Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!


-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Menneh... Jeg bare lurte på; kanskje endre dagboknavnet? :klø: Han er jo vitterlig ikke på vei lenger, han har ankommet målet han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempespennende å lese om fødselen din Toria! Takk for at du deler historien med oss!

:klem:

Jeg drømte forresten om deg natten før du fødte..

Kopierer fra dagboken min:

Jeg drømte at jeg var på sykehuset for å føde..

Lasse var ikke kommet enda, for han var på jobb..så jeg var ganske redd. Mamma var der, men hun måtte fly rundt og ta seg av andre pasienter.

Så jeg slo opp i en slags skoledagbok for å lese om fødselen til Toria.. :ler:

Husker jeg tenkte at den boken jammen var tidlig ute med nyheter om Toria, siden vi på kg ikke visste det enda en gang!

Hun hadde fått en jente da.. Og i løpet av fødselen måtte hun som sykepleier også fly rundt og ta seg av andre pasienter... :ler:

Heldigvis slapp du å jobbe når du fødte! :ler:

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det var jammen meg rørende lesing. :grine:

Det var det jeg sa hele tiden, du er MYE tøffere enn hva du selv trodde på forhånd. :tommelsmil:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine fødselsrapporter du her skrevet! :grine2: Flott at du ser tilbake på fødselen som en god opplevelse selv om det vær både vondt og slitsomt! For det er det jo :Nikke: Og nå er den endelig vel overstått, du trenger ikke å grue deg lenger, og kan bare nyte tiden som nybakt mor! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

:)

Sååå koselig at dere likte rapporten min så godt! Skal jammen si den var lang, så dere skal ha all ros for at dere gadd å lese det hele! :Nikke: Uansett, det var godt å skrive fra seg litt - liksom gå gjennom det en gang til og fordøye innrykkene enda litt mer! ;)

Men dere... Det SNØØØØØØR!!! :overrasket:

Hva er DET for noe da!??

:frustrert:

Jeg skal uansett ikke være forbanna, for i natt har vi hatt en kjempenatt. Gjør så store fremskritt atte... Til nå har jo ikk Jacob villet ligge i noe bag eller for seg selv i det hele tatt. Enten har han ligget på brystet til pappa eller hengt i puppen min. Forrige natten fikk vi han endelig til å ligge "for seg selv" i mellom oss. Og i natt, vet dere hva - han har sovet i egen bag hele natten! :danse: Det er flinke gutten sin det! :hjerte: Også sov han så godt, helt fra 23.30 til kl. 04.15 i et strekk! Og så hadde vi bare en ammerunde til, før vi begge sov helt til kl. 10! Det er jo bare fantastisk!

Nuddelige, snille og flinke lilleprisen vår! :grine2:

Mamma og pappa kom jo i går kveld, og fy flaten så kry de er!!! Mamma ble litt "to much" egentlig og var bare helt gira og :eeeh:, og løp rundt med han og snakket og snakket og snakket og klarte å skru seg til å skifte hele to bleier på halvannen time! :ler: Pappa var litt mer måteholden, men måtte jo innrømme at han var veldig stolt da og synes Jacob var fryktelig søt! ;)

Og de mener visst Jacob ligner på meg også, bl.a at han har samme munn som meg og pappa - og sover med den åpen! *s*

Forresten - som flere av dere har spurt, spesielt du Murmelmy, så har jeg det veldig bra! Jeg er sliten selvsagt, etter for lite søvn og mye nytt de siste dagene. Det er jo veldig stort og annerledes og plutselig få en liten skatt som man skal passe på 24 timer jet-set. Men det er fantastisk! :Nikke: Det er helt utrolig å sitte her i dag og kunne kaste blikk på en liten plutt som bare er vår, som har ligget inni magen min og vokst seg stor, og som ikke hadde vært her hadde det ikke vært for meg og pappa´n. Kan igrunnen ikke beskrives... Så jeg har det helt topp, trenger bare å hente meg inn litt og faktisk forstå at jeg har blitt MAMMA - at Jacob ikke skal noe sted liksom, men bli her! :grine2: Ellers er jeg jo veldig stolt over at jeg kom meg så greit gjennom fødsel... Ja, jeg var tøff - kjempetøff!!! :tommel:

Skal se om ikke jeg får tatt en liten runde rundt til dere andre senere i dag/kveld, men nå må jeg bare spise litt, stelle oss begge ++ før vi skal på sykehuset for veiing og noe amme-greier. Husker igrunnen ikke hva jeg skal, bare at jeg skal! :ler2: AMMETÅKE ja... :sjenert:

Ha en kjempefin tirsdag alle sammen!

