OPIgirl Skrevet 28. september 2019 #21 Del Skrevet 28. september 2019 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: De virker høye på seg selv, men usikkerheten tyter gjennom og da ender i hvertfall jeg opp ganske nøytral. Synes de glimter til med morsomheter nå og da, men det blir absolutt litt mye. Som idrettsutøvere er de fantastiske, men løp synes jeg er ganske døvt å se på TV. Anonymkode: c2c49...6b2 Helt enig med deg i det. Det er spesielt faren jeg har litt opp i halsen. Hehe, han virker jo konstant sur og sinna. Synes korte løp kan være OK å se på TV. Men 3000 meter og oppover blir for å bruke ditt utrykk, ganske døvt 🤣 Endret 28. september 2019 av OPIgirl 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #22 Del Skrevet 28. september 2019 Tips: la alt som irriterer deg gli forbi netthinne og oppmenrksomhetssenteret i hjernen uten å måtte forholde deg til det. Du bruker jo masse negativt energi på dem, skjønner ikke at du gidder. Jeg gjør det med alt jeg ikke interesserer meg for: Skal vi danse, Kardashians, bloggere, kongefamilien. Funker som bare det. Man er ikke pliktet til å ha en mening om alt, selv om det er dagsaktuelt. Anonymkode: 97852...e49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 28. september 2019 #23 Del Skrevet 28. september 2019 Klart de må ha spalteplass, de er sponset for å kunne drive med idretten sin. De har selvfølgelig et apparat som sørger for at de er i media. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #24 Del Skrevet 28. september 2019 15 minutter siden, Juks skrev: Hele verden er interessert i Ingebrigtsen-brødrene. Vi snakker om en familie, av nordmenn, som har tett gapet til de suverene Afrikanerne som har dominert løpesporten i alle år. Vi snakker om talenter i verdensklasse, kanskje de aller største. En sensasjon. Dem er framtiden, og det vi har hørt så langt er ingenting enn hva vi kommer til å høre. Men selvfølgelig. Dem baserer ikke livet sitt på Janteloven. Det skaper reaksjoner i Norge. Nordmenn liker ikke slike folk som ikke er A4. Iallefall ikke når dette er nordmenn. Dem fortjener hvert eneste sekund av oppmerksomhet. Lille Norge har klart det umulige, å skape medaljekandidater i verdens kanskje tøffeste idrett. Med trangest mulig nåløye. Vær heller stolt av gutta, enn å legge dem for hat. Det dem holder på med er historisk. Med Norsk flagg på brystet! Det er fortsatt løping. Who cares? Ikke akkurat som om de har bidratt med noe i verden, som feks Greta Thunberg og hva hun presterer. DET er imponerende, ikke noen som løper! Og hva er så stort med «norsk flagg på brystet»? Er det noe grunn til å skulle føle noe som helst stolthet over Norge? Hvorfor er du stolt av eller glad i Norge? Anonymkode: 17ad6...8d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #25 Del Skrevet 28. september 2019 Jeg og! 🙄 Anonymkode: 15681...84d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 28. september 2019 #26 Del Skrevet 28. september 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fortsatt løping. Who cares? Ikke akkurat som om de har bidratt med noe i verden, som feks Greta Thunberg og hva hun presterer. DET er imponerende, ikke noen som løper! Og hva er så stort med «norsk flagg på brystet»? Er det noe grunn til å skulle føle noe som helst stolthet over Norge? Hvorfor er du stolt av eller glad i Norge? Anonymkode: 17ad6...8d7 Det er stor idrett på verdensbasis! Faktisk mer populært enn langrenn og skiskyting, hvis du ikke var klar over det. Lar du deg irritere over Johaug, Weng, Bjørndalen, Northug osv også? Jeg kan ikke hjelpe deg med å få opp nasjonalfølelsen din, men at vi har store idrettsstjerner rundt om i verden som sprer merkevaren NORGE har faktisk en større betydning enn hva du kan forestille deg. En global merkevare, kommersiell butikk, som gjør at Norge høster frukter. Aller helst økonomisk. Det igjen gagner deg svært positivt på alle mulige finurlige måter. Det er mer betinget å spørre om hvorfor Petter Pilgaard og Charter-Svein f.eks er gjengangere på fjernsynet 24/7, enn folk som er ute i den store verden å representerer Norge. Skjønner at du ikke har interesse for sport, men aksepter at andre har det. For mange frister det ikke til gjengjeld med halvtørre underholdningsprogram laga på lavbudsjett med C- og D-kjendiser, men vi må likevel se på det midt i beste sendingstid. Vi har helt forskjellige interesser, og sånn er det. Endret 28. september 2019 av Juks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #27 Del Skrevet 28. september 2019 Enig. Idrett er generelt uinteressant og når karrieren deres er over står de uten utdannelse eller arbeidserfaring og med ødelagt kropp. Skal det liksom være verdt det? Anonymkode: 250be...594 