Gå til innhold

Noen som har gått fra mac til pc og vert fornøyd? Hvilken pc?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg kjøpte min egen laptop har jeg alltid hatt mac. Synes egentlig prisen er alt for høy og det sitter langt inne å bruke så mye penger, men er veldig fornøyd og de gangene jeg bruker andres pc tenker jeg at jeg aldri kunne hatt en pc selv. I tillegg til at jeg tidligere har redigert en del video og foto og man uansett må opp i samme prisklasse på pc for å få noe som fungerer.

Så til poenget: I og med at jeg nå er student så innser jeg at jeg ikke kan rettferdiggjøre å bruke over 10 000 på en ny mac, ikke har jeg råd heller. Har derfor prøvd å finne billige alternativer i en pc, men det virker vanskelig.  Har sett litt på Asus vivobook S14 men synes det er vanskelig å finne ut noe om hvordan den egentlig er å bruke. Hva tror dere, kan jeg bli fornøyd med denne?

Er det noen som har gått fra mac til pc og vert fornøyd? Hvilken pc kjøpte du? 

Innser at jeg ikke kan ha så høye krav hvis jeg ikke skal gå over budsjettet mitt, men lister opp noen ønsker under her:

  • Helst ikke dyrere enn 4500 kr, men er villig til å betale mer hvis det betyr jeg blir fornøyd
  • Helst ikke større enn 14", gjerne lav vekt og forholdsvis tynn
  • At den fungerer til det meste uten å henge seg opp eller at viften begynner å bråke og overoppheter. (Redigerer
    ikke så mye bilder eller video akkurat nå, så det er ikke veldig viktig, men et pluss om det er mulig)
  • Touchflate som responderer godt og stille tastatur som er lett å skrive på
  • Et pluss om den er laget av av alliminium (og ikke plast), men ikke nødvendig

Anonymkode: 9e470...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går fra Mac til PC, fra hjemme til jobb, og det holder for meg.

Anonymkode: 384a9...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går fra Mac til PC, fra hjemme til jobb, og det holder for meg.

Anonymkode: 384a9...b27

Ja, det er egentlig det jeg også har tenkt de gangene jeg har hatt pc på jobb 😅 Men man finner vel ingen mac til 4500 kr med mindre man kjøper en gammel og brukt på finn? Vil helst ha en med garanti, så da tenker jeg egentlig det er bedre å kjøpe en ny pc? 

Anonymkode: 9e470...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du har linket til ser helt OK ut den? Men den er ikke noen kraftkar - du nevner redigering av bilder og video - det tror jeg ikke kommer til å bli så artig på den. Det ligger en del brukeranmeldelser på siden du linket til. Noen påpeker at viften bråker litt. Støy er jo subjektivt, men det gir vel en viss pekepinn på at denne ikke er helt lydløs.

Test her:

 

Anonymkode: 4fe75...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytelsesmessig er nok den du linker til helt kurant den. Største forskjellen på en Macbook og Windows-maskiner i den prisklassen der er ikke ytelse, men byggkvalitet. Skjerm, tastatur og kabinett er av en helt annen kvalitet når du dobler prisen, åpenbart. Skal du matche Mac på det området der må du ha noe sånt som Dell XPS eller Thinkpad X, og det koster. Så kan man jo spørre seg hvor viktige disse tingene er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...