:klem:

P.S. En av de nærmeste dagene kommer jeg til å opprette en ny (generell) dagbok; for hverdagen med Jacob utenfor magen. Så får denne dagboken stå for seg selv om graviditet og evt. en neste, dersom det blir noen. Føler litt for å skille på det jeg, for nå begynner jo et nytt liv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Så utrolig morro med fremskritt for hver dag som går. Syns prinsen din sover ganske så mye ila natta også jeg. :tommel:

Forstår godt at foreldrene dine er stolte besteforeldre, det er jo veldig spesielt med den første også da...for Jacob er deres første, ikke sant?

Men du, den snøen kan du godt beholde altså - IKKE send den hit ihvertfall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sånne gode frysninger nedover ryggen av å lese det du har skrevet om å være mamma! For du beskriver så mange av følelsene mine, som jeg ikke har klart å sette like fine ord på som deg! :grine2: Godt å høre at du har det så bra! :klem:

Ellers må jeg si at natten deres høres fantastisk deilig ut! Håper han fortsetter med å sove så godt! :) God tur ut i snøen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå,sååå kjempe søt jacob er ja,en frisk og fin gutt!!

Bra du fikk en fin fødsels opplevelse ,jeg synest ikke det er noe skummelt og føde,men det er jo ikke noe godt når det står på,men alt det fine veier igrunn opp mot det vonde :sjarmor:

Du skriver at du er imponert over mannen din,det var jeg ogås første gang og har vaskudd at jeg kan IKKE føde uten han....dei er helt uunverlige,en utrolog støtt. Det ihvertfall min erfaring :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen TT!

Flott fødselsrapport! (men litt skremmende også, for en som er 40+1 i dag...). Men når jeg leser videre om hvordan du koser deg som mamma til lille Jacob så skjønner jeg jo at det er verdt det!

Ha en fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så utrolig fint det var å lese om fødselen - jepp, jeg leste begge versjonene :)

Og så godt at opplevelsen sånn sett ikke stod til forventningene ;)

Nå kan jeg endelig fortelle at jeg har blitt tante til tvillinger! De kom til verden for snart tre uker siden, nesten to måneder for tidlig. Turte ikke skrive noe om det her da, for jeg ville ikke gi deg ekstra kjipe fødevibber :ler:

Men nå er han jo ute, og han er virkelig bare helt fantastisk

:hjerter_rundt:

Håper han fortsetter som i natt med tanke på søvn, slik at dere ikke blir helt zombier ;)

Morsomt å lese om besteforeldrene, forresten. Skjønner godt at de er superstolte :)

Blir spennende med ny dagbok - det er definitivt et nytt liv som har startet nå :babysmokk: Men litt rart å forlate denne dagboka, må jeg si. Det har vært så flott å følge med på utviklingen, og ikke minst innspurten, og avslutningen - eller begynnelsen :) - det er vel det riktige ordet nå....

Så over til noe annet: Håper dette drittværet gir seg nå, sånn at dere kan ut og trille masse!

Ha en riktig god påske sammen med familien din!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

håper på at det gikk bra på sykehuset og at du fant ut hva du skulle der ;)

Stolte besteforeldere ja.. skjønner jeg godt! for gutten din er jo så fin! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk lesning, Toria! Ja, jeg leste begge versjonene, og nøt dem begge to :-D

Jeg gleder meg sånn til det blir min tur en gang... Du har virkelig vært flink, og det er så godt å høre at du har det bra midt oppi alt dette.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :klem:

Det er så koselig å lese om den nye hverdagen deres!

Kjempebra at lilleprinsen sov i sin egen seng i natt, flinke gutten!

Høres ut som du storkoser deg med å være mamma! :hjerte:

Vær trygg på at jeg kommer til å følge med i neste dagbok også! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Så vakkert du skriver, TT, jeg blir alldeles rørt! :grine2:

Nå gleder jeg meg til det blir min tur, for det høres helt fantastisk ut. :hjerte:

Godt å høre at du har det bra,og at Jacob har blitt flinkere til å sove. Fliiinke gutten! :babygutt:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje litt tidelig å spørre,men når kommer du til Oslo a?? :sjenert:

Gleder meg til å løpe rundt med Jacob og kose med han og skifte bleier jeg også vel! ;) Det skal bli så koselig å se deg som mamma! :hjerte:

Godt å lese at du har det bra og er lykkelig. Kos deg med de nybakte besteforeldrene på besøk da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2:

Selvfølgelig leste jeg begge versjonene av fødselshistorien, må jo prøve å finne ut LITT mer om hva jeg selv skal igjennom om ikke alt for lenge... :ler:

Fint å lese at du har det bra og at det er spennende med et nytt liv som mamma.

:klem: og fortsatt lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen flickor!

:vinke:

Har hatt en veldig urolig natt... :sur:

Dumme, dumme mamma-Toria glemte seg helt rundt i går og gjøv innpå en stor mengde druer OG jordbær...hvilket ikke resulterte i annet enn en natt med kolikkbarn! :(

:klaske:

:klaske:

:klaske:

Nå har jeg pumpet meg for 100 ml med mm som gikk rett i vasken og sitter her og venter på ny "ladning", slik at Jacob ikke trenger å få noe mer mme. Mangler ikke melk i det hele tatt nå, men måtte ty til flaske når puppen bare gjorde vondt værre... :sjenert:

At det går an å ikke tenke!?? :rodme:

Jeg har i allefall lært leksa mi! :Nikke:

TUUUUUUUUSEN TAKK for alle flotte tilbakemeldinger! Skal bli flinkere til å oppdatere dere nå, og stikke innom alle sammen igjen... LOVER! :tommel:

Meeen, jeg tror jeg "stenger" denne dagboken nå, siden lillegutt nå er kommet ut til oss! Et nytt kapittel er jo begynt og det fortjener sin egen bok! ;)

Så her er min nye dagbok:

Lilleprinsen og hverdagen!

Velkommen inn! ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som har besøkt dagboken min siden begynnelsen:

-TeddyToria- 938

Heidi76 364

Peony 293

La Traviata 281

søndagsengel? 206

IdaH 203

Izaria 170

Skytte 168

Markblomsten 167

Jettes 140

Tulipan 128

Principessa 123

Rognebær 117

monja 110

miiip 108

cons 106

pondusa 106

MammaSarius 106

Kverula 88

Ithaca 81

Shoegal 78

Jane Porter 74

Gullet26 68

Isola 67

Mrs. Potter 67

tommeline 59

lillelou 56

Murmelmy 52

Frysepulver 45

Lille Ballerina 43

veslo 32

ToMiAs 32

LinKri 31

tass2406 27

Gika 27

Pi@ 25

Tigi 24

Cr@sh 22

BecomingBride 22

Leanora 21

Syrinen 19

*MissS* 18

Wasabi 18

Holly Hobbie 15

Binke 15

Jullan 14

@riel 14

iss 12

Mart`n 12

Murf 11

Melli 10

Cymbidium 10

Martha Stewart 10

Vigdis_brud05 9

Hulderjenta 8

Gjesta 8

baby-E 8

FruE 7

nat26 7

Siam 7

Lucky117 7

iingvild 6

Linn3c 6

Huldra:) 5

Sun Mei 5

Epica 5

Brud2005 4

Molly Mu 4

Jayli 4

Pysekatten 3

Soon Mrs S 3

Epona 3

Missbumblebee 3

Zenta 3

linck 3

tyttebæret 3

Jamila 3

Lillemilla 2

Kunstner'n 2

Madden 2

Gjest 2

*CHOUCHOU* 2

Mirjam 2

Fru Biscuit 2

Lúthien 2

Caro 1

Ms Lilja 1

Sensommerbruden 1

cappocino 1

Primula 1

melina 1

Jandia 1

leela 1

Klips 1

Miori 1

Splitter Pine 1

magolia 1

minnimy 1

Lano 1

Poden 1

Xavia 1

Maibrud`06 1

Iroim 1

jolie 1

Bellatrix 1

Madeleine 1

Grace 1

Anerikke 1

Liljeline 1

-Mathea- 1

Felicity 1

Avslutter med denne - litt artig å se hvor mange som har fulgt meg fra A-Å i svangerskapet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...