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #28 Del Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, Juks skrev: Det er stor idrett på verdensbasis! Faktisk mer populært enn langrenn og skiskyting, hvis du ikke var klar over det. Lar du deg irritere over Johaug, Weng, Bjørndalen, Northug osv også? Jeg kan ikke hjelpe deg med å få opp nasjonalfølelsen din, men at vi har store idrettsstjerner rundt om i verden som sprer merkevaren NORGE har faktisk en større betydning enn hva du kan forestille deg. En global merkevare, butikk, som gjør at Norge høster frukter. Aller helst økonomisk. Det igjen gagner deg svært positivt på alle mulige finurlige måter. Det er mer betinget å spørre om hvorfor Petter Pilgaard og Charter-Svein f.eks er gjengangere på fjernsynet 24/7, enn folk som er ute i den store verden å representerer Norge. Skjønner at du ikke har interesse for sport, men aksepter at andre har det. For mange frister det ikke til gjengjeld med halvtørre underholdningsprogram laga på lavbudsjett av C- og D-kjendiser, men vi må likevel se på det midt i beste sendingstid. Vi har helt forskjellige interesser, og sånn er det. Jeg synes generelt det er latterlig å opphøye idrettsutøvere til noen slags «helter». Patetisk at noen ser på disse som kun bryr seg om seg selv som noen slags forbilder og helter! Greta Thunberg er et forbilde og en som gjør noe for andre enn seg selv. Ingebrigtsen er noen selvgode løpere! Like kjedelig som å se mora mi løpe! Nasjonalfølelse? Akkurat hva gir deg nasjonalfølelse? Hva gjør det stolt av Norge? Eller glad i Norge? Hva i all verden skulle det være? Anonymkode: 17ad6...8d7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 28. september 2019 #29 Del Skrevet 28. september 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig. Idrett er generelt uinteressant og når karrieren deres er over står de uten utdannelse eller arbeidserfaring og med ødelagt kropp. Skal det liksom være verdt det? Anonymkode: 250be...594 Pisspreik. Mange studerer i tillegg til å trene. Dem har bygget opp et nasjonalt navn som gjør at dem er attraktive på arbeidsmarkedet. Dem har stort nettverk med mange kontakter, og får som oftest flust av tilbud. At kroppen er ødelagt gjelder svært få, de fleste trør inn i arbeidslivet med en fysikk fra en annen verden sammenlignet med folk flest. I tillegg har dem mange titalls millioner på bok etter endt karriere, altså midten av 30-åra. Var det verdt det? Endret 28. september 2019 av Juks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #30 Del Skrevet 28. september 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker brødrene veldig godt. Men jeg er ganske lei sure pappa-trener. Jeg er ganske glad for at jeg har min far. Anonymkode: 4a7c0...1f7 Han er trivelig i virkeligheten da. Anonymkode: 86134...ecd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 28. september 2019 #31 Del Skrevet 28. september 2019 Det du ts egentlig er lei av er mediehysteriet, Ingebrigtsenfamilien har liten skyld i dette.. Vær glad hysteriet rundt Ole Gunnar Solskjær har avtatt med alle de elendige resultatene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 28. september 2019 #32 Del Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes generelt det er latterlig å opphøye idrettsutøvere til noen slags «helter». Patetisk at noen ser på disse som kun bryr seg om seg selv som noen slags forbilder og helter! Greta Thunberg er et forbilde og en som gjør noe for andre enn seg selv. Ingebrigtsen er noen selvgode løpere! Like kjedelig som å se mora mi løpe! Nasjonalfølelse? Akkurat hva gir deg nasjonalfølelse? Hva gjør det stolt av Norge? Eller glad i Norge? Hva i all verden skulle det være? Anonymkode: 17ad6...8d7 Jeg har ikke kalt noen helter. Dem er ikke helter. Men dem skaper god underholdningsverdi for dem som er interessert. Det er tydeligvis ikke du, og ja, jeg har skjønt det. Men aksepter at andre mener noe annet. Thunberg, hvorfor drar du henne i debatten? Det er jo ikke relevant i det hele tatt opp mot Ingebrigtsen-brødrene. Som å sammenligne en banan mot et eple. Angående det siste. Leste du ikke hva jeg skrev i innlegget? Merkevaren NORGE er faktisk mer enn en illusjon. Du bør faktisk være stolt over at noen som kommer fra lavtsatsene Norge og sprer merkevaren. Men akkurat dette var visst utenfor din forståelse, så jeg gidder ikke utbrodere noe mer om det. Kanskje du burde tenke over spørsmålene dine og finne passende svar selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #33 Del Skrevet 28. september 2019 Det er jo samme opplegg med Johaug, Bjørgen, Northug og den gjengen der. Jeg liker Ingebrigtsen-familien og er uinteressert i de andre, så sånn sett foretrekker jeg når