikk ned 20 kg. Nå har det naturligvis stagnert og det har stått bom stille i halvt år. Har ikke mulighet til mer cardio og det jeg trener er 2 helkropp styrke og 1-2 intervaller i uka. Jeg har i de siste dagene begynt å tracke maten min og ser ærlig ikke hvor jeg kan gjøre noen endringer som går ut over trivsel. Jeg ønsker ikke sitte å spise kylling og torsk til alle måltider. De siste to dagene har sett slikt ut matmessig: Havregrynsgrøt (50 gram) kokt på 2 dl mandelmelk,1 ts linfrø, 1 ts smør, sukrin+, kanel og ett egg rørt inn. To rugsprø med 1/2 avokado, en pakke skinke og en banan Hjemmelaget kjøttkaker, 2 poteter, grønnsaker og Toro saus (Ja I know, men den er mye lettere enn hvis jeg skulle laget selv 😋) 3 rugsprø. 2 med 2 kokte egg og 1 med Norvegia og snackpaprika. 1950 kcal I dag: Samme frokost som i går Smoothie til lunch (Ca 300 gram bær, gulrot, spinat, ingefær, chili, gresk yoghurt, 3 egg og vann) Kyllingfilet fylt med en skive ost og en skive spekeskinke, ovnsbakt søtpotet og grønnsaksblanding Eggerøre av 4 egg, en klatt chiapudding, en klatt mandelsmør og en banan 2100 kcal Og for å være ærlig? Jeg er dritsulten i kveld. Hadde jeg ikke tracket maten nå hadde jeg spist for da hadde jeg ikke hatt peiling. Men dette er da to typiske dager og jeg forstår jo nå hvorfor jeg ikke går ned noe særlig lengre. Forstår ikke hva folk spiser og ikke går rundt sultne jeg 🙄 Anonymkode: 8fe9e...a69 Hva er det som gjør at du trøkker i deg så mye protein og så lite grønt, Ts? Du lever jo et helt standard moderne liv med tilnærmet ingen fysisk aktivitet. Oldefaren din jobbet 10-timersdager 7 dager i uka på halvparten av den mengden proteiner, og han fikk i seg mer enn nok. Greit nok at proteinfirmaer reklamerer tungt, men det samme gjør alle som selger noe - vi tror ikke på dem. Svaret er enkelt: spis mer grønnsaker. Spis mindre egg, melk og kjøtt. Min mat: frokost; havregrøt på deilig vann med nøtter på snack: energibar (100kcal) eller frukt lunsj: middagsrester, heavy med grønnsaker, null egg og null kjøtt. Eventuelt salat. (Null egg, null kjøtt - lunsj er mitt hovedmåltid retning målet om 10 om dagen så lunsj er grøntfor) middag: fajitas (mye løk og paprika og avokado og mais og en solid klunk olje - lite kjøtt (ingen egg)) Kvelds: quesedilla. - når man har rester av tortilla så spiser man dem. Hadde et egg til, faktisk. Null kjøtt, da. Bare et lass ost. Ca 2000 kcal. Jeg er mett. Anonymkode: 502a3...58d 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 1.64 og ca 73 kg. Trent styrke i snart 2 år så vekten er ikke så nøye for vet jeg har mye muskler, men skulle gjerne ha blitt kvitt 5-6 kilo. Maten min er bra og har spist stort sett det samme siste 2 årene og gikk ned 20 kg. Nå har det naturligvis stagnert og det har stått bom stille i halvt år. Har ikke mulighet til mer cardio og det jeg trener er 2 helkropp styrke og 1-2 intervaller i uka. Jeg har i de siste dagene begynt å tracke maten min og ser ærlig ikke hvor jeg kan gjøre noen endringer som går ut over trivsel. Jeg ønsker ikke sitte å spise kylling og torsk til alle måltider. De siste to dagene har sett slikt ut matmessig: Havregrynsgrøt (50 gram) kokt på 2 dl mandelmelk,1 ts linfrø, 1 ts smør, sukrin+, kanel og ett egg rørt inn. To rugsprø med 1/2 avokado, en pakke skinke og en banan Hjemmelaget kjøttkaker, 2 poteter, grønnsaker og Toro saus (Ja I know, men den er mye lettere enn hvis jeg skulle laget selv 😋) 3 rugsprø. 2 med 2 kokte egg og 1 med Norvegia og snackpaprika. 1950 kcal I dag: Samme frokost som i går Smoothie til lunch (Ca 300 gram bær, gulrot, spinat, ingefær, chili, gresk yoghurt, 3 egg og vann) Kyllingfilet fylt med en skive ost og en skive spekeskinke, ovnsbakt søtpotet og grønnsaksblanding Eggerøre av 4 egg, en klatt chiapudding, en klatt mandelsmør og en banan 2100 kcal Og for å være ærlig? Jeg er dritsulten i kveld. Hadde jeg ikke tracket maten nå hadde jeg spist for da hadde jeg ikke hatt peiling. Men dette er da to typiske dager og jeg forstår jo nå hvorfor jeg ikke går ned noe særlig lengre. Forstår ikke hva folk spiser og ikke går rundt sultne jeg 🙄 Anonymkode: 8fe9e...a69 Ut i fra det du har listet opp her er det veldig lite grønnsaker (volum) i det du spiser, og veldig mye egg. Kanskje du kan variere litt med å for eksempel ta en stor pose av din favoritt grønnsaksblanding som du blander med 50 gram cous cous/makaroni/ris til lunsj eller kveldsmat? Jeg liker for eksempel de posene fra frysedisken på Rema med krydder og linser/bønner, halvt om halvt med vanlig wokblanding eller brokkoliblanding. Hvis du vil ha noe dressing til er det gjerne godt med en av de med 3% fett fra Idun. Frokost eller kveldsmat kan være en stor skål med oppkuttet kiwi, mye halvtinte bær og en kvart banan blandet med sukrin+, skyr eller gresk yoghurt. Snacks kan være mye fersk, oppkuttet gulrot, kålrot, snackstomat, eple, agurk med dip pose (jeg liker holiday-dip) med mager kesam. Store porsjoner er viktig for meg. Anonymkode: 9cfbb...b77 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 Du har jo gått ned 20 kg, så da trenger jo ikke kroppen din like mye lenger, kutt størrelse på porsjoner og spis mere frukt og grønt. Anonymkode: 0e038...431 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 Er jo ikke rart du stagnerer. Kroppen din er mindre nå og trenger mindre næring enn da du var 20 kg tyngre. 2000 kan fint stemme som vedlikehold for deg nå. Du er en nokså liten kvinne selv om du trener. I tillegg spiser du MYE svært kaloritett mat. Blandet med en del slanke-tøyse mat så det er ikke rart du er sulten! 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Havregrynsgrøt (50 gram) kokt på 2 dl mandelmelk,1 ts linfrø, 1 ts smør, sukrin+, kanel og ett egg rørt inn. To rugsprø med 1/2 avokado, en pakke skinke og en banan Hjemmelaget kjøttkaker, 2 poteter, grønnsaker og Toro saus (Ja I know, men den er mye lettere enn hvis jeg skulle laget selv 😋) 3 rugsprø. 2 med 2 kokte egg og 1 med Norvegia og snackpaprika. -Havregrynsgrøt er ganske kraftig mat, hvorfor i alle dager rører du inn et egg i det?? Du kan koke det på vann om du vil og du kan dure på med noe frukt-topping f.eks og kommer til å bli minst like mett av det ettersom 50 gram havregryn gir en solid porsjon som metter godt, uansett. -1pakke skinke?? og 1/2 avokado? Hva med å spise 2 grovbrødskiver med 1/2 avokado og 2 sneier skinke? Det metter mye mer og har antagelig mindre kalorier en det berget med kjøttpålegg du durer oppå 2 lusne rugsprø Middagen er grei og balansert. Det går helt fint med Toro-sausen din. Resten har masse fornuftige næringsstoffer samlet sett, selv om mange folk tror norsk husmannskost er ren ondskap. Det er det ikke. 2kokte egg til til kvelds? 3 egg i løpet av én dag blir fort usunt mange egg i uka. Det virker i det hele tatt som du prøver dytte MEST mulig pålegg oppå de bittesmå, tynne knekkebrødene dine. Hva med å heller lage dine egne knekkebrød f.eks som faktisk metter? Eller spise grovt brød? Du kompenserer med alt det pålegget fordi rugsprøene ikke gir deg nok næring! Men så mye pålegg er mye mer kaloritett en tjukk brødskive og det metter ikke like godt. Du trenger bare justere maten så den faktisk metter og kanskje få inn litt mer frukt, gjerne litt nøtter og melkeprodukter pga næringsstoffer som du kan hente der. Anonymkode: 5a711...24f 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg er akkurat like høy som deg, og har på det laveste veid 48kg og på det høyeste 63 kilo. På det høyeste trente jeg mye styrke, men hadde en hektisk hverdag og alvorlige vitaminmangler som gjorde meg veldig slapp, så gikk opp i både muskler og fettprosent samtidig. Da spiste jeg mye på dritt på farten, ofte takeaway og ferdigmat. På mitt laveste var jeg veldig deprimert, trente ingenting og jobbet mye overtid, og spiste omtrent et måltid om dagen. Det jeg opplever er at sultfølelsen min avhenger av det psykiske, er jeg deppa spiser jeg lite, og er jeg stressa spiser jeg alt for mye. Men jeg føler også at sultfølelsen min er en treningssak, som jeg kan justere når jeg etterhvert merker at jeg ubevisst enten spiser for mye eller for lite av psykiske grunner! Ellers merker jeg at jeg faktisk har lagt på meg etter jeg ble vegetarianer i fjor, fordi mye av maten jeg spiser nå inneholder (sunt) fett og flere kalorier enn det næringfattige og usunne kostholdet jeg hadde før. Så mine tips er 1. Reflekter om det er noe i livet ditt som påvirker sultfølelsen din 2. Spis litt mindre (men ikke kutt ut!) mengder av kaloririke matvarer (avokado, olje, smør, nøtter, brus) og erstatt det med noe annet sunt men kalorifattig. Må også presisete at jeg alltid har vært naturlig tynn, så på mitt tyngste var jeg ikke i nærheten av tjukk, bare litt større enn det jeg var vant med! Anonymkode: 0121e...20b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 1.64 og ca 73 kg. Trent styrke i snart 2 år så vekten er ikke så nøye for vet jeg har mye muskler, men skulle gjerne ha blitt kvitt 5-6 kilo. Anonymkode: 8fe9e...a69 Jeg vet dette høres sykt ut, men har du prøvd å spise litt mer? Du sier du har masse muskler og trener flere ganger i uka, men ligger i gjennomsnitt på 2000 kalorier. Muskler forbrenner fett, og trenger naturlig nok mat for å fungere optimalt. Jeg vet at folk har gått ned i vekt når de har økt matinntaket fordi de har høy forbrenning. Hvis du ligger for lavt for at kroppen føler det er trygt å slippe fettet, så vil jo kroppen holde på det lengst mulig. Vet ikke om det er tilfelle her, men det skader jo ikke å prøve Syns du spiser fint jeg, sunt og variert (og godt). Ikke kutt på protein for det er kroppens byggesteiner, men fyll heller opp med grønnsaker i kosten. Lag hummus/dip og kos deg med oppskjærte grønnsaker og dip eller vend inn litt smør i kokt brokkoli (lover det smaker mye bedre). Så er det jo viktig å ikke stresse, og sove nok! Anonymkode: 7136b...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke rart du stagnerer. Kroppen din er mindre nå og trenger mindre næring enn da du var 20 kg tyngre. 2000 kan fint stemme som vedlikehold for deg nå. Du er en nokså liten kvinne selv om du trener. I tillegg spiser du MYE svært kaloritett mat. Blandet med en del slanke-tøyse mat så det er ikke rart du er sulten! -Havregrynsgrøt er ganske kraftig mat, hvorfor i alle dager rører du inn et egg i det?? Du kan koke det på vann om du vil og du kan dure på med noe frukt-topping f.eks og kommer til å bli minst like mett av det ettersom 50 gram havregryn gir en solid porsjon som metter godt, uansett. -1pakke skinke?? og 1/2 avokado? Hva med å spise 2 grovbrødskiver med 1/2 avokado og 2 sneier skinke? Det metter mye mer og har antagelig mindre kalorier en det berget med kjøttpålegg du durer oppå 2 lusne rugsprø Middagen er grei og balansert. Det går helt fint med Toro-sausen din. Resten har masse fornuftige næringsstoffer samlet sett, selv om mange folk tror norsk husmannskost er ren ondskap. Det er det ikke. 2kokte egg til til kvelds? 