Gå til innhold

Jeg fryser - kan jeg henge opp julelys nå?


Olaug Olsen

Anbefalte innlegg

Det er kaldt ute. Sommeren er over. Det regner som faen på østlandet. Hvis vi ville ha regn, hadde vi bodd et annet sted. Jeg lurer på om jeg kan henge opp julelysene ute nå, eller bør jeg vente til medio november....?

 

31. oktober er det Halloween. Kan jeg henge opp vinterlysene da?

 

Se bilde, for nærmere info. Det er snakk om verandarekkverket.

image.png.30623d6309f1b4f10f9db710350725dc.png

Endret av Olaug Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at du har hengt dem opp, så fryser du nok like mye igjen. Så tror det er bortkastet arbeid. 

Anonymkode: 500ef...d85

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg forstår sammenhengen mellom å fryse og julelys, men jeg ville venta med utelysene, og heller fyrt opp masse telys innendørs 😉

Anonymkode: b59b0...62c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne er det bare å henge opp, lyser opp litt i høstmørket.

Anonymkode: 8e41d...2ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du kan henge de opp, men de avgir ikke akkurat noe varme...

Anonymkode: 641fd...4d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det gir deg glede og dermed litt varme i hjertet ditt kan du selvfølgelig henge opp utelysene!

Anonymkode: 032c2...17b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Hvordan kan dette være vanskelig å forstå? De avgir en varme til sjelen. Det er sjelen som fryser. Julelys hjelper mot sjelelig frost, men jeg vil ikke være den første. Kanskje jeg henger dem opp på Halloween! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All type lys på den måten forbinder jeg med jul og advent, og synes det er rart å se på denne tiden av året. Greit nok fra midten av november. Hva du gjør innendørs er opp til deg.

Det regner nå, men kan bli strålende sol imorgen og blir ikke mørkt før ved 20-tida. 

Anonymkode: da0f6...ecc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Olaug Olsen skrev:

Takk for svar. Hvordan kan dette være vanskelig å forstå? De avgir en varme til sjelen. Det er sjelen som fryser. Julelys hjelper mot sjelelig frost, men jeg vil ikke være den første. Kanskje jeg henger dem opp på Halloween! 

Heng de opp inne da om du ikke vil at alle naboene skal se hvor tidlig ute du er! Jeg skjønner deg forresten veldig godt!

Anonymkode: 032c2...17b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Takk for svar. Hvordan kan dette være vanskelig å forstå? De avgir en varme til sjelen. Det er sjelen som fryser. Julelys hjelper mot sjelelig frost, men jeg vil ikke være den første. Kanskje jeg henger dem opp på Halloween! 

Halloween er ganske lenge til, over en måned!

Anonymkode: 8e41d...2ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heng de opp inne da om du ikke vil at alle naboene skal se hvor tidlig ute du er! Jeg skjønner deg forresten veldig godt!

Anonymkode: 032c2...17b

Takk. Ja, jeg er enig med de som sier det er for tidlig. Jeg kjøper meg en ny utelykt i stedet. Venter til Halloween uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kvelertak skrev:

Litt veldig tidlig vel? Vi er i september og her har det vært 17 grader i dag😍

Drit og dra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Takk for svar. Hvordan kan dette være vanskelig å forstå? De avgir en varme til sjelen. Det er sjelen som fryser. Julelys hjelper mot sjelelig frost, men jeg vil ikke være den første. Kanskje jeg henger dem opp på Halloween! 

Kan du ikke henge opp eller sette opp lykter? Det trenger jo ikke være levende lys i dem. Lykter er jo koselig å se på også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hang opp lys på verandaen i dag. Ikke «julete» . Alle i nabolaget har det fra høsten begynner og bli mørk. Hvorfor ikke?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange har slike lys du viser på balkong/veranda. De er ikke julete etter min mening så bare å henge de opp.

Verre om du hadde hatt blinkende fargerike lys eller slike typisk julelys hvor du har elementer som er veldig jul. 

Men det du viser er bare hyggelig nå som høsten er her :) 

Anonymkode: 8b71c...dfe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kvelertak skrev:

Vestlandet er plassen vet du.

Du vet selv hvor det regner mest. Vi som bor østpå, blir deppa fordi vi er ikke VANT MED DET!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker lyslenker ute hele året jeg, sammen med lykter med levende lys. Det gjør meg glad, og de er ikke så sterke at de plager noen. 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...