brødrene tar opp plassen. Likevel skjønner jeg ikke hvorfor sport får samme spalteplass som viktige nyheter. Ihvertfall ikke når akkurat sport får så mye plass, mens kultur (annen type sport)osv nedprioriteres Anonymkode: bb086...d12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #34 Del Skrevet 28. september 2019 3 minutter siden, Juks skrev: Jeg har ikke kalt noen helter. Dem er ikke helter. Men dem skaper god underholdningsverdi for dem som er interessert. Det er tydeligvis ikke du, og ja, jeg har skjønt det. Men aksepter at andre mener noe annet. Thunberg, hvorfor drar du henne i debatten? Det er jo ikke relevant i det hele tatt opp mot Ingebrigtsen-brødrene. Som å sammenligne en banan mot et eple. Angående det siste. Leste du ikke hva jeg skrev i innlegget? Merkevaren NORGE er faktisk mer enn en illusjon. Du bør faktisk være stolt over at noen som kommer fra lavtsatsene Norge og sprer merkevaren. Men akkurat dette var visst utenfor din forståelse, så jeg gidder ikke utbrodere noe mer om det. Kanskje du burde tenke over spørsmålene dine og finne passende svar selv. Fordi du mener at de gjør såååå mye viktig og er helter. Hun er modig og ofrer seg selv for noe større. Disse folkene vil bare ha penger og ære for sin egen ræv. Usmakelig. Hvilken merkevare? Hva skal man selge norge for? De som vil være turister blir vel det uten noen løpefolk vel. Anonymkode: 17ad6...8d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 28. september 2019 #35 Del Skrevet 28. september 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi du mener at de gjør såååå mye viktig og er helter. Hun er modig og ofrer seg selv for noe større. Disse folkene vil bare ha penger og ære for sin egen ræv. Usmakelig. Hvilken merkevare? Hva skal man selge norge for? De som vil være turister blir vel det uten noen løpefolk vel. Anonymkode: 17ad6...8d7 Så du har samme irritasjon mot Northug, Johaug, Svindal Larsen, Weng, Solskjær også? Er det knyttet opp mot sport generelt, eller er det bare Ingebrigtsen-familien? Ingebrigtsen-familien er gullkandidater i en større idrett enn ski. Du bør tenke på det, før du kritiserer dem. Hva tror du kommer inn som følge av store internasjonale prestasjoner? Jo. Penger, status, reklame, anerkjennelse, oppmerksomhet og makt. Hadde ikke Norge prestert ute på den internasjonale arenaen, uansett idrett, så ville Norge vært et ganske ukjent land. At folk representerer oss ute på arenaene har derfor stor betydning for meg, deg og alle andre som bor her. Endret 28. september 2019 av Juks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #36 Del Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, Juks skrev: Så du har samme irritasjon mot Northug, Johaug, Svindal Larsen, Weng, Solskjær også? Er det knyttet opp mot sport generelt, eller er det bare Ingebrigtsen-familien? Ingebrigtsen-familien er gullkandidater i en større idrett enn ski. Du bør tenke på det, før du kritiserer dem. Hva tror du kommer inn som følge av store internasjonale prestasjoner? Jo. Penger, status, reklame, anerkjennelse, oppmerksomhet og makt. Hadde ikke Norge prestert ute på den internasjonale arenaen, uansett idrett, så ville Norge vært et ganske ukjent land. At folk representerer oss ute på arenaene har derfor stor betydning for meg, deg og alle andre som bor her. Sånn at vi kan skaffe oss enda flere døde ting og oppsluke oss enda mer i materialisme? Mens verden råtner rundt oss? Anonymkode: 17ad6...8d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 28. september 2019 #37 Del Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånn at vi kan skaffe oss enda flere døde ting og oppsluke oss enda mer i materialisme? Mens verden råtner rundt oss? Anonymkode: 17ad6...8d7 Herregud for et pussig svar. Du får ha en fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #38 Del Skrevet 28. september 2019 Akkurat nå, Juks skrev: Herregud for et pussig svar. Du får ha en fin kveld. Hvorfor er det pussig? Hvorfor er du så opptatt av materialisme? hvorfor har du behovet for å kjøpe ny telefon hvert år og større og større bil? Anonymkode: 17ad6...8d7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrie <3 Skrevet 28. september 2019 #39 Del Skrevet 28. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det pussig? Hvorfor er du så opptatt av materialisme? hvorfor har du behovet for å kjøpe ny telefon hvert år og større og større bil? Anonymkode: 17ad6...8d7 Nå må du roe deg ned litt, slutt og gjem deg bak AB og dra inn helt irrelevante poeng for denne tråden. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 28. september 2019 #40 Del Skrevet 28. september 2019 Man merker at Norge er et lite land :3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå