Gå til innhold

Kan PC-reparatør logge seg på pcen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjermen på pcen min gikk plutselig i svart, mens jeg gikk igjennom noen intime bilder av typen og meg. Så da ble jeg litt bekymret for om reparatører kan logge seg inn på pc-er når de fikser dem, og da se bildene? Regner med at bildene er det første som dukker opp om noen ligger seg inn på pcen, siden programmet ikke ble avsluttet.

Anonymkode: f0c0e...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta ut batteriet og sett det inn igjen. Da vil pcen logge deg ut og repratøren vil trenge passord for å komme inn. Mest sannsynlig ihvertfall. Er ikke alltid disse herlige maskinene følger sine egne regler😅

Anonymkode: 5cc95...5c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt passord på PCen? PCen må slås av når de skal fikse skjermen. Da kommer de ikke inn på din bruker etterpå, med mindre du ga dem passordet. Ser ikke noe hensikt at de skal inn på PCen for å rote, bare skru den på og sjekke om skjermen fungerer.

Du kan også sjekke om de har åpnet mappene på PCen under egenskaper, hvis det er Windows du bruker. 

Tenker også at de har taushetsplikt om de er seriøse aktører.

Anonymkode: be47f...595

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, har passord på pcen, så kan hende de må ha passord for å logge på igjen. Aner ikke om den egentlig er avslått eller hva, pcenskjermen ble svart iallfall. Krysser fingre og tær for at de ikke kommer inn på min bruker iallfall😅

Anonymkode: f0c0e...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du har kryptert harddisken er det ikke noe problem å omgå passordbeskyttelsen når de har tilgang til den fysiske maskinen. De kan f.eks. boote fra en minnepinne eller ta ut harddisken og koble den til en annen maskin.

Anonymkode: fa537...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan heller ikke regne med å få tilbake maskinen uten at harddisken har vært formatert, ofte så er det nødvendig å formatere for å få fikset problemet. Mange reparatører tilbyr backup av harddisken mot et lite pristillegg.

Anonymkode: 492db...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om den har en skjermutgang (HDMI, display port. eller lignende) så koble den til tv eller en annen skjerm. Optimalt sett ville jeg kryptert harddisken før man leverer den inn. 

Får man ikke til det, så hold inne på/av knappen helt til alt av lys slukker, da er den normalt sett slått av, og man må starte den og logge inn på nytt. 

Anonymkode: 97a28...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...