3 egg i løpet av én dag blir fort usunt mange egg i uka. Det virker i det hele tatt som du prøver dytte MEST mulig pålegg oppå de bittesmå, tynne knekkebrødene dine. Hva med å heller lage dine egne knekkebrød f.eks som faktisk metter? Eller spise grovt brød? Du kompenserer med alt det pålegget fordi rugsprøene ikke gir deg nok næring! Men så mye pålegg er mye mer kaloritett en tjukk brødskive og det metter ikke like godt. Du trenger bare justere maten så den faktisk metter og kanskje få inn litt mer frukt, gjerne litt nøtter og melkeprodukter pga næringsstoffer som du kan hente der. Anonymkode: 5a711...24f Ts her Fordi mat med kun karbs får blodsukkeret mitt til å fyke til værs. Og det er jo ingen særlig forskjell på å koke på mandelmelk med sine usle 9 kcal/100 kontra vann Brød spiser jeg ikke av flere årsaker. Synes ikke det er spesielt godt og blodsukkeret er heller ikke glad i slikt. 100 gram kjøttpålegg er 100 kcal ca, så forstår ikke helt den tankegangen? Kan alltids spiste mer grønnsaker, men jeg har ca 300 gram på middagstallerkenen min og i dager med smoothie blir dette nesten ett kilo frukt/bær/grønt. Men får alltids skvisa inn mer! Begrenser også melkeprodukter pga akne så holder meg til ost, rømme og gresk yoghurt. Minst mulig bearbeidet og kroppen tåler det. Men takk for innspill! 🤗 Anonymkode: 8fe9e...a69
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #14 Skrevet 3. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som gjør at du trøkker i deg så mye protein og så lite grønt, Ts? Du lever jo et helt standard moderne liv med tilnærmet ingen fysisk aktivitet. Oldefaren din jobbet 10-timersdager 7 dager i uka på halvparten av den mengden proteiner, og han fikk i seg mer enn nok. Greit nok at proteinfirmaer reklamerer tungt, men det samme gjør alle som selger noe - vi tror ikke på dem. Svaret er enkelt: spis mer grønnsaker. Spis mindre egg, melk og kjøtt. Min mat: frokost; havregrøt på deilig vann med nøtter på snack: energibar (100kcal) eller frukt lunsj: middagsrester, heavy med grønnsaker, null egg og null kjøtt. Eventuelt salat. (Null egg, null kjøtt - lunsj er mitt hovedmåltid retning målet om 10 om dagen så lunsj er grøntfor) middag: fajitas (mye løk og paprika og avokado og mais og en solid klunk olje - lite kjøtt (ingen egg)) Kvelds: quesedilla. - når man har rester av tortilla så spiser man dem. Hadde et egg til, faktisk. Null kjøtt, da. Bare et lass ost. Ca 2000 kcal. Jeg er mett. Anonymkode: 502a3...58d Lite grønt...? Jeg får jo i meg minst 300 gram hver dag og dagene jeg drikker smoothie kan du legge på 500 til. Men får jo alltids til mer! Blodsukkeret mitt hadde vært helt gåent hadde det spist som deg og da hadde jeg hatt massivt søtsug, så jo. Proteiner og fett er litt alfa omega for denne kroppen 😊 Anonymkode: 8fe9e...a69
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #15 Skrevet 3. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Frokosten din er i overkant kraftig, den kan fint justeres ned uten at den smaker vondt. Jeg lager havregrøt kokt på vann, heller over litt proteinshake med 1ss rapsolje. Anonymkode: 17adf...f18 Hva gjør den kraftig? Det ene egget? At det er kokt på mandelmelk med sine svimlende 9 kcal/100? 😛 Smørklatten? Den frokosten har 370 kcal btw. Proteinshakes og sånt har jeg ikke i hus og raps er ikke bra 😊 Anonymkode: 8fe9e...a69 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #16 Skrevet 3. oktober 2019 Hehe du vil jo ikke ha råd da..Husk at du har laget en tråd om at du vil ned i vekt og detaljert kost. Man må kutte litt her og der for å få ned kaloriene. Den frokosten er heavy, 370kcal trenger ikke frokosten å være. En hel pakke skinke!? Og egg overalt, det er ganske energitett. Anonymkode: 19a10...3fd 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #17 Skrevet 3. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går aldri rundt sulten, er slank og trener ikke. Eksempel på hva jeg spiser på en dag: Frokost: 3 egg, 100g bacon, 2-300g grønnsaker, f.eks spinat, grønnkål, løk, paprika. Tar det jeg har, ofte rester fra middagen dagen før. Lunsj: 1 banan, 40g mørk sjokolade, en håndfull spekepølse. Middag: 2-3 store porsjoner med fårikål. Til jeg ruller fra bordet. Elsker å være stappmett. Drikker kanskje 5 dl juice om dagen, ellers vann. Går rundt 5000 skritt om dagen, teller ingenting, dynker alt i fett. Aldri sulten utenom måltidene, 100% stabilt blodsukker (3,5-5,5 ca). Koser meg med maten og velger alltid den beste kvaliteten (vilt, økologisk, usprøyta, gressfôret). Du spiser for lite fett, for små måltider, for ofte og for lav kvalitet. Kcal er ikke relevante. Anonymkode: 3e841...686 Mest sannsynlig har du alltid vært slank. De som tidligere har gått ned 10 kg eller mer og så lagt på seg igjen må spise betydelig mindre for først å gå ned i vekt, og deretter lite for å holde vekten nede. Kan ikke sammenliknes. To personer med lik mengde trening hvorav den ene har gått ned mye i vekt tidligere, men nå lik vekt hos begge.. ja, den ene må faktisk allikevel spise mye mindre enn den andre. Anonymkode: 47274...4e2 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #18 Skrevet 3. oktober 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg går aldri rundt sulten, er slank og trener ikke. Eksempel på hva jeg spiser på en dag: Frokost: 3 egg, 100g bacon, 2-300g grønnsaker, f.eks spinat, grønnkål, løk, paprika. Tar det jeg har, ofte rester fra middagen dagen før. Lunsj: 1 banan, 40g mørk sjokolade, en håndfull spekepølse. Middag: 2-3 store porsjoner med fårikål. Til jeg ruller fra bordet. Elsker å være stappmett. Drikker kanskje 5 dl juice om dagen, ellers vann. Går rundt 5000 skritt om dagen, teller ingenting, dynker alt i fett. Aldri sulten utenom måltidene, 100% stabilt blodsukker (3,5-5,5 ca). Koser meg med maten og velger alltid den beste kvaliteten (vilt, økologisk, usprøyta, gressfôret). Du spiser for lite fett, for små måltider, for ofte og for lav kvalitet. Kcal er ikke relevante. Anonymkode: 3e841...686 Er normalvektig og stillesittende og ville lagt på meg av det kostholdet der. Jeg spiser ca halvparten i kcal (kanskje mindre) av det du spiser og vekten min har vært stabil i flere år. Skulle jeg spise så mye som deg hadde jeg lagt på meg. Det har vært perioder jeg jeg spiser mer og det går bare et par uker før jeg ser vekten begynner gå oppover. Skal sies at jeg aldri føler meg sulten, når jeg spiser for mye er det fordi jeg har spist mye dårlig kaloririk mat, ikke fordi jeg er sulten Anonymkode: 4650a...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #19 Skrevet 3. oktober 2019 Ts her. Tatt til meg noen tips og innsett at jeg faktisk ikke trenger så mye mat. Jeg ble like lenge mett av en litt mindre porsjon. (Glad i store porsjoner...😋) 1500 kcal inntatt hittil og satser på en kvelds rundt 300 så er jeg jaggu i mål! 😍 Anonymkode: 8fe9e...a69 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #20 Skrevet 3. oktober 2019 Ts igjen. Hvis 1800 er et fint tall å legge seg på naturligvis..? Jeg trenger ikke rase ned i vekt og jeg er altfor glad i mat 🤣 Ser ut som vedlikeholdskaloriene mine ligger på 2100/dag. Da er jeg ca 300 i underskudd om jeg holder meg på maks 1800. Vil ikke være i for lavt underskudd heller da det er dritkjedelig å trene styrke uten progresjon 😛 (Tar selvfølgelig mål i tillegg til vekt da denne kroppen er SEIG på kiloene) Anonymkode: 8fe9e...a69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå